AnonymDiskusjon Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hei. Slanket meg 41 kg til nå, siden starten av sommer. Har en BMI nå på 24 og har fortsatt en del fett på kroppen. Men hvis jeg har klær på så ser jeg tynn ut. Folk mener jeg er slank, men jeg har fortsatt mer fett på magen og lår. Skal ned til dette er helt borte! Så hvordan slanket jeg meg? Jeg startet å spise mindre. Problemet er at jeg ikke har sikkert ikke hatt i meg et protein siden jeg startet. Har spist litt brødskiver og pastaretter til middag. Lite... holdt meg under 1000 kcal om dagen, noen ganger under 800. Varierer. Kun drukket vann gjennom hele perioden. Jeg har blitt så svak at jeg... jeg kan ikke tro det! For 41 kg tilbake kun jeg ihvertfall ta over 10 push-ups selv om jeg ikke hadde trent engang. Når klarer jeg så vidt 4... Jeg har nå i dag tenkt å endre på dietten en del... og prøve å holde meg under 1200 kcal, men maten skal være så proteinrik jeg klarer. Med andre ord blir sikkert middagen frem til jeg er helt tynn kun kylling hver dag. Skal ikke spise skinnet og fjerner alt som ligner fett. All mat jeg skal spise skal inneholde med proteiner. Jeg kommer ikke til å trene, det er ikke bærekraftig for meg. Jeg kan fort skeie ut hvis jeg trener, lurer meg selv ved å si at... "ah" jeg har jo trent, kan vel spise mer. Heller unngå trening til jeg har vært helt tynn en god stund. Når jeg er blitt helt tynn ønsker jeg å fortsette slankingen til kroppen ikke går ned mer. Jeg er forberedt på en total livsstil-endring Dette er livet mitt nå, jeg prøver å late som jeg kommer til å dø hvis jeg ikke lever sånn som jeg gjør nå. Morsomme er at jeg ville aldri tro jeg kunne være lykkelig sånn, men jeg har aldri følt meg bedre eller lykkeligere etter vekttapet jeg vil aldri tilbake til det jeg var. For hver dag innser jeg at det er helt riktig at jeg skal være veldig tynn! Spørsmålet mitt er vil proteinrik hverdag gjøre at jeg går ned mer fett nå, og kroppen slutter å stjele den lille styrken som er igjen? En annen gang jeg spiste kylling så følte jeg meg så mett at jeg følte jeg hadde lagt på meg med engang etter jeg hadde spist... føler jeg har spist så mye mer at jeg nesten lurer meg selv til å tro at jeg har spist 4 firkløvere og tenker jeg må ha gått opp mange kg... Takk for alle tips og råd. Jeg påpeker igjen... trening er uaktuelt, det funker ikke for meg. Sånn er det bare Anonym poster: dd02518ec2ce58d2799556f0ed37d594 Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Hvorfor skulle kroppen holde på muskelmasse den merker du tydeligvis ikke trenger, dvs. aldri bruker? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Så, du har lyst til å bli ett skjelett? Det finnes forresten ikke attraktivt, ikke vil det helle hjelpe på energinivået. Selv om du er så sterkt imot å trene, så GJØR det. Ikke nødvendigvis styrke, men kondis. Gå en del, ta å sykle, jogg deg en tur hver dag, osv. SMÅ grep som vil gjøre en stor forskjell. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Vil du få vekk flesket så finner du veien til treningsstudioet/marka/asfalten og løfter vekter/står på ski/jogger. Du kan ikke like å trene så mye du vil, men om du ikke gjør noe kommer du til å fortsette å være skinny-fat som du kaller det. Det er bra at du vil ha en proteinrik kost, men du trenger fett og karbohydrater også. Spiser du fisk 3 ganger i uka får du i deg sunt fett i samme slengen som du får i deg proteiner, for eksempel. Men du sier du har mistet styrke, og styrke får du iKKE ved å spise proteiner og ikke gjøre noe annet. Proteinet vil ikke gjøre deg større og sterkere i seg selv. En kan skrive mye her, men for å gjøre det kort: Trening -> nedbrytning av muskelvev -> inntak av protein -> protein brytes ned til aminosyrer -> aminosyrer reparerer og bygger opp det nedbrutte muskelvevet -> muskelvevet blir større og sterkere. At muskelvevet blir større og sterkere forutsetter tilstrekkelig treningsbelastning. Får jeg spørre hvorfor trening ikke funker på deg? Hva er det som gjør at du ikke vil trene? Jeg hadde også en aversjon mot å trene på treningssentre med karer som var større enn meg, men vit dette: ingen bryr seg om at du løfter mindre eller ser svakere ut. Folk som løfter vekter gjør det for sin egen del, og det eneste jeg har fått av kommentarer var av en som påpekte en feil jeg gjorde under markløft. Lysten til å trene på senter kom automatisk da jeg så resultater av treningen min. Jeg tar meg friheten til å linke til et nybegynnerprogram satt sammen av Fitnessbloggen. http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/ BuffyAnneSummers har rett når hun skriver at all trening er bedre enn ingenting, og kondisjonstrening er fint, men om du vil bli sterkere er det styrketrening som gjelder. Og glem for all del ikke at den største forskjellen gjør du på kjøkkenet. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Det er nok en kombinasjon av flere ting som gjør at du opplever å være svakere. Jeg tror du har nedregulert stoffskiftet ditt for å kompensere for lavere kaloriinntak. Selv om du ikke liker trening så tror jeg du gjør lurt i å være aktiv. Heller det og legge på litt kalorier enn å fortsette slik du gjør, for du forteller kroppen i klartekst at den ikke trenger å ta vare på musklene dine, og da mister du dem til fordel for energi og vedlikehold av resten av kroppen når du pålegger deg så kraftige kalorirestriksjoner. Jeg ville heller begrenset proteinmengden og spist mer fett og kuttet ned raske karbohydrater. Mye protein er mer belastene for kroppen enn mye fett. Du kan jo lese deg litt opp på LCHF og se litt på forskningen rundt det. Hvis det ikke funker så kan du prøve noe annet. Det er ikke en diett som er optimal for alle mennesker, så prøv deg fram og finn ut hva som fungerer best. Hvis du lytter til kroppen og ikke presser den så vil du merke at du naturlig balanserer deg mot det som er mest riktig for deg, gitt at du spiser naturlig mat og ikke nymotens prosseserte mat som vi ikke er tilpasset godt nok. Fett er viktig for å forbrenne fett, og raske karbohydrater forhindrer dette. Fyll opp måltidene dine med gode grønnsaker som vokser over jorden. Ikke vær redd for gode fettkilder og vær aktiv. Det kommer man som regel lengst med. Endret 15. november 2012 av vidor Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Du gjør alt bakvendt. Du blir ikke engang slank av sulteforing Enklest tenkelige formel vekt = A + B * karbohydrater / (protein + fett) hvor A og B er konstanter Eksempel A = 60, B = 15 karbohydrater = 2000 kcal protein = 200 kcal fett = 300 kcal vekt = 60 + 15 * ( 2000 / (200 + 300)) = 60 + 15 * 4 = 110 kg karbohydrater = 300 kcal protein = 600 kcal fett = 1500 kcal vekt = 60 + 15 * ( 300 / (600 + 1500)) = 60 + 15 / 7 = 62 kg http://www.diskusjon...owtopic=1465412 Endret 16. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Sånn som du gjør det nå vil kroppen gå i sparemodus og du vil ikke gå ned ett gram mer. Gå inn på kalorikalkulator.no, skriv inn hva du veier, hvor høy du er og alder.. da finner du ut hvor mye du forbrenner, legg deg 500 kcal under det. Og om folk sier du er slank nå har de nok rett... du er nok slank, men er ikke fornøyd med hvordan du ser ut i bar overkropp på grunn av mangel på muskelmasse. Du vil ikke kunne gå rundt med sixpack og blodårer på brystet som du sikkert har forestilt deg uten å legge på deg muskelmasse. Mitt tips: Sett opp en diett med kylling, ris, brokkoli, havregrøt, cottage cheese, mager kesam osv. Frukt og bær er også bra. Legg deg 500 kcal under vedlikeholdsnivå, og få i deg minimum 2 gram protein per kg kroppsvekt. Du har nok mistet veldig mye muskelmasse under "dietten" din, derfor vil du kunne legge på deg muskelmasse selv i underskudd. Start å tren med ett simpelt program som for eksempel 5x5 stronglifts: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ Eller, du kan gjøre som du gjør nå og ende opp på sykehus på grunn av mangel på jern, kalsium, magnesium, vitaminer osv. Kroppen vil nok ikke holde ut mye lenger, og om du tror du vil kunne fjerne alt fettet uten noen som helst form for trening, tar du grundig feil. 1 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Her er slik du kan bli med det programmet (det tar noen år og noen titusener) Hvis du ikke har så mye penger kan du satse på 1. Fisk og rødt kjøtt (ren vare, kokt eller bakt) 2. Whey-80 proteindrikk (rå proteiner) (større REMA og Coop har det også) 3. Lettkokte egg til frokost (hjernen trenger kolestrol i massevis) 4. Smør i massevis (ikke margarin) 5. Grovt brød (forsiktig her, ikke for mye) 6. Helmelk 7. Grønt, frukt og nøtter 8. Supplementer i massevis (Floradix, Omega, VitalGreen) + null trening, men frisk luft Hvis du blir for tynn av dette kan du øke fettlagrene med hva som helst av mat merket "junk" Endret 16. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Det tar noen år og noen titusener? Hva mener du? Hva er det som koster titusener av kroner? Og hvorfor skal det ta mange år for å ha fremgangen til han i bildet du la ved? Det ser ut som en helt vanlig konkurranse-diett som i hans tilfelle vil jeg tippe tok 6-7 måneder. Du anbefaler han å spise egg, smør, grovt brød, helmelk, nøtter og massevis av supplementer på diett? Ett mål burde være å spise så ren mat som mulig på diett. Ett eksempel kan være havregrøt, eple og banan til frokost, fisk/kjøtt og ris til lunsj, proteinshake etter trening (whey-80) kjøtt/fisk og ris til middag og en boks cottage cheese blandet med fun light til kveldsmat. I passelige mengder burde dette være 1900-2000 kcal (veldig grovt regnet.) Av tilskudd holder det med vitaminer, fiskeolje (tran) og om nødvendig, proteinpulver. Og som sagt tidligere: Det viktigste av alt er at du starter å trene. Endret 16. november 2012 av DenKristneLaks Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) "fun light" Hva er det? Poenget mitt er at han kan spise så mye han vil med den kosten (det som ble oppgitt) i kombinasjon med normal aktivitet (gåing) Endret 16. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Fun light er sukkerfri saft uten kalorier. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Spar de pengene. Alt det der er med usunne søtningsmidler Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Spar de pengene. Alt det der er med usunne søtningsmidler Det er påvisst en rekke ganger at aspartam er helt ufarlig i moderate mengder. Fun light er ett veldig fint hjelpemiddel å ha når man er på diett, da slipper man f.eks syltetøy som mange bruker til å blande med cottage cheese. "fun light" Hva er det? Poenget mitt er at han spise så mye han vil med den kosten (det som ble oppgitt) i kombinasjon med normal aktivitet (gåing) En grei regel er at man ikke åpner munnen om man ikke vet hva man snakker om. Du mener han kan spise så mye smør han vil, så mye nøtter han vil, så mange egg han bare klarer osv? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Smør - nettopp (dette er slankediett, ikke sant), og behovet for søtsaker forsvinner når man føler seg mett hele dagen (det er mye som skjer her som tar bort sukker "cravings"). Jeg hater disse folkene som skal putte kaker på bordet hver gang, det har jeg ikke lyst på. Men ofte det eneste som serveres. sukker "cravings = man får ikke nok fett og protein Endret 16. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Smør - nettopp (dette er slankediett, ikke sant), og behovet for søtsaker forsvinner når man føler seg mett hele dagen (det er mye mere som skjer her som tar bort sukker "cravings"). Jeg hater disse folkene som skal putte kaker på bordet hver gang, det har jeg ikke lyst på. Men ofte det eneste som serveres. Er du seriøs? Vanskelig for å tro det, men svarer deg likevel. Hvorfor mener du at noen trenger å få i seg smør på en slankediett? Og hva tror du skjer om man spiser seg mett gjennom hele dagen? De fleste vil nok få i seg litt for mange kcal... Det eneste som gjelder er kcal inn vs kcal ut. Få i seg mindre enn det man forbrenner. Og behovet for søtsaker forsvinner ved hjelp av fun light og pepsi max f.eks. Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Man kan få fedme av underernæring http://www.diskusjon...owtopic=1465412 (tråden sammenfatter video. Detaljer finner man i selve video ... med den er lang og akademisk) Endret 16. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
ThePredator9 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Man kan få fedme av underernæring http://www.diskusjon...owtopic=1465412 Hva er poenget ditt? Svar på spørsmålene mine du. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Begynt å trene. Men å si at jeg ikke blir slank av måten jeg har gjort det på må vel være århundrets spøk... alt fettet rundt magen min og kroppen er så å si borte! Det er snakk om noe spekk som for meg virker som om kroppen tror det er frossenjord akkurat nå. Men jeg ser det blir mindre det også, men virker til å ta lenger tid. Andre ganger tenkte jeg at jeg burde gå ned enda fler kcal så kroppen virkelig må jobbe. Men jeg blir for slapp. Klarer ikke noe til slutt. Blir sittende i slags... mongistilstand hvor jeg bare glor inni PC-skjermen og lurer på når jeg kan legge meg. Som sagt begynt å jogge, prøver å holde kcal ihvertfall under 900 kcal. Men jeg lover dere jeg merker stor forskjell på ete pastaskruer kontra kylling til middag nå. Jeg er så mye lenger mett. Føler meg helt pakkfull flere timer etter jeg har spist kylling. Føler jeg har lagt på meg masse når jeg eter det, men vet det er illusjon... er så vant til å være sulten nesten med engang etterpå. Livet er kjipt! Fult av fristelser :/ Anonym poster: dd02518ec2ce58d2799556f0ed37d594 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Når du ikke holder ut lenger går vekta tilbake til der du startet - hvis gammel diett beholdes. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 Ser ut til at du har forvitret musklene dine, så du bør så absolutt trene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå