AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei. Jeg er en gutt på 16 år og i går oppdaget jeg en kul øverst på testikkelen. Jeg ble svært engstelig og fikk ikke sove i går. I dag tok jeg umiddelbart kontakt med fastlegen min for å bestille time, men han hadde ikke time før tirsdag neste uke.. Spørsmålet mitt er da, hvor alvorlig skal jeg ta situasjonen? Går det fint å vente helt til neste uke for å få hans mening på det, eller burde jeg oppsøkt lege for lengst? Er veldig redd for at dette er kreft. Takk på forhånd! Anonym poster: ff28b0095fb3be9b1922a3c159a1f891 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det er bra du bestilte legetime, men du kan ta det helt med ro, neste uke går fint. De aller fleste klumper på testiklene er ikke kreft og de aller fleste tilfeller av testikkelkreft oppdages på grunn av andre symptomer. Er kulen myk eller hard og gjør det vondt å klemme på den? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Det er bra du bestilte legetime, men du kan ta det helt med ro, neste uke går fint. De aller fleste klumper på testiklene er ikke kreft og de aller fleste tilfeller av testikkelkreft oppdages på grunn av andre symptomer. Er kulen myk eller hard og gjør det vondt å klemme på den? Takk for svar. Kulen er relativt hard, og testiklene mine er ganske harde de også, men ikke steinharde. Jeg får ikke smerter av å ta på den, men jeg merker et ubehag som går over 5 minutter +/- . Anonym poster: ff28b0095fb3be9b1922a3c159a1f891 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ok. Da kan vi fortsatt ikke utelukke kreft, men jeg tror jeg skal stoppe diagnostiseringen over nett med det. Prøv å ikke tenke på det frem til du skal til legen, det er neppe kreft, men absolutt riktig å sjekke. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Er kulen bevegelig i forhold til underlaget, eller sitter den fast til testiklene? Er den glatt eller ruglete? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Takk for svar. Kulen er relativt hard, og testiklene mine er ganske harde de også, men ikke steinharde. Jeg får ikke smerter av å ta på den, men jeg merker et ubehag som går over 5 minutter +/- . Anonym poster: ff28b0095fb3be9b1922a3c159a1f891 Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 VI må nok konkludere med at TS er død og at det dermed var kreft. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Selv om det hadde vært kreft hadde han ikke rukket å dø allerede.. Og uansett har testikkelkreft en overlevelse på >95%, så det er ikke så mye å være redd for.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Lege bør oppsøkes. http://www.huffingtonpost.com/2012/11/07/man-pregnancy-test-testicular-cancer-_n_2088353.html Lenke til kommentar
Geistian Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Hei! Jeg har så og si det samme problemet. Jeg har hatt vondt i høyre testikkel i 3 dager nå. Har ikke drevet med noe som har gitt den et slag (tror jeg), og den er glatt, akkurat som høyre testikkel. Helt øverst, akkurat som på venstre testikkel, så er det mange ''tråder'' (kjennes det ut som), og den er litt større enn venstre testikkel sine ''tråder''. Hele høyre testikkel gjør vondt, men spesielt ved ''trådene''. Når den ikke er i press/klem, så kjenner jeg nesten ingenting, men så fort jeg rører den, så gjør det vondt. Burde jeg oppsøke lege, eller er dette noe som går over av seg selv? Gutt, 16 år. Endret 13. desember 2012 av Geistian Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Burde jeg oppsøke lege, eller er dette noe som går over av seg selv? Gutt, 16 år. Gå til legen. Lenke til kommentar
Geistian Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg har kjent litt nærmere på testikkelen, og jeg fant en kul. Det gjør ganske vondt når jeg tar på den.Det kjennes ut som noen slår på den når jeg bare rører den så vidt. Går det over av seg selv? Eller burde jeg virkelig gå til legen? Lenke til kommentar
010011110100110101000111 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Du burde aldri ta sjangsen. Ett legebesøk for mye er alt for mange ganger bedre enn en gang for lite. Lenke til kommentar
pfa87 Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Enig, det kan ikke skade å gå til legen, heller en gang for mye enn en gang for lite. Endret 19. desember 2012 av pfa87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå