V5R1X Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Titt og ofte gjennomsøker jeg internett på jakt etter nyere telefoner med fysiske QWERTY-tastatur, men blir skuffet gang på gang etter å bare finne low-end telefoner som har dette. Finnes det virkelig ingen high-end telefoner med QWERTY-tastaturer? Jeg er mildt sagt drittlei av å trykke på touchscreens... Edit: Needless to say, jeg skal ha Android... Endret 13. november 2012 av Aporia Qualia 1 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Htc kom jo med htc desire z for en stund siden, men den har for lengst falt av "high end" kategorien. Motorolla har jo en noen tror jeg. Jeg har selv fått tak i en fra motorolla som jeg tror het droid 3 eller noe sånt, men den er låst til verizon den funker som en ipod, siden jeg ikke får låst den opp, og jeg merker da hvorfor du vil ha fysisk tastatur, det er deilig Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 du har hørt om google? http://www.androidauthority.com/best-keyboard-qwerty-android-phones-2012-55315/ Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 16. november 2012 Forfatter Del Skrevet 16. november 2012 Blackberry ? du har hørt om google? http://www.androidau...nes-2012-55315/ Tusen takk for link! Men ja... Er liksom det... Alle slike telefoner er låst til operatører i USA... :/ Blackberry ? Nei, ikke Blackberry nei... Lenke til kommentar
turbo911 Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Var bare et forslag. Såg en på norsk kar på tvn som hadde det og han bodde i norge. BTW nokia hadde noen som ligna litt på blackberry en gang... Endret 16. november 2012 av turbo911 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 (endret) Jeg er mildt sagt drittlei av å trykke på touchscreens... Kanskje du bare har dårlig teknikk? Har du satt deg inn i hvordan SWYPE fungerer, eller trykker du fortsatt 3 ganger på samme knappen for å få bokstaven "c" ? Det er ikke mye trykking med SWYPE. Det er en veldig stor tidsbesparelse, faktisk. Fra Wikipedia Swype is an input method for touchscreens where the user enters words by sliding a finger or stylus from letter to letter, lifting only between words.[1] It uses error-correcting algorithms and a language model to guess the intended word. Kanskje du skulle gi touchscreen en ny sjanse? Endret 16. november 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. november 2012 Del Skrevet 16. november 2012 det beste for deg hadde nok vært å skaffe en motorola som du kunne unlocka, selv om dette er vanskelig. Letteste hadde vært htc desire z Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. november 2012 Forfatter Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Kanskje du bare har dårlig teknikk? Har du satt deg inn i hvordan SWYPE fungerer, eller trykker du fortsatt 3 ganger på samme knappen for å få bokstaven "c" ? Det er ikke mye trykking med SWYPE. Det er en veldig stor tidsbesparelse, faktisk. Fra Wikipedia Kanskje du skulle gi touchscreen en ny sjanse? Neida, jeg er fairly rask til å skrive på touchscreen. Trykker ikke tre ganger for å få bokstaven "C", nei. haha Jeg har prøvd swype også, men bruker det ikke til vanlig. Grunnen til at jeg vil ha et fysisk tastatur er nok mest bare pga. personlig preferanse. Jeg føler at jeg har mer kontroll når jeg skriver vha. knapper. Akkurat på samme måte som jeg nå skriver vha. et fysisk tastatur kontra et virtuelt tastatur på nettbrett. Også er det en fordel at mobilen ikke går batshit crazy hvis det bare kommer en dråpe vann på skjermen mens jeg skriver. (Ja, jeg står ute i regner og trykker på mobilen. Alltid gjort, og aldri hatt en mobil som har blitt ødelagt pga. fukt. ) Det er også fint å kunne beholde hanskene på mens man skriver. Selv om jeg skriver raskt nok vha. en touchskjerm, så skriver jeg mye raskere vha. et fysisk tastatur. Er vel ca. 5 år siden jeg hadde en mobil med fysisk tastatur sist, men jeg vet at jeg fortsatt ikke er i nærheten av hastighetene jeg hadde med et fysisk tastatur. Selv de aller raskeste skriver raskere vha. fysiske taster (NM is SMS etc.) kontra touch-screen, så per dd. så er det ingenting som tilsier at å skrive på touch-screen er like bra heller. det beste for deg hadde nok vært å skaffe en motorola som du kunne unlocka, selv om dette er vanskelig. Letteste hadde vært htc desire z Har lett litt etter HTC Desire Z, men har problemer med å finne noe sted som selger den... Er vel så gammel at den har utgått fra de flestes sortimenter... Endret 17. november 2012 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
process Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 (endret) Titt og ofte gjennomsøker jeg internett på jakt etter nyere telefoner med fysiske QWERTY-tastatur, men blir skuffet gang på gang etter å bare finne low-end telefoner som har dette. Finnes det virkelig ingen high-end telefoner med QWERTY-tastaturer? Jeg er også ute etter dette og har forsøkt å google flere ganger etter dette. En god Androidtelefon med god skjerm og med utskyvbart tastatur på langsiden slik at jeg kan skrive med begge tomlene. Den må også ha Wifi og helst 3.5mm jack og naturligvis være tilgjengelig i Norge. Jeg skal forsøke noen med vertikalt tastatur og se om det kan være et alternativ, men ofte er disse plassert på bekostning av skjermplass. Problemene med de amerikanske modellene (det finnes flere gode alternativer) bør være åpenbare: mangel på æ ø å, i noen tilfeller mangel på GSM samt binding mot amerikanske leverandører. Fordelene er at man slipper å bruke skjermplass på tastaturet, samt at man slipper å se på tastaturet for å treffe rett, man har feedback fra knappene. Jeg kommer uansett ikke til å ta en diskusjon rundt dette. Trådtittelen er konkret: behovet er en god telefon med ett godt qwerty tastatur. Opprett en ny tråd (touch vs. tastatur) dersom dere ønsker å diskutere dette, ikke forsøk å endre på forutsetningene for denne. Hva endte TS på? Er det fortsatt ingen produsenter som har klart å gjøre en slik modell tilgjengelig i Norge? (med unntak av utdaterte modeller) Endret 11. juni 2013 av process Lenke til kommentar
Slai Skrevet 11. juni 2013 Del Skrevet 11. juni 2013 Er helt enig, den perfekte tlf akkurat nå hadde vært en s4 med fysisk landskapsqwerty. Når de klarer gjøre telefonene såpass tynne som de klarer i dag trenger ikke et tastatur ta så enormt med plass heller, vil jeg tro. Men men, c'est la vie, nescafé. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 14. juni 2013 Del Skrevet 14. juni 2013 Får holde tråden i live. Har hatt Xperia X1, Xperia Mini Pro og Desire Z. Selv tastaturet på Mini Pro er å foretrekke framfor touch-tastatur. Og da hadde jeg Mini Proen samtidig som Galaxy Nexus, som på langt nær hadde dårlig touch. Få en HTC One Z eller noe. Det verste er, jeg må ha ny telefon innen to uker. Ingen QWERTY på meg :/ Lenke til kommentar
process Skrevet 19. juni 2013 Del Skrevet 19. juni 2013 Hadde xperia mini pro og var ganske fornøyd (noen tegn var vanskelig tilgjengelig), men det var for liten skjerm til applikasjoner som baserte seg på touch (evt. for tjukke fingre ). Måtte til slutt kassere den pga. andre problemer og har siden ikke funnet noen god telefon. Nokia satser litt på tastatur, men de selges vel utelukkende med windows og ikke android. Lenke til kommentar
xPafx Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Noen som har prøvd Samzung Galaxy S Relay 4G? Den virker se rimelig ok ut, bortsett fra manglende æøå og litt vanskelig tilgjengelighet. I tillegg har den tre taster som hvis det hadde vært mulig å endre funsjonen til, fint kunne blitt erstattet med æøå for min del... Lenke til kommentar
xPafx Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Her er et par til, flere av disse jeg tror jeg kunne brukt om de hadde hatt norsk tastastur... http://www.phonearena.com/phones/full/?f[120]=1292&f[490][]=1671&f[490][]=1673&f[253][n]=3.5&f[352]=1100#/phones/full/?f[120]=1292&f[490][]=1671&f[490][]=1673&f[253][n]=3.5&f[253][x]=7&f[352]=1100 Lenke til kommentar
xPafx Skrevet 22. juni 2013 Del Skrevet 22. juni 2013 Har btw. en Xperia Pro i dag. Den funker bra den, og er definitivt bedre enn Xperia Mini Pro, og altså med norsk tastastur. Skulle bare gjerne hatt en som var litt raskere. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 30. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Hva endte TS på? Er det fortsatt ingen produsenter som har klart å gjøre en slik modell tilgjengelig i Norge? (med unntak av utdaterte modeller) Jeg endte kort tid etterpå opp med en ubrukt Xperia Mini Pro som jeg fant på Finn.no. (Umulig å finne den i vanlige nettbutikker) Men i mars byttet jeg den ut med en Xperia V (touch-skjerm, uten fysisk tastatur :/ ). Tastaturet på Mini Pro er deilig, men det hjelper ingenting når maskinvaren som ellers driver telefonen ikke er up-to-date. Problemstillingen er altså fremdeles aktuell. High-end telefoner med QWERTY-tastatur finnes fortsatt ikke for den norske (og europeiske(?)) forbruker... Endret 30. juli 2013 av Aporia Qualia Lenke til kommentar
HaakonSag Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hvis min HTC Desire Z hadde fungert, kunne du ha kjøpt den! Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Har ikke noe fornuftig å komme med, men jeg er også en av de som er interessert i en slik telefon. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 Hadde første versjon av Motorola Milestone/Droid for en del år siden, er den mobilen jeg har vært mest fornøyd med til nå, vurderte å kjøpe inn en ny Droid 4(?) for litt siden, men ble for mye usikkerhet om den ville fungere i Norge i det hele tatt så droppet det. Motorola Droid 4 har hardwaren som støtter bruk i andre land enn USA, men ikke software, enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå