Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Faktura fra lege: ikke møtt

shabador

Anbefalte innlegg

Hei

Fikk nettopp en faktura fra legekontoret for "ikke oppmøte".

Jeg hadde time klokken 17:00 den dagen. Det var opp mot 9 andre i køen og kun 1 lege på vakt.

En av pasientene hadde time klokken 14:15 og slapp inn 17:15. Jeg ventet til 17:45, så at dette kom til å ta hele kvelden og stakk hjem.

Kan jeg bestride dette kravet da lege ikke overholdt avtalt tid?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du gjør det.

1. Hva skal du betale for? Du har ikke hatt noen time - du har ikke fått noen tjenester.
  2. Hadde legekontoret én konsultasjon mindre denne dagen? Har de gått glipp av noen inntekt? Ut fra pågangen er dette lite trolig.
  3. Uansett: Hvorfor skal du betale når du møtte opp som avtalt? Det var legen som ikke holdt avtalen.

Jeg har selv blitt mektig irritert av å måtte vente slik du gjorde. Gudene vet hvor mange millioner som sløses bort fordi folk sitter pal på et venteværelse i timesvis, tid som ellers kunne vært brukt på jobb.

Ville dette vært mulig i noe annet yrke? Hvis du hadde bestilt time hos advokat, bilverksted e.l. ville dette vært mildt sagt uhørt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kunne sagt fra til sekretæren i skranken om at du ikke har tid til å sitte i kø i mange timer.

Det hadde sikkert løst seg enklere enn å bare gå hjem.

Hadde gjerne gjort det, men det var kun den ene legen som var på hele legekontoret. Alt annet av personell gikk tydeligvis hjem kl 16.

Lenke til kommentar

Nåda, dette løser du ved å ringe legen å fortelle ham at du hadde avtalt time til 17:00 , når du ikke kom inn da hadde du en annen avtale som du måtte overholde og følte at det ikke var riktig å avbryte klokken 17:45.

Dette bør ordne seg mener jeg, hvis ikke bør du bytte legekontor med mindre han er svært svært dyktig og kan ikke erstattes av en annen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Stusser litt over den linken. Jeg har vondt for å to at den praksisen kan være bindende. Jeg har i flere tilfeller hatt legetime der det hadde vært umulig å vente en time ved forsinkelse, og hade jeg gått etter 40 min (og sagt fra, selvfølgelig) hadde jeg aldri i verden betalt.

Lenke til kommentar

Ah, helse-Norge. Er ikke bare ved bestilte timer hos fastlegen det svikter. Jeg mimrer tilbake til da jeg brakk armen og måtte vente syv timer på legevakten for å snakke med en lege og ta røntgen, for så å vente yttligere to timer før jeg fikk svar og fikk gipsa.

Forøvrig idioti om du skal betale for å vente i tre kvarter. Aldri i livet gå med på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...