shabador Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hei Fikk nettopp en faktura fra legekontoret for "ikke oppmøte". Jeg hadde time klokken 17:00 den dagen. Det var opp mot 9 andre i køen og kun 1 lege på vakt. En av pasientene hadde time klokken 14:15 og slapp inn 17:15. Jeg ventet til 17:45, så at dette kom til å ta hele kvelden og stakk hjem. Kan jeg bestride dette kravet da lege ikke overholdt avtalt tid? 1 Lenke til kommentar
frevild Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Fint om du gjør det. Hva skal du betale for? Du har ikke hatt noen time - du har ikke fått noen tjenester. Hadde legekontoret én konsultasjon mindre denne dagen? Har de gått glipp av noen inntekt? Ut fra pågangen er dette lite trolig. Uansett: Hvorfor skal du betale når du møtte opp som avtalt? Det var legen som ikke holdt avtalen. Jeg har selv blitt mektig irritert av å måtte vente slik du gjorde. Gudene vet hvor mange millioner som sløses bort fordi folk sitter pal på et venteværelse i timesvis, tid som ellers kunne vært brukt på jobb. Ville dette vært mulig i noe annet yrke? Hvis du hadde bestilt time hos advokat, bilverksted e.l. ville dette vært mildt sagt uhørt. 1 Lenke til kommentar
shabador Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Er det noe lovdata på dette? Noen forslag til hva jeg bør skrive til fakturaselskapet? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Du kunne sagt fra til sekretæren i skranken om at du ikke har tid til å sitte i kø i mange timer. Det hadde sikkert løst seg enklere enn å bare gå hjem. Men dette er jeg ikke ekspert på. Jeg vet ikke hva du bør gjøre, eller om du har krav på å slippe betalingen. Endret 14. november 2012 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
shabador Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Du kunne sagt fra til sekretæren i skranken om at du ikke har tid til å sitte i kø i mange timer. Det hadde sikkert løst seg enklere enn å bare gå hjem. Hadde gjerne gjort det, men det var kun den ene legen som var på hele legekontoret. Alt annet av personell gikk tydeligvis hjem kl 16. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Da så. Men du kunne jo huket tak i legen når han kom ut for å si "værsågod neste", og sagt at du ikke hadde tid til å vente lenger. 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Nåda, dette løser du ved å ringe legen å fortelle ham at du hadde avtalt time til 17:00 , når du ikke kom inn da hadde du en annen avtale som du måtte overholde og følte at det ikke var riktig å avbryte klokken 17:45. Dette bør ordne seg mener jeg, hvis ikke bør du bytte legekontor med mindre han er svært svært dyktig og kan ikke erstattes av en annen. 2 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Send han faktura på tapt arbeidstid da han ikke overholdt avtalen 2 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Dette må du bestride. Jeg kjenner jeg blir irritert.. leger som tror de eier verden å at alle må vente på dem så lenge det trengs Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Høres tøysete ut. Du møtte jo opp som avtalt til 1700. Hvorfor skal man da bli anklaget for å ikke møte opp? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Vanlig praksis rundt, er vel at dersom forsinkelsen er på mer enn 1 time, og du ikke har blitt varslet, tar de ikke betalt. For spesialist leger, er dette nedfelt i "Normaltariff for privat spesialistpraksis" merknad B2. Les også her. 2 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Stusser litt over den linken. Jeg har vondt for å to at den praksisen kan være bindende. Jeg har i flere tilfeller hatt legetime der det hadde vært umulig å vente en time ved forsinkelse, og hade jeg gått etter 40 min (og sagt fra, selvfølgelig) hadde jeg aldri i verden betalt. Lenke til kommentar
1976kjell Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Venter du over 1 time har du rett til å få timen gratis vertfall, det er praksisen på sykehuset jeg jobber Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 23. november 2012 Del Skrevet 23. november 2012 Ah, helse-Norge. Er ikke bare ved bestilte timer hos fastlegen det svikter. Jeg mimrer tilbake til da jeg brakk armen og måtte vente syv timer på legevakten for å snakke med en lege og ta røntgen, for så å vente yttligere to timer før jeg fikk svar og fikk gipsa. Forøvrig idioti om du skal betale for å vente i tre kvarter. Aldri i livet gå med på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå