Gå til innhold

AMD elle Intel? Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, har nå drevet og spart opp til en ny gaming pc.

Etter en stund merket jeg at dette ok utrolig lang tid.

Jeg lurer derfor på om jeg heller skal gå for AMD istedet for Intel, ettersom jeg har hørt at AMD er billigere.

Her en min Intel liste post-275104-0-50165400-1352903209_thumb.png

Vil ikke gå ned i ytelse, kun pris.

Jeg handler på bedrift på dustin.

evt er det noen tastatur som gir samme ytelse som er billigere?

Ønsker altså en AMD liste med samme ytelse. Bare billigere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Hei, har nå drevet og spart opp til en ny gaming pc.

Etter en stund merket jeg at dette ok utrolig lang tid.

Jeg lurer derfor på om jeg heller skal gå for AMD istedet for Intel, ettersom jeg har hørt at AMD er billigere.

Her en min Intel liste post-275104-0-50165400-1352903209_thumb.png

Vil ikke gå ned i ytelse, kun pris.

Jeg handler på bedrift på dustin.

evt er det noen tastatur som gir samme ytelse som er billigere?

Ønsker altså en AMD liste med samme ytelse. Bare billigere.

Du får ikke ett amd-oppsett med samme ytelse, denne påstanden kan jeg kaste ut på grunnlag av prosessorvalget ditt: i5 3570k. AMD har ingen prosessorer som leverer generely sett bedre ytelse enn verken 3570k eller 2500k, bare google "AMD 8350 review" (AMDs topprosessor) og sammenlign den med for eksempel intel sine I5-modeller, de eneste unntakene der AMD sin 8350 havner foran 2500k og 3570k er enkelte benchmarkprogrammer som cinebench som utnytter alle kjernene. Generelt sett for gaming ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn i5 3570k på grunn av den fantastiske ytelsen denne prosessoren leverer.

En annen ting jeg legger merke til er skjermkortvalget-eller rettere sagt: kjølervalget. Hvis du først skal ha et GTX 670 så burde du kanskje vurdere å bruke litt mer på et grafikkort med en custom kjøler på slik som gigabytes windforce X3 for eksempel som nå er på kampanje på dustin som vil koste deg 50kr mer. http://www.dustin.no/product/5010637931/gigabyte-geforce-gtx-670-oc-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Endret av PingPangbv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om jeg stort sett har vært trofast mot AMD siden min Athlon XP 1800+ CPU, må det sies at Intel nå blir det beste valget i de fleste tilfeller. Unntaket mener jeg blir om du er på utkikk etter en HTPC eller en enkel PC uten dedikert skjermkort. Kort fortalt så har Intel best ytelse på alle CPU-er i samme prisklasse, men AMD beholder tronen på GPU delen på Prosessorer med integrert grafikkort.

Lenke til kommentar

Hei, dette var en interessant tråd. Jeg har nettopp lest en artikkel i et engelsk pc blad "pcformat". De har testet rent Amd oppsett inkl. cpu og skjermkort mot Intel i tre forskjellige prisklasser. De mener at de høyest spekkede intelmaskinene yter bedre enn de amd baserte, men at et kraftig amd oppsett yter godt nok for dagens aktuelle spill, til en mye lavere pris. Det koster å kjøre til skolen i porsche, men du kommer fram til det ringer inn med Toyota også.

Endret av bbble
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til en viss grad stemmer det at et Amd oppsett vil gi mye for pengene, generelt mener jeg dog at for en multimedia eller "gaming light" pc så passer et FM1 / 2 basert Amd oppsett med fokus på mye for pengene.

Men i en del spill så ser man dessverre at Man får opp til 20% bedre ytelse med et Intel oppsett som ikke er mange hundre kronene fra Amd , man får dog litt ekstra på snadder på Amd oppsett som flere usb 3 / 2 porter , Sata tilkoblinger osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...