Gå til innhold

Bærbar til 6000kr

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en bærbar til maks 6000kr.

Det jeg kommer til å bruke Pc-en til er mest nett surfing, men vil også ha mulighet til å game litt, tenker jeg kommer til å spille litt CS go eller 1,6, ellers blir det jo å høre på musikk.

Skjermstørrelse skal være minst 15, gjerne 17 :)

Vekt har ikke så mye å si ettersom den kommer til å stå for det meste hjemme på skrivebordet, men vil gjerne ha mulighet til å ha den med meg derfor velger jeg bærbar.

Ellers har jeg ingen krav, vil bare ha det som passer meg best for den prisen, så om noen har noen forslag hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for anbefalinger, vil det være verdt å betale 1000kr mer for CPU'n på den første K55vm du linka til? Harddisken har ikke så mye å si ettersom 500GB holder nok.

Den siste du linka til virker til å ha svak CPU eller?, bedre GPU men er det noe særlig forskjell på GT 630 og GT635?

Lenke til kommentar
Takk for anbefalinger, vil det være verdt å betale 1000kr mer for CPU'n på den første K55vm du linka til? Harddisken har ikke så mye å si ettersom 500GB holder nok. Den siste du linka til virker til å ha svak CPU eller?, bedre GPU men er det noe særlig forskjell på GT 630 og GT635?

Til ditt bruk? Nei, egentlig ikke da i5 cpu'n holder i massevis til det du skal bruke maskina til.

Det er en forskjell på GT630 og GT635 ja For eksempel så kjører GT630 Skyrim på low med ca 46fps, GT635 kjører det på ca 54fps.

GT 630 Deus Ex på high: ~42fps

GT 635 Deus ex på high: ~46fps

Det er en liten forskjell som sagt, men hovedforskjellen er at den med 635 er mer myntet på de som beveger seg mer da den er lettere og mindre

Lenke til kommentar

Til ditt bruk? Nei, egentlig ikke da i5 cpu'n holder i massevis til det du skal bruke maskina til.

Det er en forskjell på GT630 og GT635 ja For eksempel så kjører GT630 Skyrim på low med ca 46fps, GT635 kjører det på ca 54fps.

GT 630 Deus Ex på high: ~42fps

GT 635 Deus ex på high: ~46fps

Det er en liten forskjell som sagt, men hovedforskjellen er at den med 635 er mer myntet på de som beveger seg mer da den er lettere og mindre

Okey, at den er lettere og mindre bryr jeg meg ikek så veldig mye om, ser at det på papiret er forskjell på Gt630 og GT635, men vil et emrkes noe særlig in game? er jo ikek mange FPS forskjell.

Kanskje vurdere den med I5 da, om jeg ikke trenger I7.

K55vm ser bra ut, men om folk har noen andre alternativer er det bare å nevne det.

Lenke til kommentar

Multicom maskiner er ganske gode på kvalitet og pris/ytelse. Kjølinga på de er så som så har jeg hørt.

En god Asus Spill bærbar har nok bedre kjøling for eks.

Det hele spørs hvor mye du skal game og om dette er/blir din eneste PC hjemme.

Okey, at den er lettere og mindre bryr jeg meg ikek så veldig mye om, ser at det på papiret er forskjell på Gt630 og GT635, men vil et emrkes noe særlig in game? er jo ikek mange FPS forskjell.

Kanskje vurdere den med I5 da, om jeg ikke trenger I7.

K55vm ser bra ut, men om folk har noen andre alternativer er det bare å nevne det.

In game er det nokk små forskjeller men ikke store nei.

Gt 630 kjører CS:GO på medium med ca 104fps.

GT 635 tipper jeg vil ligge rundt 110fps ca så det er nokk ikke så stor en forskjell mellom de.

Multicom maskina er et godt valg til prisen men som sagt så havner den over budsjettet med en del også kommer OS oppå der igjen plus eventuelt annet.

Da snakker du fort 8-9tusen.

Lenke til kommentar

Multicom maskiner er ganske gode på kvalitet og pris/ytelse. Kjølinga på de er så som så har jeg hørt.

En god Asus Spill bærbar har nok bedre kjøling for eks.

Det hele spørs hvor mye du skal game og om dette er/blir din eneste PC hjemme.

In game er det nokk små forskjeller men ikke store nei.

Gt 630 kjører CS:GO på medium med ca 104fps.

GT 635 tipper jeg vil ligge rundt 110fps ca så det er nokk ikke så stor en forskjell mellom de.

Multicom maskina er et godt valg til prisen men som sagt så havner den over budsjettet med en del også kommer OS oppå der igjen plus eventuelt annet.

Da snakker du fort 8-9tusen.

Det blir nok ikke så mye gaming, gamer som regel på konsoll, men litt FPS hadde vært moro å kunne spillt på PC ettersom jeg mener det er mye bedre på PC, men som sagt da blir det lettere FPS spill som CS 1,6 eller GO.

Dette blir nok min eneste hjemme PC ja, for så lite budsjett kan jeg vel ikke gå for stasjonær gamer og enklere bærbar?

Okey ikke store forskjellen da, 104 FPS holder nok så kan vel være lurere med bedre CPU som det er på K55vm enn den lille forskjellen på GPU.

Jepp kan se ut til at multicom maskinen blir for dyr, eneste muligheten jeg har til å få kjøpt dne er at jeg får solgt unna noen av de andre PC-ene jeg har, men tror ikke jeg vil få noe særlig for dem.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om denne kan være et god kjøp? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37845898 Har mye av de samme spesifikasjonene som denne http://www.dustinhome.no/product/5010644248/asus-k55vm-ci7-2-3-8gb-750-gt630m-15-6-w7hp/#intcmp=searchProvider_dacsa

Minusene med den på Finn er eldre I7 og Tregere harddisk 5400 istedenfor 7200 som jeg har funnet ut, er det noe mer som jeg har oversett? og har disse tingene mye å si, vil jo tror maskinen blir tregere, men om jeg får prutet den ned til 5000 så får jeg jo puttet på en SSD til prisen av K55VM.

Det positive med den på finn er større og bedre skjerm, noe annet som jeg har oversett der?

Så det jeg lurer på er om dette er et godt kjøp?

Lenke til kommentar

Den på finn har en stpr foldel over de andre du har sett på.

Skjermen er Full HD (1920x1080) Ikke 1366x768 som på de andre laptopene du så på.

Har lest og hørt mye bra om den på Finn, var en del som anbefalte den når den var ny, men den er da som sagt en eldre modell. (Men fortsatt meget god)

Den marius linket til er god den og, men er da litt usikker på "billige" Toshiba pc'er, i dette segmentet ville jeg personlig valgt Asus maskiner.

Den har kraftigere skjermkort ja, men det må igjen drive en større skjerm med høyere oppløsning så ved gaming er ikke forskjellen mellom Asus maskinene på Dustin og Toshiba'n noe spesiell.

Og du vil merke en forskjell mellom en 5400rpm harddisk og en 7200, jeg har hatt begge i bærbare selv og 5400 harddiskene yter lavere og oppleves som tregere. 5400 er bra til Lagring av data, ikke til og kjøre OS+programmer mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...