Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2013


Anbefalte innlegg

Nå kan man forhåndsbestille 200-400 x1.4, til den nette sum av 68.000.- + frakt/mva.

 

Prisen er som forventet, første gang 200-400 x1.4 ble presentert antok man at prisen ville ligge rundt 30.000.- og i løpe av årene har mange påstått at prisen ville bli over 100K.

 

Slått på målstreken :p

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen er som forventet, første gang 200-400 x1.4 ble presentert antok man at prisen ville ligge rundt 30.000.- og i løpe av årene har mange påstått at prisen ville bli over 100K.

Rundt 30K - hvem trodde det? Nikons som er en enklere konstruksjon uten TC har jo ligget på over 50K hele tiden. Med 85K fra B&H inklusiv moms er nok 100K fortsatt innen rekkevidde som norsk veilledende.

Lenke til kommentar

Den veier 3620g, noe som gjør den ca.200g lettere enn 400/600, men ca.300g tyngre enn 500. Nikon sin veier til sammenlingning 3360g, men den har da heller ikke innebygd telekonverter.

 

Det spennende nå blir å se testbilder, regner med de begynner å dukke opp relativt raskt.

Lenke til kommentar

Rundt 30K - hvem trodde det? Nikons som er en enklere konstruksjon uten TC har jo ligget på over 50K hele tiden. Med 85K fra B&H inklusiv moms er nok 100K fortsatt innen rekkevidde som norsk veilledende.

Tja, når objektivet ble presentert for et par tre år siden var de første prisene som ble nevnt ca. 30K og derifra har prisen variert imellom 60K til 120K.

 

Og da er norsk pris på 200-400mm f4 1.4x ute:

 

http://www.fotovideo...0000167220.aspx

 

106.000.- er nok litt i overkant av det jeg vil betale for et objektiv ja :)

 

Får heller håpe at 100-400 ryktene stemmer så jeg kan få kjøpt meg en stor telezoom igjen når den tid kommer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

106.000.- er nok litt i overkant av det jeg vil betale for et objektiv ja :)

 

Får heller håpe at 100-400 ryktene stemmer så jeg kan få kjøpt meg en stor telezoom igjen når den tid kommer.

Havner 'kun' på rundt 90' hvis du bestiller fra BH - så da var det vel straks aktuellt igjen?

Lenke til kommentar

Helt vill pris, uten tvil rettet mot de store bildehusene som ikke henger seg veldig opp i kost og heller ser på nytteverdien. Regner med prisen vil droppe en del etterhvert, selv om jeg tviler på vi kommer til å se dette objektivet ned mot 60.000.

Lenke til kommentar

Ser ut som 70D blir lansert i juli i følge ryktene "CR2".

 

Skal bli interessant og se om den får den nyutviklet sensoren eller ikke.

Tja, ifølge ryktene skulle 70D nå ha vært lansert flere ganger tidligere så jeg stoler ikke helt på dette denne gangen heller. Samtidig begynner det nok å haste litt for canon med å komme seg videre og inn i en mer normal rytme igjen.

 

Får "en" nyutviklet sensor mener du vel? Det er ikke sikkert at canon kun kommer med 1 ny cropsensor, det kan bli flere. Angående "nyutviklet" så har vel canon sagt det om alle 18mp utgavene når de har lansert et nytt cropkamera, og selvsagt vil de si det samme dersom den blir å finne i 70D og.

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, ifølge ryktene skulle 70D nå ha vært lansert flere ganger tidligere så jeg stoler ikke helt på dette denne gangen heller. Samtidig begynner det nok å haste litt for canon med å komme seg videre og inn i en mer normal rytme igjen.

Jeg vet ikke om du har fulgt med noe særlig, men stort sett har alle ryktene angående 70D blitt karakterisert som CR1 "troverdige rykter fra ukjente kilder", men nå er det blitt CR2 "troverdige rykter fra kjent kilde" og de pleier det å være mer holdt i.

 

Får "en" nyutviklet sensor mener du vel? Det er ikke sikkert at canon kun kommer med 1 ny cropsensor, det kan bli flere. Angående "nyutviklet" så har vel canon sagt det om alle 18mp utgavene når de har lansert et nytt cropkamera, og selvsagt vil de si det samme dersom den blir å finne i 70D og.

 

Tor

 

Jeg tror du forsto hva jeg mente, men kjeder deg litt i kveld og vil kverulere litt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg tror du forsto hva jeg mente, men kjeder deg litt i kveld og vil kverulere litt :)

Du skriver jo så mange fornuftige innlegg, men her er jeg faktisk enig med Tor Vidle. Når det gjelder rykter rundt Canons sensor uttrykker du deg stadig som om "Canons nye sensor" basert på ny produksjonsteknologi er noe som Canon har bekreftet er nært forestående mens det er bare løse rykter. Canon kom sist med ny sensor på 100D og som Tor skriver er det ny sensor nesten hver gang (den til 650D var også ny) mens for alle som bruker dem virker det som det er samme sensor hver gang. Mulig det er kverulering, men du referer til rykter som det er fakta og da synes jeg det er helt greit med en korreksjon.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var innlysende, men da skal jeg begynne å omformulere dette :)

 

Jeg har bestandig antatt at nåværende sensor er den samme selv om Canon kaller den "ny", sensoren i 100D er også i utgangspunktet den samme sensoren som har blitt brukt de siste årene, den er kun modifisert "gjort mindre" for å få plass i 100D.

 

Edit: nåværende sensor er basert på 500 nm teknologi.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Sensorene har vel vært nyutviklet i så måte at de har inkludert on-sensor PDAF, og variasjon i utlesingshastighet (og mindre forskjeller i støy).

 

Det de fleste av oss tenker på med "ny" sensor er vel signifikante endringer i oppløsning/støy, og det har vi vel ikke hverken sett eller hørt noe konkret om?

 

-k

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...