Gå til innhold

Ny gaming hedset, noen forslag ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjöpte et Corsair Vengeance 1500 forrige uke, det gikk på angrerett etter noen timer.

Bra headset i seg, men nedre cutoff er på 100hz - dvs det er INGEN bass i det i det hele! Prövde litt musikk, BF3, Dayz etc - og det var håplöst.

Om du kan tenke deg opp en prisklasse så er Sennheiser PC350 eller aller helst PC360 et solid kjöp, var et PC360 jeg byttet til. Det er et utrolig bra headset.

Lenke til kommentar
Gjest PingPangbv

vil bare legge noe til denne anbefalingen. Jeg har selv dette headsettet med at asus xonar phobeus lydkort. Må si at surround-luden i spill er helt fabelaktig, kan høre hver eneste person som er i nærheten samt andre ting i bakgrunnen. MEN, til omtrent alt annet scorer razer tiamat 7.1 lavt på. for det første så er selve lydkvaliteten veldig dårlig på alt fra musikkavspilling til film. Bassgjengivelsen er rett og slett ikke god, selv ved avspilling ah blu-ray filmer så høres det ut som et standard headset til 200kr, ikke god bass og ingen klar lyd. Mikrofonen er rett og slett elendig, venner på skype sier at det høres ut som om at jeg er i et maskinrom og at støyen er fæl. og til sist så vil jeg legge til at når headsetet ikke spiller av noe så er det en liten summelyd hele tiden, leste på forumene til razer og der stod det at dette kunne fikses med å koble USB-strømkontakten rett i stikkontakten (med en slik konverter såklart). prøvde dette og summelyden ble mindre, men den var fortsatt tilstede.

Så alt i alt, supert til surround gaming med et godt lydkort, men udugelig til alt annet. Hvis du spør meg så bare styr unna dette headsettet med mindre du BARE gamer på PCen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=981-000117&ref=Prisjakt.no&utm_source=Prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=981-000117 i ett år nå ca.

-Bra Lyd, grei til musikk, og god til gaming.

-God mic, jeg kan klage på bakgrunsstør på samtlige av mine kompiser sine micer på skype osv, men min er stille når den skal være det.

-God komfort, store klokker som går over ørene, god demping. Noe tungt, og med skinn-puter vil du bli klam etter flere timer uten pause.

-God byggkvalitet, har gått i bakken over 2 dusin ganger nå, fra datapulten og det merkes ikke på det.

-Kjøpte mitt for 1500 på lefdal, og jeg synes det er verdt de pengene og!

Lenke til kommentar

Kan meddele at Razer Tiamat er ikke verdt prisen i det hele tatt.

Kvaliteten er som andre Razer produkt jeg har eid: Fine og se på, men bryter sammen etter svært kort bruk.

Har fått testet dette hos en kamerat som kjøpte det rett fra Razer og komforten er middels på det beste da det blir fort litt klamt og stramt etter kort tid.

Lyd er som nevnt over svært variabel men oftest dårlig, surround oppsettet fungerer, men bare til spill.

5.1 filmer høres helt rart ut på det, det føltes som at elementene var av samme type som du finner i koss Porta pro headset.

Mikrofonen var det verste dog, han fikk headsettet på en Tirsdag, etter rundt 4 gangers bruk så gikk mikrofonen i stykker på lørdag samme uke.

Se heller på for eks. G35 som er linket over meg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...