Mannen med ljåen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) På jobb bruker vi adgangskort med RFID, så jeg bare holder kortet foran en kortleser for å slippe inn. Trenger ikke stresse med magnetstripe eller noe. Nå kommer jo mange mobiltelefoner med en betalingsløsning basert på liknende teknologi. Kan jeg få en slik mobiltelefon til å etterligne adgangskortet? Greit å slippe å lete etter kortet hver morgen. Mobilen har jeg jo kontroll på. Endret 13. november 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Du får ikke kopiert kortet da det nok er kryptert. Jeg har sett litt på dette selv, uten å finne en løsning. Enda mer aktuelt er det selvsagt å gjøre det samme med Ruter-kortene, da ved å kopiere kort.. Det hadde vært digg! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Mulig å klippe i adgangskortet så det passer bak batteridekselet på mobilen, da? Hadde vært greit å kunne gå på jobb uten å rote i lomma etter det kortet... Endret 13. november 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det kan nok hende det funker, men da får du ikke benyttet deg av NFC på telefonen lenger siden den da er i kontakt med adgangskortet til en hver tid.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå