Nala Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Heisann! Selger en Macbook Air til 8000kr. Fikk en hendevelse av en som kaller seg Bent Christian Olsen. Fikk først en melding på dårlig norsk hvor han spør hvor mye macen koster, og jeg skulle sende en mail på engelsk hvor jeg sa hvor mye den kostet. Og jeg sendte en mail hvor jeg skrev at macen koster 8000kr, fikk svar av han litt senere hvor han skrev dette: Hi, Am Bent and I will love to buy your item as a Birthday Present to my Son Oversea. After great consideration and hours trawling the internet this is exactly what i have been looking for, and this is precisely what i'm after and so am ready to buy this as soon as possible! I think the easiest way to pay is through paypal (www.paypal.no) seeing as i would be using my credit card, i know they are reliable, secure and i usually find this the most efficient method. I offer you €1,300 EUR for the item and shipment via Post Office (Registered Mail). So what are need for the payment are or send me a paypal payment request. Your PayPal Email address: Your Full Name: Get back to me asap.. Waiting for your reply. Thanks.. Hvorfor kjøper han en norsk mac? og for det andre hvorfor byr han meg 10400kr? Virker dette sannsynlig? Er dette en som bare prøver og lure meg? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Er dette en som bare prøver og lure meg? Ja. 4 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Man trenger ikke fullt navn på paypal Lenke til kommentar
Nala Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Hvordan fungerer paypal? Dette er jo sikkert hvis jeg får pengene inn på en konto først. Da kan jeg sende macen? Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hvorfor kjøper han en norsk mac? og for det andre hvorfor byr han meg 10400kr? Virker dette sannsynlig? Er dette en som bare prøver og lure meg? Hold deg LANGT unna. Svindel... Hvorfor skriver en fyr med helnorsk navn til deg på dårlig engelsk? You do the math... 1 Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Høres ut som en luring, finn en annen kjøper. Dette lukter ikke godt. PayPal fungerer helt greit, men forutsetningen er at du har en PayPal-konto. Kjøper trenger bare din email-adresse, ikke fullt navn. Du får pengene inn på din konto før du sender noe som helst. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg blir nysgjerrig. Hvis har er en svindler, hvordan skal svindelen foregå? Kan man fortsatt få skjegget fullt av postkasser om man krever forskuddsbetaling? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Tilsvarende saker her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468104 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1468554 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det er vel noe med at han ved et "uhell" betaler deg for mye, og du må da betale tilbake, men så viser det seg at han ikke hadde dekning ellernosånt, og skjegget ditt samles inn og fordeles og brukes som foring på en postkassefabrikk? Lenke til kommentar
Nala Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Trur jeg holder meg unna denne handlen og finner en annen kjøper, takk for svart folkens! Btw, spørte han og adresse og fult navn, fikk dette som svar: Hello, Thanks for your mail... am from United Kingdom and here is the shipping address below and kindly get back to me with your full paypal payment details.. NAME: AWOSIKA O.A ADD: 63 PARK AND JOHNSTON STREET CITY: ARCADIA, PRETORIA ZIP: 0001 COUNTRY : SOUTH AFRICA Waiting for your response.. Thanks.. Han bor i England, også står det lenger ned: Country : South Africa... Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det der er et helt standardbrev å få fra finn.no... Har fått samme på et speilrefleks som skulle til en lege i canada, en bærbar som skulle til somalia og et snowboard som skulle til.. hold dere fast.. barnehjemsbarn i etiopia... fantastisk. Basicly er de ikke interesert i varen i det hele tatt. I de fleste tilfeller blir varen returnert uten å ha blitt hentet, mens de har gjort en eller annen variant for å få tak i penger. 2 Lenke til kommentar
jooot Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hej Nøjagtig samme mail fik jeg, da jeg skulle sælge min macbook pro 15" retina for 15,599 danske kr. Han bød 2300euro, som er 17,500kr. Jeg lugtede staks lunten og bad ham ringe op, men han svarede at han ikke havde taletidskort! Jeg svarede, at jeg ikke ville handle uden telefonsamtale - har ikke hørt mere. Det er rent svindel. Hold jer langt fra ham. Lenke til kommentar
walaker Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 De fleste som har solgt noe på finn mottar flere sånne mailer. Dem er også veldig flink til og bruke google oversetter. Her er den ene mailen jeg har fått fra "Lilian Steen" ([email protected]) Takk for din e-post, jeg vil bare fortelle deg jeg kjøper den for min datter for hennes kommende arrangement, på grunn av min funksjonshemming i person, kunne jeg ikke møte opp så jeg virkelig trenger et raskt svar fra deg som jeg vil legge til nok penger for frakt og håndtering til det som jeg vil betale umiddelbart gjennom PayPal om du kan avslutte oppføringen asap.you kan gå til www.paypal.no og enkelt registrere deg for en personlig konto, siden det er gratis, vil jeg din ærlighet i retur til min trofasthet til deg i løpet av denne transaction.Your umiddelbare reaksjon er virkelig verdsatt trenger svar snart, takk bare gi meg beskjed asap. ans ber hjelpe meg med flere bilder hvis du kan. Skål. 3 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det skåler vi for! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Leste et sted at det har vært en dobling i svindelforsøk mot norske nettbrukere i år i forhold til i fjor. Økonomisk krise i Europa, massiv ledighet, og folk er gærne. Synd for de som sliter seff men svindel løser jo ingenting, bare flytter problemet over på andre. 1 Lenke til kommentar
walaker Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Det skåler vi for! "Thanks for your email, I'll just tell you I'm buying it for my daughter for her upcoming event, because of my disability in person, I could not meet up so I really need a quick answer from you as I want to add enough money for postage and handling to that which I will pay immediately through PayPal if you can end the listing asap.you can go to www.paypal.no and easily sign up for a personal account, since it is free, I want your honesty in return to my faithfulness to you during this transaction.Your immediate response is really appreciated need an answer soon, please just let me know asap. ans please help me with more pictures if you can. Cheers" Dårlig oversettelse til norsk (cheers=skål) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 og et snowboard som skulle til.. hold dere fast.. barnehjemsbarn i etiopia 1 Lenke til kommentar
Den åttende profet Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 "Thanks for your email, I'll just tell you I'm buying it for my daughter for her upcoming event, because of my disability in person, I could not meet up so I really need a quick answer from you as I want to add enough money for postage and handling to that which I will pay immediately through PayPal if you can end the listing asap.you can go to www.paypal.no and easily sign up for a personal account, since it is free, I want your honesty in return to my faithfulness to you during this transaction.Your immediate response is really appreciated need an answer soon, please just let me know asap. ans please help me with more pictures if you can. Cheers" Dårlig oversettelse til norsk (cheers=skål) Takk for infoen, Kaptein Åpenbar (captain obvious = kaptein åpenbar, dårlig oversettelse, eller muligens bra) :D 1 Lenke til kommentar
norheim_1997 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 fikk helt lik mail, da jeg skulle selge pspen min. Pengene dukka aldri opp på paypal, heldigvis så sendte jeg den ikke :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå