Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan stoppe SPAM?


Anbefalte innlegg

Jeg får et titalls junk-mails hver eneste dag. Det er så ille at jeg vurderer å skifte e-postadressen min. MEN... jeg har hatt adressen så lenge at alle kjenner den, samt at jeg liker den. Så... er det noen mulighet til å stoppe spam, bortsett fra "message rules" (som ikke fungerer)? Noen mulighet til å fjerne seg selv fra diverse spam-lister rundt omkring i verden?

 

Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Eg vil forøverig seie at eg har vært forholdvis aktiv på internett siden 95.Og har aldri fått ein mail innehaldane virus og den junk mailen eg har fått er slik som eg har akseptert å få...

Det du kan gjære er å kontakte ISPen din og be han stenge inngåande post fra deg på ei viss adresse..

Elles så kan du prøve å sende ei falsk feilmelding til avsenderer der du skriver noko som for eksempel:

Beklager men,e-posten du prøvde å sende kom ikkje fram på grunn av at e-post kontoen er ugyldig..

Lenke til kommentar

jeg har hotmail (men bruker det ikke :grin: -lager for gammel mail). prøvde filtrene ei stund, men jeg tror ikke de funker (jeg har en sterk mistanke om at hotmail (dvs ms) har en finger med i spillet når det gjelder utdelingen av e-mail adresser.

 

jeg har gått over til et mindre selskap, mindre, men ikke mindre monopolistisk (en av telenors gratistjenester).

 

er forsåvidt fornøyd, bortsett fra at sidene ikke er helt perfekte i annet enn ekle ie..

 

for mer info: http://www.djuice.com

Lenke til kommentar

Spam-filteret i Hotmail fungerer jo nesten perfekt. Meget sjelden at jeg får spam direkte i inboxen. Det er selvsagt en stor mengde som blir sperret og havner i søppelbøtten. På min vanlige .no adresse fåt jeg ekstremt sjelden spam... rett og slett fordi at jeg ikke deler den ut på Internett.

Må man registrere seg på web, og man ikke stoler på selskapet, bruker man en eller annen spam-konto.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått spam på varmposten min før ca to måneder siden, nå får jeg litt av&til. Har også en spam/testkonto ([email protected]), som har fått endel spam, men det har minket i det siste. Har replya med remove på endel av det for å se hva som skjedde, de fleste sendte bare mer...

Den kontoen er også fin hvis jeg må ha en gyldig mailadresse på et 'tvilsomt' sted (sol.no-regging med denne adressen ga masse spam)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...