skudem Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Sliter litt med å finne en formel som gir meg hvilken dag i året vi er på F.eks at 2.1.2012 = dag nr 2 Det er selvfølgelig ikke noe problem å lage dette for kun ett år, men dette regnearket skal brukes av flere forskjellige folk, så kan ikke være avhengig å gå inn å rette på det hver 1.1 får at det skal starte på 1 igjen. Har funnet diverse formler fra google, men får de ikke til å virker av en eller annen grunn... Bruker excel 2010 btw Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 =IDAG()-DATO(ÅR(IDAG());1;0) HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Eller: =TEKST(UKEDAG(F8;1);"dddd") der F8 er cella du heter fram dato det gjelder, f.eks: =IDAG() Hvis du vil ha alt på en linje: =TEKST(UKEDAG(IDAG();1);"dddd") Endret 13. november 2012 av Arnulf Lenke til kommentar
skudem Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 =IDAG()-DATO(ÅR(IDAG());1;0) HTH. Beste hilsen Harald Takk for den Harald! Ved å endre litt så ble det riktig til mitt bruk. A1 er dato referansen min, og formelen jeg brukte ble da =A1-DATE(YEAR(A1);1;0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå