Predecessor Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Ikke lett å fremstille dette problemet kortfattet i topic. Problemet er som følger: Etter at jeg har digitalisert med scenedetektering, så har jeg hver scene liggende i "sequences" med full oversikt over startbildet på aktuelle scene. Alle klippene har unike nummer, og det samme har tapene. Ingen tidskodebrudd. Når jeg finner en scene jeg vil hente bilder fra dobbeltklikker jeg slik at klippet kommer opp på sourceskjermen. Etter å ha funnet frem til den biten jeg skal bruke setter jeg et inn og et utpunkt, og sender bilde til timeline. I samme øyeblikk som jeg setter innpunkt, endrer klippet seg i sequence, og dermed mister jeg totalt oversikten over opptakene. Etter hvert er det ingen av bildene som stemmer overens med starten på den aktuelle scenen. Dette var noe klønete forklart, men jeg håper dere forstår. En eller annen fingerfeil må jeg ha gjort under innstillinger (håper jeg). Takker for alle svar. Lenke til kommentar
adonis Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Beklager om jeg er helt på bærtur; Når du bruker scenegjenkjennelsen må du ta stilling til hvordan Edition skal behandler disse. Du kan velge å opprette sublicps eller masterclips. Jeg for min del velger som regel masterclip. Dette gjøres fra 'Digitize' innstillingene i Control Panel. Subclip: peker til moderklippet, avgrenset med inn/ut-punkter (ergo: du kan rote til med å sette helt andre inn/ut-punkter enn original scene) Mastclip: de ulike scenene oppfører seg som om de var spilt inn i ulike innspillinger (ergo: du kan IKKE rote til med å sette helt andre inn/ut-punkt, da du ikke har tilgang til andre deler av 'moderklippet'). Uansett hvilken variant du velger, vil videoen teknisk sett alltid bli spilt inn i en stor fil. Inndelingen er bare i form av referanser til moderfilen. Ved å åpne klippet u 'Clip Viewer' kan du enkelt lage nye sceneinndelinger, denne gange som Master/Hoved-klipp om du ønsker det. /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå