Borger___ Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Har en Transcend minnepinne, som jeg formaterte til ExFat på maccen for å kunne bruke denne på kryss av operativsystemer. Men når jeg satt den inn i Windowsmaskin (lenovo) så kom det melding om at det måtte formateres, og jeg formaterte også her til Exfat. Så omdøpte jeg navnet fra "flyttbar disk" til "usb". Det som da skjedde var at når jeg putta penna tilbake i maccen var det plutselig 2 enheter "minnepenn" (opprinnelige navnet) og "usb" (nydøpt navn da jeg formaterte på windowsmaskinen). På windows maskinen vises kun 1 enhet ("usb") og den er bare på 200MB , mens penna er på 32 GB, hva har skjedd her og hva kan gjøres for å få en 32GB minnepinne til å funke på alle maskiner? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Nå er det vel bare Windows som støtter Exfat helt? Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 ? Exfat skal funke på begge.. og det gjør den jo, delvis da.. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor enda. Kan det være at Windows mangler en driver? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Kjøpte dette først som sist da det ble mac på meg: http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/ Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Jeg har ikke opplevd det med ExFat. Men vist du ikke skal ha filer over 4 GB så kan du jo bruke Fat32. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Tomt Endret 5. desember 2012 av Slettet+8713 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå