jaok2k3 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei. Jeg jobber i en bedrift som skulle ansette ny lagersjef. Stillingen ble utlyst på finn.no og et par som jobber der fra før søkte, inkludert meg. Jeg var en av 6 som ble innkaldt til intervju og fikk beskjed om at jeg va en aktuell kandidat. Etter noen uker fikk vi svar, da hadde en kollega som jeg vet ikke søkte på jobben før søknadsfristen gikk ut fått den. Har i ettertid funnet ut at han aldri søkte på jobben i det heletatt. Det er vår nye avdelingsleder som har "bestemt" at han skulle ha den. Er det noen regler/rettningslinjer på hvordan dette skal fåregå? Lenke til kommentar
svalen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Er det i det private næringsliv tror jeg nok ledelsen kan ansette akkurat den de vil, uavhengig av om vedkommende søkte eller ikke. Det eneste man kan argumentere på er ansettelser hvor man er forbigått som følge av etnisitet, kjønn, religion, funksjonshemning og legning. I det offentlige er det strengere. Der må man ansette den som er best kvalifisert, og innstilling av kandidat og søkerliste er offentlig. Endret 13. november 2012 av svalen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå