Gå til innhold

[Løst] Gtx 560 ti 1Gb SLi, lagg?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg opplever veldig lave FPSer på spill,

Jeg ligger konstant på 25 FPS i BF3, og merkverige 60fps på Minecraft.

Pcen har følgende:

I7 2600k 3.4Ghz

8Gb 1600Mhz ddr3 RAM

Gigabyte GTX 560 ti 1Gb Vram x2 (SLi)

120Gb ssd hvor BF3 er lagret.

Jeg bruker de seneste driverene fra nvidia, 310,54 (Beta).

-Har jeg en ''bottleneck'' ellerno?

-Er det noe annet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde ikke være noen bottlenecks der for å si det sånn.

Har det samme oppsettet som deg mer eller mindre og det går så det griner.

Er det lenge siden du installerte OS ?

Forsikret deg om at du kjører SLI, og at det ikke har blitt deaktivert ? (skjer hos meg av og til).

My annen programvare som kjører i bakgrunnen ?

Har du "forca" Vsync i Nvidia kontrollpanel siden Minecraft ligger på 60 ? Skal dog innrømme at MC ikke kjører så alt for bra hos meg. Ikke sikker hvorfor.

Kjørte en liten runde BF3 i campain nå, med Ultra på instillinger. Første brettet når man går i bakhold så har jeg 55-75 FPS. Noen ganger mer, andre ganger litt under. Men det flyter fint.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Hvilket innstillinger kjører spillet på? Med "bare" 1GB Vram så blir nok det den største bottlenecken, da det er mye høyoppløselige teksturer i spillet. Dette gjør da at det ofte bikker godt over 1GB i Vram bruk.

- Prøv litt forskjellige innstillinger og se om det hjelper.

- Sjekk GPU bruk under spilling på begge GPU'ene med MSI Afterburner eller lignende.

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Problemet løst,

Jeg kjøpte pc brukt,

og selgeren sa det bare var plug-and-play,

så det var det jeg gjorde. men fram til idag så tok jeg ikke av dekselet på pcn som dekte baksiden av hoverkortet, og til min forbauselse så jeg at bare 3 av 4 av festene til CPU kjøleren var festet.

Slik fungerte det:

pga at bare 3 av 4 fester var festet, så fikk cpuen høye temperaturer, og fikk turbo-boosten, til å underclocke cpuen for å ikke ''toaste'' cpuen. da lå clocken på rundt 1,8Ghz, noe som fikk cpuen til å bli en bottleneck.

når jeg festet cpu-kjøleren ordentlig, så gikk turbo-boosten, til det normale: 3,4Ghz og opp. og da var ikke cpuen en bottleneck lenger og skjermkortene fikk brukt sitt fulle potensiale.

Dette var en tåpelig feil av meg, don't hate:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...