Virre! Skrevet 29. oktober 2013 Del Skrevet 29. oktober 2013 Er selv av nostalgikerene. Fysisk tastatur er uansett overlegent virtuelt når det kommer til feks å skrive i dette forumet. Jeg foretrekker Android, etter å ha brukt og mistet en HTC. Jeg bruker selv SE Xperia mini pro som jeg er godt fornøyd med. Bra QWERTY skyvbart landskapstastatur. Eneste minus med telefonen er kort batterilevetid. Ønsker å skifte ut til ny androidtelefon da SE X. m.p. er utdatert, selv med oppdatert android-OS til 4. generasjon. Som jeg kan se er Norge et glemt sted når det kommer til smarttelefoner med skyvbart tastatur, spesielt androidtelefoner. Er det noen som har tips til nyeste lanserte androidtelefon med skyvbart QWERTY-tastatur? Ser selv at nå Googlekjøpte Motorola kan lansere noe Android med tastatur, forhåpentligvis kan det bli klart for Norge. Lenke til kommentar
process Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Tråden lever, og flere som har same krav til en telefon har funnet fram. SE Xperia mini pro'en min begynte å legge på i tide og utide, uten at jeg kunne finne noen vei å bøte på dette. Sitter med en backuptelefon i påvente av å finne en god erstatning (fortsatt), men klarer virkelig ikke å finne noe. Toget for å kjøpe en ny xperia mini pro har nok gått, men så utrolig irriterende å ikke finne en erstatning. Skjønner jo forsåvidt godt at det er et begrenset marked å lage et eget fysisk tastatur for. Håper en dag på en gledesmelding i denne tråden så vi kan løpe til butikken alle mann. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. november 2013 Del Skrevet 1. november 2013 Finnes ikke en slags case med et bt-taststur til nåværende mobiler da? Hadde vært helt greit det som et slags plaster. Lenke til kommentar
process Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Finnes ikke en slags case med et bt-taststur til nåværende mobiler da? Hadde vært helt greit det som et slags plaster. God pekepinn. Noe som http://www.mytrendyphone.no/shop/samsung-galaxy-s4-108657p.html er faktisk ingen dum løsning. Har sett et par alternative varianter. Telefonen blir klumpete og tyngre, men dette kan jeg faktisk akseptere for å få skjermplass og mulighet til terminalinnlogging og epost på farten. Kan jo også ta den av på fritiden. Jeg lurer på om noen har erfaring med overnevnte eller lignende løsning? Er det norsk tastatur? Det kommer ikke klart fram og bildet viser et 'internasjonalt/engelsk' et. Kan lage meg en egen tråd, men poster det her til hjelp for andre med touch-tastatur vegring. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Ikke dum. Slenger den på ønskelisten til jul like greit. Har brukt engelsk n900 lenge, og når jeg skiftet til norsk på telefonen ble noen knapper bundet annerledes, men lærte fort hva som var hva. Generelt sett er det jo likt, men feks komma blir punktum og litt sånn. Men man lærer det fort, DERSOM det faktisk ikke er nordisk. Endret 4. november 2013 av Slai Lenke til kommentar
process Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Ved nærmere øyensyn ser det ut som telefonen blir ca 3 ganger så tykk med overnevnte løsning, det blir nok noe klumpete. Fortsatt mulig det er dette alternativet jeg lander på, men er ikke helt fornøyd her. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 Blir en klump, men ikke stort mer enn min 920 tipper jeg. Og det går veldig greit for min del =) Lenke til kommentar
Slai Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Btw: Article: T-Mobile to get LG Optimus F3Q with slide-out QWERTY keyboard T-Mobile to get LG Optimus F3Q with slide-out QWERTY keyboard http://www.talkandroid.com/187131-t-mobile-to-get-lg-optimus-f3q-with-slide-out-qwerty-keyboard/ Lenke til kommentar
Dyscalculia Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Kjæresten min er på utkikk etter en android-telefon med tastatur. Nærmeste vi kommer tilfredstillelse er vel egentlig blackberry, meeeeen - utfordringen er tilgjengeligheten på apps. Noen vettuge forslag? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Du kan jo google den mobilen jeg linket i posten over din post. Lenke til kommentar
process Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Btw: Article: T-Mobile to get LG Optimus F3Q with slide-out QWERTY keyboard T-Mobile to get LG Optimus F3Q with slide-out QWERTY keyboard http://www.talkandroid.com/187131-t-mobile-to-get-lg-optimus-f3q-with-slide-out-qwerty-keyboard/ Den var relativt ny. Ikke et råskinn, men T-mobile bruker GSM, så det er sannsynlig at den kan brukes i Europa. Problemet er at disse telefonene gjerne er operatørlåst. Såvidt jeg forstår er det ikke så lett å få kjøpt amerikanske telefoner uten abonnement ettersom mobilnettleverandørene som jobber med mobiltelefonprodusentene for å lansere/selge telefonene utelukkende for hver nettleverandør. Har noen erfaring med denne problemstillingen? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Nei, ingen anelse. Har kjøpt problemfritt fra UK såklart, du kan jo se om modellen er å få tak i i en annen versjon her i vår del av verden?Ofte har de egne modellnumre på mobiler som tilhører feks Verizon osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå