aphelion3 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Flere av familiens yngre medlemmer begynner å få DS. For meg er det en fullstendig ukjent jungel der ute, da jeg har 0 erfaring med Nintendo (bortsett fra Game & watch på 80-tallet), og jeg ser at svært mange spill får elendig omtale, samtidig som at spillene har et kunstig høyt prisnivå. Finnes det noen gode, enkle anbefalinger av fortrinnsvis eventyr- og platformspill til en 6 åring og en 8-åring som ikke koster skjorta? Hvor bør man lete for å finne et visst utvalg av billige og gode spill? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hmm. Du kan jo sjekke gamestop om de har noen brukte ds-spill. Jeg anbefaler spill som New super Mario Bros (1+2), mario kart, ja egentlig alle spill da det er en slager hos de fleste. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Flere av familiens yngre medlemmer begynner å få DS. For meg er det en fullstendig ukjent jungel der ute, da jeg har 0 erfaring med Nintendo (bortsett fra Game & watch på 80-tallet), og jeg ser at svært mange spill får elendig omtale, samtidig som at spillene har et kunstig høyt prisnivå. Finnes det noen gode, enkle anbefalinger av fortrinnsvis eventyr- og platformspill til en 6 åring og en 8-åring som ikke koster skjorta? Hvor bør man lete for å finne et visst utvalg av billige og gode spill? Anbefaler en tur innom denne tråden på gaf: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=222049 Er ikke uten grunn at DS av mange regnet som den beste plattformen noensinne! Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) New super Mario bros, Mario kart, Pokemon, Princess peach, Kirby, Nintendogs, Animal crossing, ja det meste utviklet av Nintendo sine egne utviklerstudioer. Disse fleste av disse spillene koster en del, men det kan være gode investeringer som fort vil fenge unger, og kanskje til og med foreldre, i mange år. Ellers er det jo gjerne med barn i den alderen at spillet ikke trenger å ha sånn enorm kvalitet, og at et tilfeldig møkkaspill, som kanskje har en link til et eller annet barneTV-fenomen, kan fenge like mye. Det går jo også an å ja...spørre ungene hva de har lyst på, ta dem med i butikken... Endret 14. november 2012 av g.i.r.l. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Mario Kart er spesielt morsomt. Jeg har spilt det siden det kom ut og det er alltid like gøy å spille det med venner og spesielt på lange turer i bil og buss. Spiller det ikke noe hjemme lenger, men med andre og på reise er der jo genialt. Mange tusen timer med underholdning Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 20. november 2012 Forfatter Del Skrevet 20. november 2012 Takker for nyttige råd og tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå