Gå til innhold

Nettflix vs Viaplay

KiX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Det er for så vidt et godt spørsmål. Begge har sterke og svake sider.

Utgangspunktet mitt er Netflix for serier og Viaplay for filmer. Viaplay har flere serier der de eksempelvis kun har én sesong, blant annet Chuck. Der har de sesong 3... og ikke noe mer. Fordelen med Netflix er at de har sesong 1 av alle serier de tilbyr. De har allikevel ikke de nyeste sesongene av de aller, aller fleste serier, men helt klart den beste løsningen hvis du skal begynne å se på nye serier.

Jeg synes Viaplay har det beste utvalget av film. Fullt mulig at andre er uenige der, men der føler jeg rett og slett at utvalget er hakket vassere. Netflix er nytt, så vi kan absolutt forvente en massiv økning i innhold etterhvert.

Begge leverer gode videoløsninger. Prisen er den samme. Fungerer på Android og iOS, samt greie internettsider.

Så... det spørs litt hva du er ute etter. Muligheten til å oppgradere til sportspakken til Viaplay kan veie tungt for mange.

Dette hjalp kanskje ikke mye (selv om jeg selvsagt håper at det gjorde det!). Ta en titt. Lag en liten liste over ting du vil se. Sjekk hvilken som har mest av punktene dine. Nesten det beste tipset jeg kan gi.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har prøvd netflix og viaplay nå, og førsteinntrykket er at netflix har bra med innhold, mens viaplay er håpløst med tanke på tvserier. Alt jeg har sjekket hos viaplay er sånn at de i beste fall har en hel tilfeldig sesong. Gjerne midt inni rekken. Oftest er det ikke en hel sesong engang. Bare et noen tilfeldige episoder i en tilfeldig sesong. Skal man bare hoppe inn midt i en serie, og så være fornøyd når man har sett de 5 tilfeldige episodene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...