Cato84 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvis man kjøper s2/s3 med 4g fra England(hvis de har d der da) vil den fungere i Norge når de åpner for full bruk av 4G nettet?? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Det skal funke, det er samme modellen som selges i UK som i skandinavia om jeg ikke tar HELT feil. Selv har jeg kjøpt en lumia 920 fra clove, og regner med den vil funke på 4g nettet. That being said vet jeg jo ikke når 4Gnettet åpnes for mobiler her til lands, så mulig det blir totalt irrelevant for meg. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 Telenor åpner for det i Q2 2013, dvs. innen juni. Telenor og Netcom bygger hovedsaklig ut i 2600MHz-båndet, med 1800MHz i områder med spredt befolkning. Telenor har derimot sagt at det skal bygges mer i 1800MHz, og teoretisk vil da de aller fleste LTE-telefoner (inkl. iPhone 5) da fungere. Den vanligste støtten på mobiler pr. i dag er 800MHz og1800MHz. Samsung har derimot laget nettbrett (Galaxy 8.9 LTE) som også støtter 2600MHz, og også Nokia med 920'en. Det er altså helt opp til frekvensene telefonen støtter, så sjekk ut det. Nå skal derimot frekvensene som en gang tilhørte det analoge bakkenettet snart auksjonere bort (800MHz), og om Telenor eller Netcom får lisensen på dette vil de så og si kunne tilby 4G til hele landet og også støtte "alle" LTE-telefoner. Spennende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå