Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kul på testikkel. Hvor alvorlig skal jeg ta det?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 16 år og i går oppdaget jeg en kul øverst på testikkelen. Jeg ble svært engstelig og fikk ikke sove i går. I dag tok jeg umiddelbart kontakt med fastlegen min for å bestille time, men han hadde ikke time før tirsdag neste uke..

Spørsmålet mitt er da, hvor alvorlig skal jeg ta situasjonen? Går det fint å vente helt til neste uke for å få hans mening på det, eller burde jeg oppsøkt lege for lengst? Er veldig redd for at dette er kreft.

Takk på forhånd! Anonym poster: ff28b0095fb3be9b1922a3c159a1f891

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra du bestilte legetime, men du kan ta det helt med ro, neste uke går fint. De aller fleste klumper på testiklene er ikke kreft og de aller fleste tilfeller av testikkelkreft oppdages på grunn av andre symptomer.

Er kulen myk eller hard og gjør det vondt å klemme på den?

Takk for svar. Kulen er relativt hard, og testiklene mine er ganske harde de også, men ikke steinharde. Jeg får ikke smerter av å ta på den, men jeg merker et ubehag som går over 5 minutter +/- . Anonym poster: ff28b0095fb3be9b1922a3c159a1f891

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei! Jeg har så og si det samme problemet. Jeg har hatt vondt i høyre testikkel i 3 dager nå. Har ikke drevet med noe som har gitt den et slag (tror jeg), og den er glatt, akkurat som høyre testikkel. Helt øverst, akkurat som på venstre testikkel, så er det mange ''tråder'' (kjennes det ut som), og den er litt større enn venstre testikkel sine ''tråder''. Hele høyre testikkel gjør vondt, men spesielt ved ''trådene''. Når den ikke er i press/klem, så kjenner jeg nesten ingenting, men så fort jeg rører den, så gjør det vondt. Burde jeg oppsøke lege, eller er dette noe som går over av seg selv?

Gutt, 16 år.

Endret av Geistian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...