handærre Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg fikk en telefonsamtale fra en telefon selger som ville legge min finn annonse ut på en annen bruktbil side, jeg syntes jo dette hørtes interessant ut og takket ja over telefonen uten å tenke for mye over dette, senere fikk jeg en bekreftelse melding over sms(noe som jeg forstår de er pliktig til å sende), men jeg svarte ikke på denne meldingen for at jeg ikke ville ha annonsen min ut på den siden allikevel. å her om dagen fikk jeg en faktura i posten for å betale for dette. så spørsmålet: har de lov å bare sende ut fakturaer uten at jeg har svart på bekreftelse meldingen? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Har dere en avtale er vel du pliktig å overholde din del av avtalen? Om de sendte deg en bekreftelse innebærer vel det at avtalen er gyldig? De har gitt deg et tilbud, du har godtatt, og de har sendt en bekreftelse. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) § 10a. Krav om skriftlig aksept ved telefonsalg Ved uanmodet oppringning fra selgeren eller tjenesteyteren må tilbud rettet til forbrukeren aksepteres skriftlig av forbrukeren for at bindende avtale skal være inngått. Tilbudet skal inneholde opplysning om at forbrukeren ikke blir bundet før forbrukeren aksepterer skriftlig. Selgeren eller tjenesteyteren skal på forespørsel dokumentere mottatt aksept etter første ledd. Første og annet ledd gjelder ikke ved oppringning om a) salg av varer eller tjenester fra frivillige organisasjoner b) salg av avisabonnement. Departementet kan i forskrift stille krav om registrering i frivillighetsregisteret, jf. lov 19. juni 2007 nr. 88, for å bli regnet som frivillig organisasjon etter fjerde ledd. Se http://www.lovdata.n...001221-105.html for hele angrerettloven. Endret 14. november 2012 av what_no2000 Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Som what_no2000 skriver over her, så skal du akseptere denne avtalen før den blir gyldig, i de fleste tilfeller så får du beskjed om å svare "ja" på mottatt sms. Ring til selskapet og krev å få se avtale mellom deg og de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå