Gå til innhold

Fortjener Trond Ali Linstad Kongens fortjenestemedalje?

Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

74 stemmer

1. 1. Burde Linstad få fortjenestemedaljen?

• Ja
      20
    • Nei
      47
    • Vet ikke
      7

Anbefalte innlegg

Det har i det siste blitt gjort en del oppslag i avisen rundt den radikale muslimen Trond Ali Linstad i forbindelse med utdelingen av kongens fortjenestemedalje, for hans innsats for de sosiale forholdene på indre Oslo øst.

Besluttingen vekker reaksjoner, da Linstad har kommet med en del kontroversielle uttalelser, spesielt uttalelser som mange mener stigmatiserer og hetser Jøder har vært trukket opp som en av mange grunner til at kongehuset burde trekke beslutningen om å gi ham denne æren.

Personlig er jeg ikke kjent med Linstads arbeid for svakere stilte i Oslo, det synes jeg er positivt. Men jeg mener at fortjenestemedaljen og den prestisje dette medfører ikke burde gå til en person med slike holdninger. Det er en helhetsvurdering som det burde bli tatt hensyn til her imo.

Jeg hadde forøvrig ment det samme hvis en person kom med like generelle og bombastiske utsagn om muslimer. Jeg synes det er temmelig grovt og upassende for en som kan smykke seg med denne medaljen.

Discuss!

e: det gikk litt fort i svingene, jeg la til en avstemning men den ble litt feil. Rettet nå

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liberaleren i meg vil gjerne ha menings- og ytringsfrihet, og synes at den type utmerkelser bør gå til den som har fortjent det for sin innsats, uavhengig av om han er politisk korrekt. Det er ikke "kongens" oppgave å bestemme hva som er akseptable meninger. (Det ville fort ramme mange på den motsatte siden, "politisk ukorrekt" er bare unntaksvis et begrep som rammer venstresiden...)

Så svaret blir ja.

Så er det helt greit at folk demonstrerer mot det og at ordføreren betakker seg for å dele den ut. De har ytringsfrihet de også.

At jeg ikke deler Lindstads semi-konspirasjonsteorier angående jøder og sionismen er velkjent, jeg sympatiserer med de norske jøder som reagerer. Men ytringsfriheten er viktigere, og staten ("kongen") skal ikke bruke utmerkelser til meningssensur.

Geir :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
http://www.aftenblad...ticle224991.ece

– Jeg har ingen kommentarer til dette nå, sier Trond Ali Linstad til NTB. Han var i mange år leder av Den norske Palestinakomiteen og har i årevis engasjert seg for palestinernes sak, sammen med sin kone.

– Opererte hun som agent for Mossad i forståelse med deg?

– Ingen kommentar. Beklager, sier Linstad. Han vil ikke si når han fikk vite om Karin Linstads tilknytning til Mossad

Når man er gift med en Mossad-agent da blir man vel ikke "anti-semittisk" ?

Karin Linstad bilde

http://img.nrk.no/img/527927.jpeg

"Palestina-aktivisten Karin Linstad frykter for sitt liv etter at opplysninger hun ga til Mossad kobles til likvidasjonen av PLOs nestleder Abu Jihad i 1988."

(Her tror selvfølgelig folk at Karin Linstad er norsk eller jødisk eller litt av begge delene :(

Jeg tror heller hun er globalist ... "kriger" mot muslimer liksom Breivik)

I 2012 ble han [Trond Ali Linstad] innstilt til Kongens fortjenestemedalje i sølv. Oslos ordfører Fabian Stang ønsket ikke stå for utdelingen[10]

Stang mottok i 2011 kommandørkorset av Litauens fortjenstorden i forbindelse med statsbesøk fra Litauens president.[3]

Litauen ?? Gulp :( Fabian Stang er også globalist?

Ligner det kommandørkorset også på emblemet til Knights of Malta?

http://www.medals.pl/pl/pl2dsvr.jpg

"Army of Central Lithuania Cross of Merit"

Vet ikke

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Man kan bare spekulere i hvilke krefter som arbeider i det skjulte nå vedrørende dèt å få stoppet denne utdeling av Kongens fortjenestemedalje....

Jøder, Israels venner,++++?

Muligens det går troll i ord, og at Trond Ali Linstad har sine ord og skriverier i behold.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar

Når man er gift med en Mossad-agent da blir man vel ikke "anti-semittisk" ?

wat?? :confused::huh::hmm:

Kanskje hun er dobbeltagent? :ph34r:

"Do you want to know more?"

[X] Yes [ ] No

Så svaret blir ja.

Jeg ser den. Jeg er bare litt engstelig hvor mye vekt denne prisen kan bli tatt til inntekt for hans meninger. Det er derfor jeg stiller meg negativt til det. Men på den annen side kan det jo også bli sett på som en straff for at han ytret seg, at han blir nektet denne prisen. Og det er jo like, hvis ikke mer negativt. Jeg ser poenget ditt.

Lenke til kommentar

Nei. Ikke fordi han ikke "fortjener" den - det er det mange som gjør - men fordi det er en uklok tildeling som bare kan bidra til å spisse eksisterende konflikter og sende gale signaler til jøder i Norge som allerede føler seg utsatt. Det kan godt være at Linstad kun er anti-sionist som han sier, men alle vet at han når denne hendelsen er gått gjennom mediakverna så kommer han ut på andre siden som rabiat antisemitt, og det er uunngåelig at Norge blir oppfattet som et land med en anti-israelsk agenda.

En klok tildeling ville være å gi den til en person som både jøder og muslimer respekterer og som ville fungert som en brobygger. Linstad derimot er en konfliktskaper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skandalen er allerede skjedd - vedrørende Kongehusets såkalte utsettelse av utdeling av Kongens fortjenestemedalje.

Ikke trodde jeg at jødisk lobby - Israels venner hadde så stor makt over Kongehuset....

Men her har vi beviset....

Fabian Stangs ord etter 22. Juli

I dag starter arbeidet med å bygge et bedre og åpnere samfunn

http://www.ordforeren.oslo.kommune.no/article198395-7443.html

Var vel ikke annet enn ord?

Ellers støtter jeg ikke Trond Ali Linstad i alt, kanskje bare fraksjoner av hva han har uttalt og skrevet.

At jøder har driver politikk utenfor Israels grenser vet de fleste, i USA står de ganske så sterkt.

At de stod så sterkt i Norge trodde jeg ikke før nå.

Lenke til kommentar

Så å si de fleste parter tar stor avstand fra Linstads utsagn, inkludert Islamsk råd. Han har kommet med mye forkastelige uttalelser oppover tidene og på bakgrunn av dette er det vel trygt å konkludere med at man ikke trenger utelukkende innflytelsesrike Jødiske interessegrupper for å sabotere denne tildelingen. Man har nok å ta av for å si det slik.

Jeg kjenner en del Jøder og denne konspiratoriske karakteristikken kjenner jeg ikke igjen, for å være helt ærlig.

Lenke til kommentar

"I dag starter arbeidet med å bygge et bedre og åpnere samfunn"

Han mente det vel ikke bokstavelig, og han tenkte vel ikke på muslimer, og han mente vel på at andre gjøre byggingen

og på bakgrunn av dette er det vel trygt å konkludere med at man ikke trenger utelukkende innflytelsesrike Jødiske interessegrupper for å sabotere denne tildelingen. Man har nok å ta av for å si det slik.

Ingen av disse som driver på her er "jøder". Hvorfor anklage jøder for noe uten videre? Har du noe imot jøder?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Tror du har problemer med å analysere motinformasjon, hvis du tar det jeg skrev til negativ inntekt om Jøder.

BTW: Ifølge Linstad var kona hans en dobbeltagent

http://www.dagbladet...ebatt/24341106/

- Det som framkom etter hvert var at hun egentlig jobbet for den palestinske siden, sånn at hun var det vi kaller en dobbeltagent.
Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Jeg stemte nei. Jeg ser ikke hva det er som tilsier at han skulle være i nærheten av noen medalje. Han burde heller hatt en omgang med bjørkeriset, med mindre det deles ut medaljer for å være en rompehatt, og det er meget mulig tilfelle, men mottakerne kåres neppe av slottet, men av dertil egnede organer. Med den historien hans er det heller høyst urovekkende at han får lov til å drive skole og barnehage spesielt for muslimer. Er det virkelig så fantastisk å legge til rette for segregering og forsterke forskjeller og konflikter? Det ville svertet alle andre som har fått medaljen, omtrent som det de har gjort med Nobels fredspris, det er mer en skam enn en ære å bli tildelt den prisen nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...