Telefonsvarer Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Har noen LG Optimus 2X? Har funnet ut av min billige Samsung Galaxy Y ikke var det jeg hadde håpt på. Å skrive SMS er så jæævli frustrerende med liten skjerm og mindre pixler. Den er også glatt som faen. Så har bestemt meg for å gi den til noen som faktisk vil ha den, og få meg noe litt høyere opp i næringskjeden. Har bestemt meg for LG Optimus 2X. Ser den har HDMI. Jeg vil vise bildet på min PC skjerm (24" 1080p BenQ). Følger kabel med? vises bildet skeivt, så fyller PC skjermen? Kommer lyd fra HDMI, eller bare mobilen? Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Kjøp heller en Samsung Galaxy SII, koster stort sett det samme, og er MYE bedre. Viss hdmi ut er kjempeviktig kan du kjøpe en overgang, så har den det og. Har hatt O2X, og den har en fantastisk hardware, men elendig software! Og selv om det var morsomt med hdmi ut, var det ikke noe som ble brukt mer enn første uken! Kasserte telefonen etter fem måneder, og kjøpte en SGS2, og den har jeg snart hatt i halvannet år, og er like fornøyd! Tenker du fremdeles på å kjøpe O2X, gå inn på tråden her på forumet og spør hvor mange som angret på kjøpet i løpet av en måned eller to! En ting til: SGS2 får snart offisiell Jelly Bean (4.1.2) oppdatering, O2X har ennå ikke fått Ice Cream Sandwich (4.0.4). Den kjører fremdeles Gingerbread (2.3.x)........... Eneste telefonen fra LG jeg ville vurdert var Nexus, hovedsakelig fordi det er Google som står for softwaren! Ellers ville jeg holdt meg LANGT unna LG-telefoner! Endret 17. november 2012 av MrMastodon Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Kjøp heller en Samsung Galaxy SII, koster stort sett det samme, og er MYE bedre. Viss hdmi ut er kjempeviktig kan du kjøpe en overgang, så har den det og. Har hatt O2X, og den har en fantastisk hardware, men elendig software! Og selv om det var morsomt med hdmi ut, var det ikke noe som ble brukt mer enn første uken! Kasserte telefonen etter tre måneder, og kjøpte en SGS2, og den har jeg snart hatt i halvannet år, og er like fornøyd! Tenker du fremdeles på å kjøpe O2X, gå inn på tråden her på forumet og spør hvor mange som angret på kjøpet i løpet av en måned eller to! En ting til: SGS2 får snart offisiell Jelly Bean (4.1.2) oppdatering, O2X har ennå ikke fått Ice Cream Sandwich (4.0.4). Den kjører fremdeles Gingerbread (2.3.x)........... Eneste telefonen fra LG jeg ville vurdert var Nexus, hovedsakelig fordi det er Google som står for softwaren! Ellers ville jeg holdt meg LANGT unna LG-telefoner! Jeg skal roote og legge inn ny software. Får se på Galaxy S2. Skal bruke HDMI (om det faktisk er brukbart), til spilling på mobilen. Hørtes muligens halv-tragisk ut, men vil prøve det. Ser også her at det er en del forskjell, så tar samsungen. Må bare finne hdmi kabel. http://www.compare-c...s-LG-Optimus-2X Bestiller Samsungen + HDMI greie så snart dustinhome kan bekrefte av jeg fikk avbestilt LGen. Endret 14. november 2012 av Telefonsvarer Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Smart valg :-) Når det gjelder custom ROM er Gingerbread 2.3.7 fremdeles den siste stabile versjonen de har klart på O2X, delvis pga manglende kilder fra LG, og delvis pga at det er få utviklere på O2X. SGS2 har allerede stabil Jellybean 4.1.2, og selv bruker jeg Ressurection Remix 3.102 ROM med Dorimanx 7.17 kernel, og telefonen flyr avgårde! Tipper og at Sgs2 kan oppgraderes til 4.2 innen utgangen av januar. Vil ikke bli overrasket viss utviklerne klaser det før nyttår :-) Fordelen med Sgs2 er at den har solgt i bøtter og spann. Dette betyr mange og aktive utviklere :-D Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Kjøp heller en Samsung Galaxy SII, koster stort sett det samme, og er MYE bedre. Viss hdmi ut er kjempeviktig kan du kjøpe en overgang, så har den det og. Har hatt O2X, og den har en fantastisk hardware, men elendig software! Og selv om det var morsomt med hdmi ut, var det ikke noe som ble brukt mer enn første uken! Kasserte telefonen etter tre måneder, og kjøpte en SGS2, og den har jeg snart hatt i halvannet år, og er like fornøyd! Tenker du fremdeles på å kjøpe O2X, gå inn på tråden her på forumet og spør hvor mange som angret på kjøpet i løpet av en måned eller to! En ting til: SGS2 får snart offisiell Jelly Bean (4.1.2) oppdatering, O2X har ennå ikke fått Ice Cream Sandwich (4.0.4). Den kjører fremdeles Gingerbread (2.3.x)........... Eneste telefonen fra LG jeg ville vurdert var Nexus, hovedsakelig fordi det er Google som står for softwaren! Ellers ville jeg holdt meg LANGT unna LG-telefoner! Det blir nå rullet ut 4.1 på o2x og telefonen har blitt som ny. Mobilen holder 2 døgn, god respons (sammenlignet med s3 her om dagen, og kunne ikke se stor forskjell) osv. Definitivt verdt pengene, hvis man ikke ønsker å bruke en betydelig sum. Ved oppgradering til 4.1.2 hadde nok ts gjort et meget godt kjøp.. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Det blir nå rullet ut 4.1 på o2x og telefonen har blitt som ny. Mobilen holder 2 døgn, god respons (sammenlignet med s3 her om dagen, og kunne ikke se stor forskjell) osv. Definitivt verdt pengene, hvis man ikke ønsker å bruke en betydelig sum. Ved oppgradering til 4.1.2 hadde nok ts gjort et meget godt kjøp.. 4.1? Offisiell? Link? Har bare sett 4.0.4 offisiell lekket rom. Alt annet har vært aosp/cm-basert..... Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ikke ota nei, men mtp. hvor godt det funker allerede, blir det antakeligvis ikke altfor lenge til. Inntil da fungerer min cm-nightly perfekt. Opplevd én bug, og det kan jeg leve med når batteriforbruket har doblet seg, responsen har blitt utmerket og multitasking går knirkefritt Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Med andre ord er fremdeles Gingerbread siste offisielle rom fra lg, nesten to år etter det ble lansert.... Og ICS er på vei, nesten ett år etter det ble lansert..... Som sagt, LG lager god hw, men er elendig på sw! Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Ja, fordi det er så mange enheter som har noe mer enn jb? Du henger deg opp i fw-nummer og bryr deg ikke om hva som faktisk fungerer godt. Hvis du virkelig var så bitter over fw, kunne du ha tatt deg 10s til å roote enheten og legge inn CM7 (tar jo hele 5 minutter, wow). Vel, kos deg med den nye smartphonen din. Jeg, med flere, har blitt fornøyd med våre. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Been there, done that, du trenger ikke gå i forsvarsmodus med personangrep. La inn custom rom etter to uker, og da snakker vi om mars 2011. Telefonen var best med modaco froyo, men utvikleren paul o'brien gav opp telefonen etterhvert. Cm 7.1 og 7.2 fungerer bra, men er utdatert, og uansett hva jeg har lagt inn av custom eller stock rom eller baseband, så er faktisk min gamle HTC Desire mer stabil med Jellybean enn O2X noensinne var. Viss du klarer deg med 10 sekunder, så gratulerer! Jeg brukte 5 måneder! Og syntes det var trist å legge en solid telefon i en skuff, fordi produsenten var mer interessert i å være først med en dual core telefon, enn å lage en gjennomført god telefon! Som sw-utvikler til Android gjorde LG en dårlig jobb med elendig oppfølging og overlot kundene til utviklerne. Så jeg vil absolutt fraråde alle å kjøpe den nå, spesielt når det finnes mange bedre alternativer til samme pris! Endret 17. november 2012 av MrMastodon Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Leste du egentlig hva jeg sa? Du sammenligner en HTC Desire med jellybean med en O2X med gingerbread. Jeg skrev at O2X ble en super telefon etter oppdatering til jellybean, og da er det vel ikke så ulogisk at din HTC Desire ble mye bedre med jellybean heller? Viss du klarer deg med 10 sekunder, så gratulerer!Jeg brukte 5 måneder! Ser ikke helt hva du prøver på her..? Og du trenger ikke være så kjepphøy. Jeg var også en av de som forhåndsbestilte denne telefonen, og bestemte meg for å legge inn CM ganske fort.. Jeg har gitt den tid, så jeg har faktisk forsøkt utallige nightlies i jakt etter en optimal ROM.. og som poenget mitt fra start var: NÅ har jeg funnet den. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 18. november 2012 Del Skrevet 18. november 2012 Jeg ble bare irritert fordi jeg oppfattet deg som nedlatende. Poenget her i tråden var uansett å hjelpe en person å velge ny telefon, og den jobben ble jo utført. Så da kan vi jo avslutte diskusjonen :-) Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 19. november 2012 Forfatter Del Skrevet 19. november 2012 Må si Samsung Galaxy S2 eier. Eneste jeg ikke liker helt, er Touchwiz greia, likte "Android Revolution HD" jeg hadde på HTC bedre. Men skal klare å bli vandt til det. Imponerende batteri og veldig klar skjerm. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 (endret) Godt du liker den :-) Viss du vil vekk fra touchwiz-launcheren kan jeg anbefale nova eller apex viss du vil ha en mest mulig ren android-opplevelse med gode tilpassingsmuligheter. Viss du vil ha en launcher som nærmest har uendelig tilpassingsmuligheter er GO Launcher å anbefale. Disse finner du på markedet. Du snakket om å roote, spørsmålet er om du er "avansert root-bruker", eller om du bare vil ha mulighetene root gir. VIss du bare vil ha root-tilgang med ellers holde telefonen som den er, er CF-Root tingen. Viss du er mer avansert, vil jeg anbefale Dorimanx kernel og Ressurection Remix ROM. Men da må du være komfortabel med cwm og flashing. Alt om root finner du på xda forumet. Kan fikse link viss det er vanskelig å finne frem :-) Endret 20. november 2012 av MrMastodon Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 21. november 2012 Forfatter Del Skrevet 21. november 2012 Skal jeg roote, vil jeg bruke clockworks, hadde den på HTC, var awesome. Greit med backup osv. Men får sletta en del crap med go launcheren, noe talekommando som kom opp random og noe. Klarer meg uten root foreløpig. Kan visst ikke bruke screencast etc, som jeg normalt ville trengt root for, på tegra2(eller 3?) uansett. Eneste andre, er kernel-ved oppstart, så det blir matrix style, men tror heller jeg klarer meg uten det, iallefall til garantien går ut. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Du mener clockworkmod recovery (cwm) ? Det er ikke noe du bruker for å roote, du kan få det når du har rootet. Enkleste måte å roote og få cwm på SGS2 er ved å flashe cf-root. Det er "orginal" kernel med root med cwm. Og guiden i tråden til cf-root på xda er ganske lettfattelig. Rooting er anderledes på samsung-enheter enn på HTC-enheter. En annen ting er at du har ikke en tegra chip. De fleste solgt (modellnummer gt-I9100) i Norge har en Exynos prosessor. Noen importmodeller kan ha en TI Omap prosessor (modellnummer I9100g), og veldig skjelden dukker det opp en med snapdragon prosessor (modell nummer I9210). Sjekk modellnummer før du eventuelt rooter, du kan ikke bruke samme kernel/rom på det forskjellige modellene. Endret 21. november 2012 av MrMastodon Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Du mener clockworkmod recovery (cwm) ? Det er ikke noe du bruker for å roote, du kan få det når du har rootet. Enkleste måte å roote og få cwm på SGS2 er ved å flashe cf-root. Det er "orginal" kernel med root med cwm. Og guiden i tråden til cf-root på xda er ganske lettfattelig. Rooting er anderledes på samsung-enheter enn på HTC-enheter. En annen ting er at du har ikke en tegra chip. De fleste solgt (modellnummer gt-I9100) i Norge har en Exynos prosessor. Noen importmodeller kan ha en TI Omap prosessor (modellnummer I9100g), og veldig skjelden dukker det opp en med snapdragon prosessor (modell nummer I9210). Sjekk modellnummer før du eventuelt rooter, du kan ikke bruke samme kernel/rom på det forskjellige modellene. Mange apps jeg vil bruke trenger visst root. Har "ODIN", og "CF-Root-SGS2_XX_OXA_KG1-v4.1-CWM4". Tok tlf i download mode (så man ser at den lader?), loada .tar i odin, og trykka start. Skjer ikke mer enn at "<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)" dukker opp i loggen. Kikker her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399 Gjør jeg en noob feil, eller er det noe annet rart? Står riktignok: I9100XXLQ6, 3.0.15-1114882, dpi@DELL163 #3 Og ikke KG1, som det stod i guiden. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 Smart valg :-) Når det gjelder custom ROM er Gingerbread 2.3.7 fremdeles den siste stabile versjonen de har klart på O2X, delvis pga manglende kilder fra LG, og delvis pga at det er få utviklere på O2X. Jeg la inn CM7 stabil på min, dersom det er denne som skal være siste stabile versjon var det ikke gjeldene på min o2x. Jeg valgte å gå tilbake til stock med alle treghetene det medførte. Byttet til S3 etterhvert, den siste måneden har kona slitt med o2x Det har vært "litt" klaging..... Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) @kimare: Fruen har brukte O2X'en til og med forrige uke, da med CM7.2. Har oppført seg fint, bortsett fra at den mistet dekning med jevne mellomrom. Og dekning er jo litt av poenget med en mobil, er det ikke? Nå har hun gått tilbake (etter å ha knust skjermen på LG'en) til min gamle Desire med JellyBean, som egentlig ikke skal være stabilt, men så langt fungerer bedre enn O2X'en Litt lite minne, men da må hun bare velge mellom Ruzzle og Wordfeud @Telefonsvarer: Telefonen din har altså firmwareversjon LQ6? Det er det som står under kernel-versjon i innstllinger>om telefonen? Ser at CF-root ikke har kommet så langt ennå, siste der er LPY...... Viss telefonen din har kernel versjon LQ6 kan du altså ikke bruke CF-root (ennå). Kernelversjon på telefonen MÅ matche med CF-Root, ellers kan det bli problemer. (det er noen måneder siden jeg var borti firmware fra samsung sist, så jeg følger ikke lengre med på oppdateringer derfra) Den eneste noob-feilen du gjør er å ikke lese ALT, og minst to ganger Viss du ikke finner riktig CF-root-kernel kan du alltids flashe Siyah, men da er du plutselig over på en ganske avansert kernel med MANGE muligheter for innstillinger, men også like mange muligheter for å kødde til telefonen. Men den vil gi deg root og den vil gi deg cwm. Den vil også installere sTweaks på telefonen, et innstillingsprogram for kernel'en. Og viss du er litt noob skal du være veldig forsiktig med hva du gjør der! Øverst i denne tråden er en litt bedre forklaring til Odin, men tråden blir ikke lengre oppdatert med nye firmware. Men Odin-guiden er fremdeles god som gull Viss du vil prøve noe annet for å holde kernel på et mest mulig opprinnelig (les: orginal og enkel) nivå: I første omgang, for å få root kan du jo heller prøve denne guiden. Da får du root, men som jeg forstår det, må du starte CWM hver gang det skal brukes. Litt tungvint! Men dette kan ordnes med appen ROM Manager, den kan installere CWM for deg, så lenge du har root. Når du har fått deg root-tilgang med CWM blir jo ting straks enklere, da kan du installere og oppdatere fra CWM :-) Endret 22. november 2012 av MrMastodon Lenke til kommentar
Telefonsvarer Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 Så på den "Øverst i denne tråden er en litt bedre forklaring til Odin" tidligere idag. Trenger visst sdcard for selve rooten. Har bare intern lagringsplass nå. Prøver senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå