RetoZ Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei, Jeg lurer på om det går an å få mutet bilstereon min som står i garasjen idet tlf. ringer? Dette er en Pioner DEH 3400UB, og det er en vanlig stasjonær tlf. Tlf er koblet inn på kontaktor på et slags hvis (er litt usikker på hvordan), men den slår seg ivertfall inn og ut samtidig som en hører at det ringer fra telefonen. Er det noen måte jeg kan få bilsteroen til mute musikken mens den ringer og til jeg har lagt på? Eller bare mute den til jeg har tatt opp røret så jeg hører at den ringer? - RetoZ Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 En kontaktor har normalt en styrestrøm (signal fra telefon) som driver en elektromagnet som kobler inn og ut kontaktene som går "gjennom" kontaktoren. Skal du mute radioen med en kontaktor, så blir det å koble høyttalerne gjennom kontaktoren slik at telefonen bryter lyden til høyttalerne når den ringer. Du må da ha en såkaldt NC (Normal closed) kontakt på kontaktoren. Det betyr at når styrestrømmen er null, så har kontaktoren kontakt gjennom seg. Når telefonen ringer og styrestrømmen går til kontaktoren, bryter kontaktoren strømmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå