aageberg Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei. Fant frem en gammel PC jeg hadde liggende, og tenkte jeg kanskje kunne få bruk for den. Da jeg startet den oppdaget jeg at skjermbildet ikke er helt som det skal være. Se vedlagte bilde. Er en Dell Latitude D620, Windows XP og alle drivere er oppdaterte. Om jeg kobler på en ekstern skjerm via VGA-utgangen, er bildet normalt der. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Når du starter pc-en og diverse dell og windows-logoer dukker opp, er bildet rart da også? Lenke til kommentar
aageberg Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Når du starter pc-en og diverse dell og windows-logoer dukker opp, er bildet rart da også? Beklager, glemte å nevne dette. Ved boot er skjermen svart helt til jeg kommer til Windows-innloggingen. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 googla litt og fant en med en annen dell-pc riktignok som hadde samme problem, han reinstallasjon skjermkortdriverne. Prøv å avinstaller dem også installer dem igjen. Se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hvis det er skjermkortet som forårsaker problemet, klar du avinstallere driverne for det som 1BlueAnd1White sier. Men før du gjør det, last ned Driver-Fushion (tidligere Driver Sweeper) og installer programet. Avinstaller skjermkort driverne, restart så laptopen i safe mode og kjør Drvier-Fushion. Dette programmet vil fjerne alle spor etter driverne. Restart laptopen som vanlig, virker skjermen som normalt, kan det tyde på at skjermkortet er "kaputt". Men for å være sikker laster du ned siste versjon av skjermkort driveren (tror det er et skjermkort basert på Intel® 945GM Express Chipset Family ) og installerer den. Får du samme farge etc på skjemren, har nok skjermkortet tatt kvelden. Endret 13. november 2012 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå