ErlendP Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hei, jeg har fått et problem med CS 6 etter at jeg oppgraderte. Når jeg åpner et bilde i CS 6, så får det et blåskjær over seg, som blir borte hvis jeg holder musepekeren over skjermen. Da blir bilde igjen normalt, men hvis jeg bruker alt tab og er innom et annet program så er det samme blåskjæret der igjen. Er det noen som aner hva det er som gjør at dette blåskjæret kommer og hvordan man kan bli kvitt det? Mvh Erlend P Lenke til kommentar
arthon Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Ser at du har åpnet bildene med et farget layer som Background layer og bildet i layer 1. Da vil du få farge på bildet. Bilder skal åpnes i Background layer. File>Open > og så finne bildet. File>Browse in Bridge. IKKE; File>Open>New......eller.......Layers>New Hvis du skal ha et Layer som Background Layer før du åpner bildet så må det være hvitt eller Transparent. Ikke nødvendig hvis du skal jobbe med bilder. Endret 13. november 2012 av arthon 1 Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 22. november 2012 Forfatter Del Skrevet 22. november 2012 hei, trur desverre ikke det er løsningen. selvom jeg åpner bildet med File-Open så får det det samme blåskjæret over seg, mens hvis jeg ser på det samme bilde i et annet bildeprogram så er det normale farger.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå