Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei Jeg lurte på hva som er riktig å si? At the end of the story eller By the end of the story. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 I hvilken forbindelse? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Kommer vel ann på konteksten. At the end (på/i slutten), altså dette skjer på/i slutten By the end (innen slutten), altså dette har skjedd før slutten. Prepositionby 1. Near or next to. The mailbox is by the bus stop. 2. At some time before (the given time), or before the end of a given time interval. Be back by ten o'clock! We will send it by the first week of July. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg tenkte å si i, Han sa i slutten av historien....... Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Begge er rett i hver sin forstand. Som Brometheus sier, så kommer an på hva som kommer etter. Hvis du bruker "At the end of the story" så bør du fortsette setninga med å beskrive hva som skjedde på slutten. Hvis du bruker "By the end of the story" så bør du fortsette setninga med å beskrive hva som har skjedd i løpet av fortellinga. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg skulle forsette setningen med å beskrive hva som skjedde på slutten, men engelsklæreren min sier at det er feil. Forrige gang da jeg sa, he served five years in prison så sa engelsklæreren min at det var feil, men jeg har sett at det har stått på wikipedia og slikt at setningen er riktig. Blir virkelig irritert på læreren. Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ja, jeg skulle forsette setningen med å beskrive hva som skjedde på slutten, men engelsklæreren min sier at det er feil. Forrige gang da jeg sa, he served five years in prison så sa engelsklæreren min at det var feil, men jeg har sett at det har stått på wikipedia og slikt at setningen er riktig. Blir virkelig irritert på læreren. Si fra til ham og spør hvorfor det er ukorrekt, så kan du henvise til hvorfor det er korrekt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Blir veldig irritert på læreren, han sier til og med on airport og når han skal si indigenous så sier han ingenius, vet ikke hvordan man uttaler engang. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hadde en slik ubrukelig lærer i engelsk på barneskolen. Jeg ble nesten mobba for å påpeke as "island" ikke uttales slik som "Iceland". Ikke bra... Jeg vil anbefale å ta det med til noen OVER læreren. Hvis han ikke kan faget, så burde han heller ikke undervise det. Blir lei av slike tilfeller, og det er altfor mange av dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hadde en slik ubrukelig lærer i engelsk på barneskolen. Jeg ble nesten mobba for å påpeke as "island" ikke uttales slik som "Iceland". Ikke bra... Jeg vil anbefale å ta det med til noen OVER læreren. Hvis han ikke kan faget, så burde han heller ikke undervise det. Blir lei av slike tilfeller, og det er altfor mange av dem. Verste av alt at dette er ikke barneskole, men videregående. Han har minst en feil hver eneste time :/ Endret 13. november 2012 av Slettet-85b0hXDF Lenke til kommentar
Gjest Slettet-85b0hXDF Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Er det noe jeg bør gjøre? Føler meg veldig utrygg i engelskfaget etter at jeg startet på videregående, på grunn av læreren min skriver feil på prøvene mine selv om det er riktig, mange grammatiske feil og dårlig uttale. Å ta opp med læreren vil være en dårlig ide, ettersom han er en type som er veldig god til å argumentere for seg, selv om det er feil. Lenke til kommentar
malef Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Tviler på at du kommer noen vei med å klage på at han gjør uttalefeil og enkelte grammatiske feil når han snakker. Om det virkelig er slik at han retter prøvene dine feil, bør du ta det opp med ham selv i første omgang og eventuelt noen andre senere. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Eg hadde tatt det opp dersom dette går ut over dine prestasjonar. Ein person som ikkje kan grunnleggande engelsk grammatikk, bør heller ikkje undervise i språket. Det er tross alt framtida di det er snakk om. Å ikkje reagere går berre ut over deg sjølv. Du kan eventuelt ta det opp i klassen og høyre om fleire har opplevd noko liknande. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå