Abnorm Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Ved flere anledninger har jeg kommet over ordet "Impelsil", men hva betyr det? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Ingenting som heter det. Sikker på at det ikke er impulsiv du har hørt? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Ingenting som heter det. Sikker på at det ikke er impulsiv du har hørt? Jeg er ikke 100% sikker på skrivemåten, men uttalen er nøyaktig slik som jeg har skrevet det. Lenke til kommentar
Punainen Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Kan det være "imbesil"? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 14. november 2012 Forfatter Del Skrevet 14. november 2012 Kan det være "imbesil"? Muligens.. Hva betyr det? Har hørt ordet bli benyttet f.eks i denne settningen: Din ....e menneske Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Om det er imbesile/imbecile ordet du leter etter er, er dette et uttrykk som ble brukt på 60-tallet for å betegne ulike grader av psykisk utviklingshemning. Det gikk på IQ, der mennesker med en IQ under 75 ble betegnet som utviklingshemmede og sinnsyke (oligofrene), med tre grader av utviklingshemning under dette igjen: Idioter - IQ fra 0 til 35 Imbesile - IQ 36-55 Debile (evneveike) - IQ 56-75 Om det brukes i dagligtale av noen kan det bety dum, idiot, surrehue ol. Endret 14. november 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå