Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Nei Eksempler på spill som er misforstått til å være amerikanske? Og ka er egentlig forskjellen på å kalle det japanske rollespill og JRPG? Det er so bare ein forkortelse. Eksempel på Dragon Age's japanske elementer? det er basert på FF 12 Lenke til kommentar
SynT Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 det er basert på FF 12 Googlet det og fikk dette I never thought of it being so similar untill I replayed to get back in the Final Fantasy spirit before 13 came out. Tacticts have the same role as gambits, the party is composed of four characters at a time, the combat is on the exploration map, combat can be paused to issue orders among other things However, I do not think DA copied FFXII because FFXII copied KOTOR... Anyways, I have yet to try FFXIII and I hope to get a slightly fresh experience. Playing DA with Chocobos is great, but get's dull after a while. http://social.bioware.com/forum/1/topic/9/index/1682387 "However, I do not think DA copied FFXII because FFXII copied KOTOR..." ...og KOTOR blei utviklet av? Bioware Dragon Age basere seg på gode gamle Baldurs Gate(Bioware) i game mekanikken, at spill får inspirasjon og låner/viderutvikler elementer fra andre spill er jo helt normalt. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Googlet det og fikk dette http://social.biowar...9/index/1682387 "However, I do not think DA copied FFXII because FFXII copied KOTOR..." ...og KOTOR blei utviklet av? Bioware Dragon Age basere seg på gode gamle Baldurs Gate(Bioware) i game mekanikken, at spill får inspirasjon og låner/viderutvikler elementer fra andre spill er jo helt normalt. Du fallt rett in my trapp, Skaperne av Dragon age sa at de tok systemet fra FF 12 period, Og FF 12 er basert på FF tactics fra Ps1 så You loose Endret 15. november 2012 av Realzi Lenke til kommentar
SynT Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Skal gi meg der viss du kan vise til kilde. Alle mekanismer han eg sitere beskriver eksitere i Baldurs Gate 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Skal gi meg der viss du kan vise til kilde. Alle mekanismer han eg sitere beskriver eksitere i Baldurs Gate In 2009, BioWare cited Final Fantasy XII's 'Gambit System' as an influence on their role-playing game Dragon Age: Origins Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Jrpg er et rasistisk utrykk, som Us har gjort populært, Wow, idioter klarer å dra inn rasisme over alt. In 2009, BioWare cited Final Fantasy XII's 'Gambit System' as an influence on their role-playing game Dragon Age: Origins Influence ja. Les litt om hva det ordet betyr. Systemet er som SynT skriver allerede i gode gamle Baldur's Gate. Endret 15. november 2012 av Northern Lenke til kommentar
SynT Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 In 2009, BioWare cited Final Fantasy XII's 'Gambit System' as an influence on their role-playing game Dragon Age: Origins Influense betyr ikkje det samme som at heile spillet er likt eller baseres på det Quote myself Dragon Age basere seg på gode gamle Baldurs Gate(Bioware) i game mekanikken, at spill får inspirasjon og låner/viderutvikler elementer fra andre spill er jo helt normalt. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Wow, idioter klarer å dra inn rasisme over alt. Influence ja. Les litt om hva det ordet betyr. Systemet er som SynT skriver allerede i gode gamle Baldur's Gate. Beklager men du vet at FF tactics er fra 1997, Så kom FF 12 og så kom Dragon age, og gambit system er akkurat det samme systememet fra spillene. At du feiler og se rasismen eller ignorance i Jrpg så får du bare la det vere for det er et idiotisk uttrykk som aldri har blitt godkjent som et ord Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 JEG HAR SPILLET BALDURS GATE TAKK! Gambit system lar deg velge automatiske ting spillerne skal gjøre for deg som og heale deg visst du har lav health eller mp, eller bruke Fire mot ice fiender, Lenke til kommentar
SynT Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) En ting til dei linkene du ga er begge wiki, ingen av linken inneholder det du sier. Edit: Gjorde google søk og fant kilden til denne påstanden http://kotaku.com/5385022/you-can-play-dragon-age-origins-sort-of-like-four-other-games Gambit system lar deg velge automatiske ting spillerne skal gjøre for deg som og heale deg visst du har lav health eller mp, eller bruke Fire mot ice fiender, Det kunne du i BG og Endret 15. november 2012 av SynT Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 En ting til dei linkene du ga er begge wiki, ingen av linken inneholder det du sier. Sorry visst du ikke forstår.. Good night Lenke til kommentar
Rune.4156 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Konsoller ER PC'er. PC'er med eget operativsystem, og som er strippet ned og totalt ufleksible. Alle som lager spill må så betale i dyre dommer for lisenser for å kunne gi ut spill på plattformen. Konsollene ødelegger kreativiteten og fremgangen i spillindustrien. I tillegg er det former for monopolisme. Tenk om en eller annen random norsk artist måtte betale Sony millioner av dollar for å få lov til å gi ut en CD med norsk folkemusikk for å avspilles på en Sony CD-spiller f.eks. Idioti og grådighet satt i system, og uhyre ødeleggende. Spillindustrien serverer oss en lang rekke med bilspill og første og tredjepersons skytespill. Er ikke snart også dere lei av Call of the Battlefield: Modern World of Black Ops Heroes 16? 1 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Du må gjerne komme med litt argumentasjon for hvorfor konsoller ødelegger kreativiteten og nyskapningen i spillutvikling. Det å ha en fast konfirmasjon å jobbe med burde etter mitt skjønn gi bedre rom for å konsentrere seg om nettopp disse tingene. Begrensninger i hardware har ofte ført til enorm kreativitet for å optimalisere og tyne ut absolutt maksimalt potensiale av den, noe som også gir fordeler når bedre hw blir tilgjengelig. Ellers er vel ikke de store studioene særlig interessert i å prøve ut nye kreative (og dermed risikable) spillkonsepter så lenge CoD, GTA, FIFA, NFS m.fl. selger som hakka møkk. 1 Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Må si du tar veldig mye i en kost, vennligst forklar meg og hvordan kreativiteten er ødelagt ? Jeg visste ikke at det var kun skytespill på konsoller, jeg eier ingen av de ivertfall, alle de spillene har jeg på PC. Og de kreative spillene har jeg på Ps3 konsollen som 50 Adventure rpg spill. Ingen skyte spill desverre, de har jeg på PCn, Og visst man går tilbake til Ps 2 og 1 så har ikke du noe argument mot kreativitet engang. Plis snakk om hvordan konsoll som ødelleger for det er vanskelig og tru at alle gjør det samme. Endret 17. november 2012 av Realzi Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det eneste som er ødelagt med konsoll er at grafikken er utdatert fra lanseringen mer eller mindre hvis man sammenligner med PC, utover det er konsoll helt genialt. Har hatt stor glede i min PS3. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Det eneste som er ødelagt med konsoll er at grafikken er utdatert fra lanseringen mer eller mindre hvis man sammenligner med PC, utover det er konsoll helt genialt. Har hatt stor glede i min PS3. Nja, spill er mye simplere på konsoll, noe man merker veldig på "ports". Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Nja, spill er mye simplere på konsoll, noe man merker veldig på "ports". Det er forsåvidt sant. En annen ting er jo at enkelte spill som er gitt ut på konsoll(er) og PC har hatt kunstige begrensninger på en av plattformene. TES Oblivion var jo begrenset på PC. Husker jeg rett var det slik at man ikke kunne ha HDR og FSAA på samtidig på PC. Man kan jo egentlig bare spekulere i årsaken til det, men jeg er rimelig sikker på at det hadde noe med at X360 ikke var i stand til vise begge deler. Dog er det jo i prinsippet slik at spill på konsoll "bare skal fungere". Og det var sant fram til X360 og PS3 kom ut. Nå er det jo patching, firmware oppdateringer og spill med alvorlige bugs. Skal jeg trekke noen konklusjoner så er det at siste generasjon innen spillekonsoller har ødelagt kvaliteten på spill. Det virker som om at utgiverne bruker muligheten til å patche spill som en sovepute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå