Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nippon Magazine påstår at detter er lanseringstidspunkter for Canon i 2013, man får ta det med en klype salt, personlig så lurer jeg på hvordan neste generasjon EOS-M blir, indikerer E'en at det blir elektronisk søker ?

Link: Canon rumors

• EOS 70D – March 2013
  • EOS 700D – June 2013
  • EOS Me – July 2013
  • EOS 7D Mark II – August 2013
  • EOS 3D – October 2013

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ut som Canon kanskje sender ut en modell til med den gamle sensoren :hmm:

Det tyder vel på at den nye sensoren ikke er ferdigutviklet ennå, og de ønsker å få ut en ny modell for og holde omsetningen oppe.

Noe nytt blir det i kameraet.

• 18MP sensor (same sensor featured on the EOS M and EOS 650D)
  • DIGIC 5
  • Touchscreen similar to the EOS M
  • 9 focusing points
  • A new hybrid CMOS auto-focus
  • 98% viewfinder
  • 6fps
  • ISO up to 25,600
  • EF and EF-S lens support
  • HD video

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

ISO økt fra 12 800, fps fra 5 og søker fra 95%. Oppgradering? Tja...

Noen på forumet hos Canon Rumors spekulerer i at dette er EOS 1200D, men da må de samtidig komme med en ny xxxD - og hvordan skal de da differensiere sine 4 crop-serier?

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar
ISO økt fra 12 800, fps fra 5 og søker fra 95%. Oppgradering? Tja...

Er ikke direkte uenig i det du skriver, men denne specen er vel akkurat som forventet hvis den kommer. Canon oppgraderer xxxD årlig med små forbedringer. Det er vel ikke for at 650D-kjøpere skal oppgradere, men for at nye kunder og de som vil oppgradere fra eldre modeller skal ha et rimelig ferskt kamera. Ny sensor kommer neppe først i xxxD-serien (selv om det faktisk har skjedd en gang), men jeg syens de to siste generasjonene av xxxD faktisk har løftet serien et godt hakk selv om specen er så og si uendret.

Alt snakket om helt ny sensor er interessant og det burde jo komme, men jeg har kun sett rykter og de har ikke hatt noen seriøse referanser. Det eneste konkrete jeg har sett er infomasjon om at Canon bygger ny produksjonsfasiltet som kanskje skal brukes til sensorer. Flott hvis det stemmer, men verken 700D eller 70D vil være iddelel kameraer å lansere ny sensorteknologi IMO. Det vil si, for kundene ville det være ideelt, men kjedelig for Canon hvis crop-kameaene plutselig yter like bra eller bedre på en del områder enn FF-modellene til tre ganger prisen.

Lenke til kommentar

Alt snakket om helt ny sensor er interessant og det burde jo komme, men jeg har kun sett rykter og de har ikke hatt noen seriøse referanser. Det eneste konkrete jeg har sett er infomasjon om at Canon bygger ny produksjonsfasiltet som kanskje skal brukes til sensorer. Flott hvis det stemmer,

Tenker du på denne:?

http://www.chipworks...ays-the-course/

...verken 700D eller 70D vil være iddelel kameraer å lansere ny sensorteknologi IMO. Det vil si, for kundene ville det være ideelt, men kjedelig for Canon hvis crop-kameaene plutselig yter like bra eller bedre på en del områder enn FF-modellene til tre ganger prisen.

Var ikke det tilfelle for Nikon D7000 vs D700 fram til D800 kom?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

D7000 vs D700 er litt det samme, men ikke helt IMO. D700 har D3-sensoren som selv i dag regnes som ganske bra. Dessuten skrev jeg ikke at det er umulig, bare ikke ideelt.

Samtidig så ser det ut til at kamera med virkelig små sensorer på noen måter får den mest snasne teknologien.

Kanskje fordi kvaliteten i disse er så marginal at enhver forbedring gjør tydelig forskjell. Kanskje fordi disse selges i så store serier at man kan nedbetale R&D raskere. Kanskje fordi det er enklere å gjøre radikale endringer på små sensorer enn større?

Jeg går ut ifra at 5Dmk3 vil leve i 3(?) år. 1DX noe lignende. Med mindre Canon planlegger en parallel D800-landskap-dødare i mellomtida (høy MP, høy DR@base ISO, lav fps, enklere AE/AF) så ser det ut til at radikale endringer i FF er lite sannsynlig før det.

Både 700D, 70D og 7Dmk2 er derimot rimelig å vente når som helst nå. Kanskje 70D er en kandidat til ny sensor-teknologi.

-h

Lenke til kommentar

Kanskje 70D er en kandidat til ny sensor-teknologi.

Dagens 18mp sensor ble lansert i 7D og ryktene mener at 7Dmk2 kommer etter sommeren, så jeg ser ikke bort fra at man venter til den kommer og lar 70D få samme sensor som 60D (med noe tuning antagelig).

Edit: Men det er og mulig at 7Dmk2 får en unik sensor som ikke deles med de andre, og dermed kan flere cropserier få del i ny teknologi uavhengig av lanseringstidspunkt - bare at de da vil dele en annen sensor enn den 7Dmk2 får.

Tor

Endret av TorVidle
Lenke til kommentar

Noen på forumet hos Canon Rumors spekulerer i at dette er EOS 1200D, men da må de samtidig komme med en ny xxxD - og hvordan skal de da differensiere sine 4 crop-serier?

Jeg tror ikke man skal avskrive en etterfølger av 1100D og at Canon fortsetter med alle croplinjene som før. 1100D er nok det som er mest trengende for en fornyelse nå. Det kan og godt være at et 1200D arver både sensor og annet fra 650D og at 700D får en videre utvikling.

Tor

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke man skal avskrive en etterfølger av 1100D og at Canon fortsetter med alle croplinjene som før. 1100D er nok det som er mest trengende for en fornyelse nå. Det kan og godt være at et 1200D arver både sensor og annet fra 650D og at 700D får en videre utvikling.

Tor

Det er jeg enig med deg i, men jeg har ingen tro på at 1200D skal få de spesifikasjonene nevnt lengre opp her. Med en 1200D spesifisert høyere enn 650D, vil 700D havne opp mot 7D (hvis ikke over) og hvordan skal de da plassere 70D og 7Dmk2?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jeg enig med deg i, men jeg har ingen tro på at 1200D skal få de spesifikasjonene nevnt lengre opp her. Med en 1200D spesifisert høyere enn 650D, vil 700D havne opp mot 7D (hvis ikke over) og hvordan skal de da plassere 70D og 7Dmk2?

Jeg ser nå at i ryktet står det blant annet: "the “small DSLR” coming from Canon" - noe som kan bety at dette er det "nye lille" speilreflekskameraet man har snakket om og et tillegg til de eksisterende cropseriene. Et mindre alternativ til de tradisjonelle crophusene. Kanskje er det ment som en arvtager til 1100D, men med et nytt navn.

Skulle det være 1200D så ser jeg ikke noe særlig i lista over som er mer enn det burde være ved en oppgradering i 2013. Kanskje er bps litt høyt. xxxxD serien har vel hatt for vane å arve utgående sensor fra xxxD serien hvis jeg ikke husker feil, så det kan nok stemme med sensoren uansett.

Hva som blir nytt på de andre cropseriene vet vi ikke enda - og bare en ny sensorgenerasjon alene kan bli en vesentlig oppgradering. gps og wifi kan og bli standard f.eks. Og et hakk bedre autofokussystem. 7Dmk2 vil i følge ryktene bli jekket enda høyere opp mot proff, og dermed blir det større rom for de seriene under til å heve nivået.

For egen del blir det interessant å se hva Canon gjør med crop nå i 2013, det vil nok vise retningen et stykke fremover.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...