svalen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Jeg har fått et jobbtilbud i staten og i avtalen jeg er tilbudt er stillingen anført som rådgiver. Jeg lurer imidlertid på om jeg kvalifiserer til seniorrådgiver. Dette vil naturlig nok ha litt å si for mine fremtidige muligheter i lønnsforhandlinger osv, så jeg vil gjerne finne ut av det. Jeg er tilbudt lønnstrinn 70, noe som i seg selv, slik jeg trodde, ville bety at stillingen er en seniorrådgiver-stilling? Jeg har mastergrad i det aktuelle faget og ti års erfaring i yrket. Stillingen har budsjettansvar og en omfattende liste med andre ansvarsområder. Noen som vet? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 lnstrinn 70 i staten er vel ca 595 000? Det er ikke lønnstrinnet for en senior rådgiver innen finans i allefall. Da tror jeg du må ca 8 trinn opp. Lenke til kommentar
inkognym Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Rådgiver brukes jo litt som en sekkebetegnelse. Litt derfor den spenner over så mange lønnstrinn (kan tjene alt fra 380-650). Du ligger i øvre sjiktet, men ltr 70 er innenfor lønnsrammen, og det er ingen automatikk i at det er en seniorrådgiver (i.e. det er overlapp i rammene). Samtidig vil jeg regne med at det har litt med hvilken organisasjon du er i og hva de har vane for å bruke. Rådgiver kan være en ren begynnerstilling (med mindre du er rykende fersk og dette er absolutt første jobb etter studier, da gjerne førstekonsulent brukes i stedet), men det kan også være for mer erfarne. Jeg ville tatt en samtale med innstiller, og hørt hvilke tanker de har rundt det. Antakeligvis er stillingstittelen vanlig for ansatte i samme posisjon i samme organisasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå