Joachim_F Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Serien har blitt overtatt av BioWares Montreal-studio, og droppet Unreal-motoren. Les hele saken Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Skulle ikke Mass Effect 3 være den siste? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Det universet er kjempestort. Sikkert 'uendelig' mange sidehistorier man kan forfølge både i tiden før, under og etter den opprinnelige trilogien. (med forbehold om at jeg ikke har spilt ferdig #3 enda ...) Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Er dette et tegn på at ME4 blir litt mer FPS og mindre RPG? Skeptisk! 1 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Er dette et tegn på at ME4 blir litt mer FPS og mindre RPG?Skeptisk! hvorfor tror du det? ME3 er jo allerede slik du kan velge om om du vil fokusere på historien, pew pew, eller begge deler. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 hvorfor tror du det? ME3 er jo allerede slik du kan velge om om du vil fokusere på historien, pew pew, eller begge deler. Var ikke mye RPG-elementer i ME3... Vi kan bare håpe neste ME-spill har en forbedret utgave av Frostbite enn det vi har blitt servert hittil, FB 2 har alvorlige problemer med både grafikk og netcode i de spillene som eksisterer i dag. Dessverre er fortsatt Casey Hudson involvert, da kan man også regne med at Hack Walters er med dessverre. 2 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ikke mye? ja ja alt er jo relativt Det er ikke noe final fantasy, det kan jeg vær enig i. Men ME3 fyller kriteriene for et RPG-spill. 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 ME3 følger kriteriene for et RPG spill på samme måte som COD MW3 følger kriteriene til å være et RPG spill. 2 Lenke til kommentar
Greddi Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 ME3 følger kriteriene for et RPG spill på samme måte som COD MW3 følger kriteriene til å være et RPG spill. Nå troller du bare 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Mass Effect 3 er et TPS med dialoger og illusjoner av at dine valg har noen konsekvens i det store bildet (det har de absolutt ikke) Det har ikke noe looting system, ikke noe skikkelig ability system, ikke noe ordentlig party system. Det er IKKE et rpg. Om noe er det en hybrid. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Nye retninger, ja... Ja, vi får se. Jeg har mine tvil mtp. hendelsene rundt Bioware i det siste... Lenke til kommentar
norgeeek Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Etter ME3, eller den delen jeg spilte gjennom før jeg fikk vite om slutten, tviler jeg sterkt på at jeg gir dem en sjanse til. Synd, da det var en av mine favorittserier. Lenke til kommentar
MegaMagnus Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Når sjefene og grunnleggerene av Bioware forlater skuta er det god grunn til å tro den synker. Jeg regner med at EA har klørne sine godt planet i utviklingsprosessen og kommer til å fjerne det lille som måtte være igjen av innovativ tankegang. Mass Effects gameplay døde i #2. RPG-elementene og. Historiefortellingen døde helt i #3. Er bare en "Husk" igjen av serien og siden det ikke skal noe nytt team til verks blir det nok mer av samme driten, bare at nå er ikke publikum investert i historien i det hele tatt lenger. Lenke til kommentar
pong Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Så betyr dette at grafikken blir mindre kontrastfylt? Bf3s grafikk virker på meg for å være veldig, matt? Vet ikke helt hva jeg skal kalle det, lite kontrast altså.Jeg likte kontrasten i ME serien. 1 Lenke til kommentar
OrrieKM Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hmm, jeg trudde det var gammelt nytt at Frostbite var valgt som EA sinn hovedmotor. Dragon Age 3, Command & Conquer og nye Army of Two skal ha Frostbite. RIP in Pieces DICE. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Er det gitt at motorvalg vil være styrende for om det blir RPG eller FPS? 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Er det gitt at motorvalg vil være styrende for om det blir RPG eller FPS? Nei. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Nei. Nettopp, så da blir spekulasjonen her i tråden litt tynne i og med at man på bakgrunn av Frostbite-valget mener å se hvilken retning spillserien kommer til å fortsette i ... Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Mass Effect 3 er et TPS med dialoger og illusjoner av at dine valg har noen konsekvens i det store bildet (det har de absolutt ikke) Det har ikke noe looting system, ikke noe skikkelig ability system, ikke noe ordentlig party system. Det er IKKE et rpg. Om noe er det en hybrid. RPG står for Role Playing Game. Sånn sett er definisjonen alt annet enn definitiv. Jeg spiller D&D og Pathfinder sammen med kompiser og sammenlignet med de er det ingen CRPG som kan kalles rollespill. Jeg definerer ME3 som et rollespill med store action elementer. Det finnes definitivt loot, abilities og et party system. Det at du ikke synes det er ordentlig er bare din definisjon. Det finnes sikkert de som rollespiller COD. Me no really care. Nettopp, så da blir spekulasjonen her i tråden litt tynne i og med at man på bakgrunn av Frostbite-valget mener å se hvilken retning spillserien kommer til å fortsette i ... Ja, om noe så vil vel Frostbite gi enda mer fleksibilitet i forhold til sjanger. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Mass Effect 3 er et TPS med dialoger og illusjoner av at dine valg har noen konsekvens i det store bildet (det har de absolutt ikke)Det har ikke noe looting system, ikke noe skikkelig ability system, ikke noe ordentlig party system.Det er IKKE et rpg. Om noe er det en hybrid.RPG står for Role Playing Game. Sånn sett er definisjonen alt annet enn definitiv. Jeg spiller D&D og Pathfinder sammen med kompiser og sammenlignet med de er det ingen CRPG som kan kalles rollespill. Jeg definerer ME3 som et rollespill med store action elementer. Det finnes definitivt loot, abilities og et party system. Det at du ikke synes det er ordentlig er bare din definisjon. Det finnes sikkert de som rollespiller COD. Me no really care.Nettopp, så da blir spekulasjonen her i tråden litt tynne i og med at man på bakgrunn av Frostbite-valget mener å se hvilken retning spillserien kommer til å fortsette i ...Ja, om noe så vil vel Frostbite gi enda mer fleksibilitet i forhold til sjanger. Du bør jo skjønne selv at ME3 ikke fortjener å bli kalt RPG. Gothic er RPG, The Witcher er RPG, Dragon Age både 1 og 2 er RPG. Dette er ikke RPG. Det kan stå hva faen det vil i wikipedia, men nå forandrer det ikke at det vi har kalt RPG gjennom flere tiår er helt annerledes enn det folk her på forumet kaller RPG. Du kan likegodt si at alle spill er RPG siden du alltid sitter i rollen av en kar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå