Intueri Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hei, jeg har en terasse i 2. etasje som er åpen da, men med rekkverk av metall (godt innsyn), og så vil jeg ha dekket til denne, men på en pen måte. Jeg tenkte litt på slyngplanter, men da har man kanskje problemet igjen med at det faller av blader om høsten? Jeg vil ha noe som er pent og dekkende hele året, og som ikke visner så folk under får løv på seg - forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hva med matt plexiglass i passe høyde, festet på innsiden av metallrekkverket? Det er ikke så synlig, og vil skjerme for innsyn hele året. PS: Dersom du bor i blokk/borettslag, kan det være regler for hva du har lov til å gjøre, sjekk dette først. Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Hva med matt plexiglass i passe høyde, festet på innsiden av metallrekkverket? Det er ikke så synlig, og vil skjerme for innsyn hele året. PS: Dersom du bor i blokk/borettslag, kan det være regler for hva du har lov til å gjøre, sjekk dette først. Takker for tips, men plexiglass er ikke pent i mine øyne, selv om jeg ser andre har det. Ja, burde sjekke reglene. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Kanskje du kan prøve gjennomsiktelig plastfolie? Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 Kanskje du kan prøve gjennomsiktelig plastfolie? Blir ikke skjult nok da, jeg vil være helt borte så ingen ser meg hehe Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Hvis du skal være helt bortgjemt slik at ingen ser deg så er nok det beste slyngplanter. Jeg vet at du har gitt uttrykk for at du ikke vil ha slyngplanter, men det er i hvert fall det beste. Det å skaffe noe annet som samtidig skal se pent ut blir en utfordring! 1 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Skal du sperre for innsyn hele året både til uteplass og gjennom vinduer til stua bak, eller skal det bare sperre innsyn når du soler deg naken? Hvis det første ville jeg valgt persienner elns. på stuevinduene og ikke brydd meg om innsyn til uteplassen når det er for kaldt til at den brukes noe særlig. Hvis det siste, kan det være en ide med en flyttbar vindskjerm i tekstil av den typen noe har med på strand og camping? Hvor stor er uteplassen? Hvis denne terrassen/verandaen/balkongen har plass, kan du selvsagt også sette ut en rekke med store blomsterkasser og eviggrønne planter. Gran, furu, tuja... Men de krever endel stell og tid for å bli en tett hekk, og må holdes nede så de gror deg over hodet. Og regn med at du ofrer minst en halvmeter av plassen. Husk at ikke bare blomsterkassene tar plass, trærne/buskene du planter vokser også både opp og sideveis. Endret 20. november 2012 av Svinks Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Hjemme hos meg så har jeg plexiglass med matt folie på innsiden. Dreper masse innsyn og ser ikke så ille ut heller Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Det finnes jo en rekke type slyngplanter som har blader hele året også! Kanskje du skal prøve noen slike? Lenke til kommentar
Intueri Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Det finnes jo en rekke type slyngplanter som har blader hele året også! Kanskje du skal prøve noen slike? Å, har du et par navn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå