Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ringenes herre - trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Har særemne i morgen og ett av problemstillingene jeg har er: Finne likskaper og ulikskaper med hvordan hovudpersonene og miljøet er skildra i filmen i forhold til boken.

Sliter skikkelig med denne.. spesielt det der med miljøet. Noen som kan hjelpe meg her? Hvordan var miljøet i boka i forhold til i filmen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som kommer frem i tolkien's bok to tårn er:

Aragon:

Han så aldri ære eller plikt som noe viktig, men frihet. Aragorn ønsket folket skulle være fri fra Mordors orker. Han ønsket ikke og lede, men han ble leder fordi han kjempet for noe som var verdt å sloss for.

Legolas:

Legolas var en prins blant Myrskog-alvene, og hadde alvisk kongelig blod i årene. Han er ikke riktig framstilt i filmen som han er i boka. Det sies nemlig at han hadde brunt hår og grønne øyne i boka. I filmen har han helt lyst hår og blå øyne. Han var en av de dyktigste bueskytterne i Midgard. Han hadde lynrask reaksjonsevne og dødelig nøyaktighet - noe som Ringens Brorskap skulle få stor nytte av.

men er det noen som vet noen flere ulikheter med hvordan de ble beskrevet i filmen i forhold?? og ikke minst om miljøet ble beskrevet noe annerledes..!! takk for svar

Lenke til kommentar

Siktet mer til personskildringene der jeg da, tanker, personlighetstrekk etc.

En annen ting å spør om er jo hvilken av filmene du sammenligner med, om det er kino-releasen er jo "hvordan aragon&co kommer seg til minas tirith" en ting å nevne.

En siste ting er jo å se på mytologi og "forhistorie" representasjonen i de 2 mediene, den har du garantert merket at er veldig forskjellig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...