Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sextrakassering

Nørdn

Anbefalte innlegg

Hei. Jentene i klassen min snakker hele tiden om de mannlige lærerene som stirrer ned i kløfta på jentene i timen, og spesielt i gymmen så føler di seg beglodd. Mange ganger så lurer di på om en annmeldelse eller en prat med rektor hadde gjort susen.

Hva mener dere?

Jeg personlig mener at om man kler seg innbydende, så må man regne med at folk glor.

hvor går grensa med sextrakassering?

F.eks: Hvis en ganske så pen gutt flørter med noen på jobben så blir det sett på som flatterende, men hvis en, ikke fullt så pen gutt gjør det samme så blir det sett på som sextrakasserig :S ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere mener det er et problem, så klart skal dere si ifra til rektor eller andre da. Det gjorde vi i klassen vår og vi fikk byttet lærer siden hun ikke var helt god. Men i hvor stor grad "plager" dette dere eller stirrer lærerne?

Jentene sier at dem blir myye plaget av dette, men jeg selv er helt ok med det.

hvis jeg vil bli beglodd, så kler jeg meg deretter, hvis ikke så kler jeg meg annerledes.

Jeg mener, hvis man vil stæsje seg opp for å virke tiltrekkende for de fineste guttene på skolen, så må man også regne med at andre glor også. Det er ikke noe som kan velges vekk.. det følger med.

Lenke til kommentar

hvis jeg vil bli beglodd, så kler jeg meg deretter, hvis ikke så kler jeg meg annerledes.

Jeg mener, hvis man vil stæsje seg opp for å virke tiltrekkende for de fineste guttene på skolen, så må man også regne med at andre glor også. Det er ikke noe som kan velges vekk.. det følger med.

Men noe man kan gjøre er å bare å ignorere det eller kle på seg mer. Eller så kan man spørre læreren om hva han glor på, så blir han nok litt flau.
Lenke til kommentar

Det er forskjell på å stæsje seg opp for de "fineste guttene" i klassen og bli beglodd av en voksen mann.

Lenke til kommentar

Det er ikke sextrakassering, men om jentene føler det er ubehagelig bør det tas opp med rektor.

Kanskje det. Men jeg mener at hvis dem har et problem med læreren så er det han dem burde henvende seg til og ikke kaste bort tiden til Rektoren.

Lenke til kommentar

Hehe husker på barneskolen så stod kvinnelæreren i døren og så på at alle guttene skulle dusje, var visst ikke noe seksuelt det, måtte bare passe på at vi dusjet. Ifølge henne, og en annen mannlig lærer som også passet på oss.

Det var sånn etter noen av gymtimene vi hadde på barneskolen også. Men det var ikke så ofte da :)
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...