Prinzn Skrevet 13. november 2012 Rapporter Del Skrevet 13. november 2012 Hei! Jeg lurer bare på om noen har noe erfaring med at bilen stopper, etterfulgt av at den ikke vil starte igjenn. Det som skjer når jeg vrir om nøkkelen er at den bare sier "klikk klikk" med ca 1/2 sekunders mellomrom. ønsker svar så fort såm mulig! Bilen er av typen BMW 520 e39 1998. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. november 2012 Rapporter Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Har du prøvd med startkabler, eventuelt å trille den i gang? Høres ut som lite strøm eller gåen dynamo. Edit: Starter, ikke dynamo Endret 13. november 2012 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 13. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2012 Har du prøvd med startkabler, eventuelt å trille den i gang? Høres ut som lite strøm eller gåen dynamo. Går for tiden skole, og kommer meg ikke hjem før til helgen, så skal da få sjekket diverse spenning. Men iomed at den stoppet, kan det vell være at dynamoen er gåen som du sier. for om batteriet hadde vært gåen ville vell bilen fortsatt gådd(?), tenker på at dynamoen fortsatt sender strøm igjennom batteriet(?). Alt jeg vet er at lysene fungerer, samme med anlegget(stor sub og forsterker som krever strøm)og alt av instrumenter/pærer osv. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 13. november 2012 Rapporter Del Skrevet 13. november 2012 Hvis du har godt lys i instrumenter så burde spenningen være høy nok til å dra rundt startern så du hører det hvertfall.. Kan hende startern har kilt seg. Å slå på starteren med en større skiftnøkkel eller etc. kan løse det.. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 13. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2012 Hvis du har godt lys i instrumenter så burde spenningen være høy nok til å dra rundt startern så du hører det hvertfall.. Kan hende startern har kilt seg. Å slå på starteren med en større skiftnøkkel eller etc. kan løse det.. er bare å krysse fingrene. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Innslaget til startmotoren som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 For meg høres det ut som at det er for lite strøm på batteriet. På min fars X5 har det samme skjedd. Det vil si at man har lys til instrumentpanelet og alt ser fint ut, men når man prøver å starte sier det bare klikk klikk klikk klikk. Etter man har satt den på lading starter den helt fint igjen. Mvh Faller Lenke til kommentar
Quote Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Dersom det er lite strøm på batteriet, så vil man kunne starte bilen ved starthjelp fra en annen bil. Altså koble startkabler fra batteriet til batteriet på en annen bil som går. Dersom man fremdeles har problemer, så er det starteren som er gåen. Da skal det vel gå fint å trillstarte bilen, frem til bilen skal startes med nøkkel neste gang. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Å bytte starter på en E36 er ihvertfall noe skruherk. Vet ikke hvordan det er med denne. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 17. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Dersom det er lite strøm på batteriet, så vil man kunne starte bilen ved starthjelp fra en annen bil. Altså koble startkabler fra batteriet til batteriet på en annen bil som går. Dersom man fremdeles har problemer, så er det starteren som er gåen. Da skal det vel gå fint å trillstarte bilen, frem til bilen skal startes med nøkkel neste gang. Prøvde starthjelp idag, sa fortsatt bare klikk klikk klikk klikk osv, alt etter hvor lenge jeg prøvde å "file" på starteren.. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 17. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Å bytte starter på en E36 er ihvertfall noe skruherk. Vet ikke hvordan det er med denne. Tiden vill vell vise... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Sliten starter er ikke et ukjent fenomen på disse bilene. Tiden vill vell vise... Husker bare at det var ekstremt trangt. Ny starter er heldigvis ikke verdens dyreste del. Neppe nødvendig å kjøpe denne som orginal på så gammel bil. Lenke til kommentar
sector Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Hadde samme bil, med samme problem for en del år siden. Ordnet seg med nytt batteri. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 17. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Hadde samme bil, med samme problem for en del år siden. Ordnet seg med nytt batteri. Prøvde du noen gang å trillstarte den ? Lenke til kommentar
sector Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Nei, bare drog den etter en annen bil til et verksted like i nærheten. Kjenner han som driver det, og han mente det var batteriet. På verkstedet målte vi batteriet, og det var ødelagt. Kjøpte nytt med en gang, og bilen fungerte helt fint etterpå. Det var hvertfall det som var feil på min bil, garanterer jo ikke om det er det på din bil, men verdt å sjekke hverfall. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 17. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Nei, bare drog den etter en annen bil til et verksted like i nærheten. Kjenner han som driver det, og han mente det var batteriet. På verkstedet målte vi batteriet, og det var ødelagt. Kjøpte nytt med en gang, og bilen fungerte helt fint etterpå. Det var hvertfall det som var feil på min bil, garanterer jo ikke om det er det på din bil, men verdt å sjekke hverfall. Må vell handle meg ett nytt batteri da!.. Lenke til kommentar
sector Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Hadde forøvrig feilen et par tre ganger til sammen, alltid i kaldt vær, og hvertfall ene gangen fikk eg hjelp av en kompis med startkabler. Da startet bilen. Ta med bilen til en plass de selger batteri eller kan sjekke det, og se om det er i orden eller ei før du kjøper. Endret 17. november 2012 av sector 1 Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 17. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Hadde forøvrig feilen et par tre ganger til sammen, alltid i kaldt vær, og hvertfall ene gangen fikk eg hjelp av en kompis med startkabler. Da startet bilen. Ta med bilen til en plass de selger batteri eller kan sjekke det, og se om det er i orden eller ei før du kjøper. Prøvde med startkabler idag, sa fortsatt bare klikk klikk osv.. Har mere tro på at kansje start releet er defekt.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 17. november 2012 Rapporter Del Skrevet 17. november 2012 Prøvde med startkabler idag, sa fortsatt bare klikk klikk osv.. Har mere tro på at kansje start releet er defekt.. Batteriet kan allikevel være ødelagt. Kjipe greier å bytte hele starteren om det er batteriet. Lenke til kommentar
Prinzn Skrevet 18. november 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2012 Batteriet kan allikevel være ødelagt. Kjipe greier å bytte hele starteren om det er batteriet. Må vell høre med noen som kan sjekke om batteriet er ødelagt. Eller bare kjøpe ett nytt batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå