Gå til innhold

Rådgiver eller seniorrådgiver?

svalen

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et jobbtilbud i staten og i avtalen jeg er tilbudt er stillingen anført som rådgiver. Jeg lurer imidlertid på om jeg kvalifiserer til seniorrådgiver.

Dette vil naturlig nok ha litt å si for mine fremtidige muligheter i lønnsforhandlinger osv, så jeg vil gjerne finne ut av det.

Jeg er tilbudt lønnstrinn 70, noe som i seg selv, slik jeg trodde, ville bety at stillingen er en seniorrådgiver-stilling?

Jeg har mastergrad i det aktuelle faget og ti års erfaring i yrket.

Stillingen har budsjettansvar og en omfattende liste med andre ansvarsområder.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Rådgiver brukes jo litt som en sekkebetegnelse. Litt derfor den spenner over så mange lønnstrinn (kan tjene alt fra 380-650). Du ligger i øvre sjiktet, men ltr 70 er innenfor lønnsrammen, og det er ingen automatikk i at det er en seniorrådgiver (i.e. det er overlapp i rammene).

Samtidig vil jeg regne med at det har litt med hvilken organisasjon du er i og hva de har vane for å bruke. Rådgiver kan være en ren begynnerstilling (med mindre du er rykende fersk og dette er absolutt første jobb etter studier, da gjerne førstekonsulent brukes i stedet), men det kan også være for mer erfarne. Jeg ville tatt en samtale med innstiller, og hørt hvilke tanker de har rundt det. Antakeligvis er stillingstittelen vanlig for ansatte i samme posisjon i samme organisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...