Pallantir Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg mener som streaming (så jeg kobler meg til pc-en som er på samme trådløse nettverket med mediespilleren på mobilen), så jeg kan høre alt som kommer inn på pc-en. Da kan jeg gå rundt uten stadig å måtte sjekke om jeg har fått E-post eller Skype-meldinger. Får jeg E-post, har jeg som regel bare et minutt eller to til å reagere før oppdraget er snappet opp av noen andre, og i det siste har E-postvarslingen til TElenor (som SMS) ikke funket som den skal, så jeg har gått glipp av ting. Derfor vil jeg heller høre lyden direkte fra pc-en. Den har Windows 7. Jeg mener altså IKKE å streame et musikkbibliotek, men all lyden som kommer fra lydkortet. Endret 13. november 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Virker noe tungvindt dette. Men burde gå å sette opp en streaming server på pc'en og så streame fra den på mobilen. Om du kan bruke lyden fra lydkortet vet jeg ikke. Man kan ihvertfall streame ting som kommer fra Line In. Nå vet jeg ikke hva slags mobil du har, men må da være enklere å legge inn e-posten på mobilen samt installere skype mobile. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 (endret) Jeg har en HTC HD2, altså Windows Mobile 6.5. Den kan bare hente E-post hvert femte minutt, og da er det for sent. Det må skje hvert minutt, eller helst i sanntid. Som sagt må jeg ikke vente mer enn ett til to minutter etter at E-posten er sendt fra oppdragsgiveren før jobben er snappet opp. Jeg søkte litt på den med line in, og det virker som om jeg kan bruke Windows Media Encoder, så jeg skal prøve å sette opp sånn at jeg kjører øretelefonutgangen fra jobb-pc-en til line in på en annen maskin og så streamer Line in fra denne. Takk for tanken! Edit: Det fungerte! Jeg satte en gammel laptop opp som streamingserver og kjører øretelefonutgangen fra jobbmaskinen til innlinjen på den og har fått ypperlig lydkvalitet på streamingen. Kowabunga! Endret 15. november 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 På tide med ny telefon høres det ut som.. Men kuult at det virket. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Jeg trives faktisk godt med HD2-en. Jeg har et par nettbrett med Android, og det funker greit. Men mobil? Nei takk, liker ikke det operativsystemet for mobiler. Det er beregnet på større skjermer. Eller yngre mennesker. Jeg nærmer meg 50 og ser fremdeles godt, men jeg er litt sta... Og jeg er en total iHater. Så da er det bare Windows Phone igjen. Kanskje jeg hopper på det om et års tid, når betatesterne (også kalt early adopters...) er ferdige med å få noe som fungerer ut av det! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Ser den. Du burde iallefall hatt en e-post klient som støtter push, så får du e-post tvert. Må da finnes noe sånt til HD2. Men du har jo en løsning som fungerer nå, men må da spise batteri? Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Jeg har alltid Wifi på når jeg går rundt med mobilen, vanligvis hører jeg på NRK Alltid Nyheter over nettverket. Batteriet holder i omtrent 8-9 timer med skjermen av, Wifi på og mediespiller i gang. Og push fungerer, men det er som regel begrenset til hvert femte minutt, og da er det for sent. Sånn som jeg har det nå, betaler jeg ikke en krone i mobildata og hører varselet ganske nøyaktig 10 sekunder etter at E-postlyden går på jobbmaskinen. Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Merkelig begrensning. Push skal jo pushe varsel til telefonen din, så ser ikke helt at det er en 5 min intervall begrensning på det. Har aldri sett noen innstilling for push på min telefon. Men googla det her og ser at du ikke er den eneste HD2 brukeren som river seg i håret over disse 5 minuttene. Men en løsning er en løsning Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. november 2012 Forfatter Del Skrevet 15. november 2012 Jepp! Petter Smart lenge leve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå