SD88 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Hei Har en kompis som har kikket litt på en pc som selges på finn.no Det han lurere på er om pc'n er verdt pengene? Har ikke selv ønsket å svare han på spørsmålet da jeg er usikker og fordi det er snakk om mye penger. Er det noen her som har noen råd/tips? Link til pc'n: http://www.finn.no/f...nnkode=38084602 Endret 13. november 2012 av San22_ Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 For 13k vil du bare få råd til skjermen, skjermkortene og kabinettet hvis du kjøper nytt. Vil si det er en relativt bra pris, ja. I hvert fall med tanke på alt arbeidet med vannkjølingsblokker på CPU og skjermkort og med radiatorer og slikt. Men selvfølgelig... Hvis vennen din ikke kan å overklokke eller bytte ut deler selv, så er det et veldig dårlig valg å kjøpe seg PC med full vannkjøling. Hvor dreven er han på området? 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Ikke galt priset det der, men vennen din må være villig til å takle grunnleggende vedlikehold av et slikt system. Med full custom vannkjøling er det en del mer jobb å bytte skjermkort/CPU/Hovedkort. 1 Lenke til kommentar
Brusglass Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Husk at i følge annonsen, så kommer HDD/SSD og OS i tillegg. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Den er ganske bra til prisen ja, ny pris blir jo fort en del, men som sagt over: Oppgradering/skifting av komponenter vil bli dyrt på denne Pc'n da alt er vannavkjølt. Så vidt jeg vet så er selgeren av denne medlem på forumet, tror den har blitt postet her inne i kjøp og salg før en gang, men er ikke helt sikker. Anbefalinga er vel og spørre selger hvis du lurer på noe da PC'n er helt fin til prisen. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Takk for alle svar. Han har nå fått lest kommentaren deres og tenkt mye på det, og bestemt seg for å ikke kjøpe den. Ettersom han har ingen erfaringer med vannkjøling ville han ikke ta sjansen. Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 13. november 2012 Forfatter Del Skrevet 13. november 2012 Ikke galt priset det der, men vennen din må være villig til å takle grunnleggende vedlikehold av et slikt system. Med full custom vannkjøling er det en del mer jobb å bytte skjermkort/CPU/Hovedkort. Han ser ikke noe negativt i det at det er mer jobb å bytte komponenter da det ikke er nødvendig med det første på en så kraftig pc, men det er heller den vedlikeholds delen som bekymrer han litt. Bytte av væsken, rensing av rørene osv. Og selvsagt hvor ofte dette må gjøres og hvor mye det koster. Jeg personlig er til ingen hjelp på denne fronten da jeg selv har aldri brukt vannkjøling, bortsett fra å bruke et lukket system selvfølgelig, men det er jo vedlikeholdsfritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå