Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dekke til terasse på en pen måte

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en terasse i 2. etasje som er åpen da, men med rekkverk av metall (godt innsyn), og så vil jeg ha dekket til denne, men på en pen måte. Jeg tenkte litt på slyngplanter, men da har man kanskje problemet igjen med at det faller av blader om høsten? Jeg vil ha noe som er pent og dekkende hele året, og som ikke visner så folk under får løv på seg - forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva med matt plexiglass i passe høyde, festet på innsiden av metallrekkverket? Det er ikke så synlig, og vil skjerme for innsyn hele året.

PS: Dersom du bor i blokk/borettslag, kan det være regler for hva du har lov til å gjøre, sjekk dette først.

Lenke til kommentar

Hva med matt plexiglass i passe høyde, festet på innsiden av metallrekkverket? Det er ikke så synlig, og vil skjerme for innsyn hele året.

PS: Dersom du bor i blokk/borettslag, kan det være regler for hva du har lov til å gjøre, sjekk dette først.

Takker for tips, men plexiglass er ikke pent i mine øyne, selv om jeg ser andre har det. Ja, burde sjekke reglene.

Lenke til kommentar

Skal du sperre for innsyn hele året både til uteplass og gjennom vinduer til stua bak, eller skal det bare sperre innsyn når du soler deg naken? Hvis det første ville jeg valgt persienner elns. på stuevinduene og ikke brydd meg om innsyn til uteplassen når det er for kaldt til at den brukes noe særlig. Hvis det siste, kan det være en ide med en flyttbar vindskjerm i tekstil av den typen noe har med på strand og camping?

Hvor stor er uteplassen? Hvis denne terrassen/verandaen/balkongen har plass, kan du selvsagt også sette ut en rekke med store blomsterkasser og eviggrønne planter. Gran, furu, tuja... Men de krever endel stell og tid for å bli en tett hekk, og må holdes nede så de gror deg over hodet. Og regn med at du ofrer minst en halvmeter av plassen. Husk at ikke bare blomsterkassene tar plass, trærne/buskene du planter vokser også både opp og sideveis.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...