Gå til innhold

Klage på Grandiosa, er denne klagen god nok?


Hexafix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke klarer å få med deg alt i en tekst så er det du som er dårlig til å lese og da er det synd for deg at du får lite ut av det du leser. Og konsekvenser av å få lite ut av det du leser vil jo være at du ender opp som mer uvitende enn det du enn det du virkelig måtte. Så det er synd for deg... Jeg gidder ikke å ta hensyn til folk som har dårlige leseferdigheter. Så igjen, det er ditt problem.

Men nå opererer du ut fra en forutsetning om at det bare er leseren som drar fordel av at man forstår teksten. Men det er jo helt motsatt - det er jo du som har et budskap du ønsker å få fram, og om du er for dum til å formulere det på en forståelig måte, så får ikke folk med seg budskapet ditt.

 

Og jeg tør påstå at ingen kan sies å være "mer uvitende" av å ikke ha lest, eventuelt ikke ha forstått, det svadaet du kommer med på diskusjon.no. Du har tross alt ennå til gode å skrive noe halvveis fornuftig her.

 

Det du skriver kan ha et visst poeng når det gjelder informasjon som det er viktig å ta til seg - lærebøker, offentlige vedtak eller lignende, da taper man på å være en dårlig leser. Men når det gjelder skvalderet ditt så er det jo bare du som taper på at folk ikke forstår hva du skriver.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dersom du ikke klarer å få med deg alt i en tekst så er det du som er dårlig til å lese og da er det synd for deg at du får lite ut av det du leser. Og konsekvenser av å få lite ut av det du leser vil jo være at du ender opp som mer uvitende enn det du enn det du virkelig måtte. Så det er synd for deg... Jeg gidder ikke å ta hensyn til folk som har dårlige leseferdigheter. Så igjen, det er ditt problem.

 

Så du meiner at eg har fått utvida min kunnskapshorisont ved å lese dine innlegg?

Det er som sagt du som her prøver å få fram eit budskap, og det er du som spør om hjelp til å få fram dette budskapet.

 

Då kan du ikkje skylde på at eg er dårlig å lese når eg prøver å komme med konstruktive forslag til å forbetre teksten din.

 

Og ærlig talt, perforert plastfolie på pizzaen ser ut til å være ditt minste problem i denne sammenhengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men nå opererer du ut fra en forutsetning om at det bare er leseren som drar fordel av at man forstår teksten. Men det er jo helt motsatt - det er jo du som har et budskap du ønsker å få fram, og om du er for dum til å formulere det på en forståelig måte, så får ikke folk med seg budskapet ditt.

 

Og jeg tør påstå at ingen kan sies å være "mer uvitende" av å ikke ha lest, eventuelt ikke ha forstått, det svadaet du kommer med på diskusjon.no. Du har tross alt ennå til gode å skrive noe halvveis fornuftig her.

 

Det du skriver kan ha et visst poeng når det gjelder informasjon som det er viktig å ta til seg - lærebøker, offentlige vedtak eller lignende, da taper man på å være en dårlig leser. Men når det gjelder skvalderet ditt så er det jo bare du som taper på at folk ikke forstår hva du skriver.

Om du kan skrive så er det ingenting i veien for at du skal forstå teksten min. Når du kan skrive slik som du gjør så er du også god til å lese så jeg tror ikke du ville fått problemer med å forstå det jeg skriver om du hadde lest grundig.

 

Nå er det slik at det er en eneste bruker som klager på at h*n ikke forstår teksten men det betyr ikke at det er mange som ikke gjør det. Det vil jo alltid være noen som ikke forstår hvilken som helst tekst og jeg mener at jeg skriver mer enn bra nok til at folk skal forstå det. Og det er helt riktig det du sier om at det ikke handler om å "lese" men å "forstå" noe uten å ha lest men for å forstå poenget mitt så må man lese teksten min så derfor må man lese. Folks evne til å forstå noe er desverre svært variert. Jeg vet ikke hva slags folk som bruker diskusjon men det kan jo være alle mulige slags rare folk så derfor så får jeg også svært variert respons. Siden folk er så forskjellige og derfor har større avstand fra hverandre. Dersom folk på forum hadde vært mer stabile og mer likesinnede så ville man ha fått mer ut av forumet. Dette er nok et vanlig fenomen på slike store forum så derfor liker jeg best å bruke mer konkrete forum for å få mer engasjement i arbeidet.

Lenke til kommentar

Så du meiner at eg har fått utvida min kunnskapshorisont ved å lese dine innlegg?

Det er som sagt du som her prøver å få fram eit budskap, og det er du som spør om hjelp til å få fram dette budskapet.

 

Då kan du ikkje skylde på at eg er dårlig å lese når eg prøver å komme med konstruktive forslag til å forbetre teksten din.

 

Og ærlig talt, perforert plastfolie på pizzaen ser ut til å være ditt minste problem i denne sammenhengen.

Jada, jeg nekter ikke for det og beklager at jeg var litt skarp i mot deg men jeg liker frodige diskusjoner og godt mangfold så da kan det bli litt mye.

 

Jeg har ikke takket deg men jeg har sett på de konstruktive forslaga du har kommet med og det var veldig bra. Så da skal du vite at jeg faktisk lærte noe av deg. Så du må ha hjertelig takk. Saken er egentlig løst men jeg vil ikke bare avbryte en tråd som jeg syns er artig.

Lenke til kommentar

Jada, jeg nekter ikke for det og beklager at jeg var litt skarp i mot deg men jeg liker frodige diskusjoner og godt mangfold så da kan det bli litt mye.

 

Jeg har ikke takket deg men jeg har sett på de konstruktive forslaga du har kommet med og det var veldig bra. Så da skal du vite at jeg faktisk lærte noe av deg. Så du må ha hjertelig takk. Saken er egentlig løst men jeg vil ikke bare avbryte en tråd som jeg syns er artig.

Jeg vil også bare nevne at det å formetere teksten på klagen ikke var mulig da stabburet er så stort at de har en egen boks på sin egen hjemmeside hvor man skal skrive inn klagen så det eneste ville være å lage avsnitt men det ville uansett blitt reformatert når teksten havner i eposten til saksbehandler.
Lenke til kommentar

Jeg vil med dette klage på Grandiosa Pizza. Dette gjelder en Grandiosa. Da jeg åpnet den så var plasten rundt hullete så det så nesten ut som denne hadde gått gjennom en hakkemaskin. Det er vel en grunn til at det ligger plast rundt pizzaen og den skal vel egentlig være helt tett for å bevare kvaliteten. Dette er ikke første gangen jeg har fått hull i plasten. Siden jeg trodde og håpet på at det skulle være et enkelt tilfelle så tenkte jeg at det var noe som skjedde en gang. Jeg spiser ikke noe mer eller mindre grandiosa nå enn før men jeg legger fort merke til feil og når jeg har kjøpt og betalt for å få et produkt så har jeg forventinger om at det skal være et skikkelig produkt. Forventer enda mer når de fleste varene jeg handler er overprisede. Konsekvensene for meg er dårligere kvalitet på maten. Pizzaen var ikke bortskjemt men virket gammel, tørr og nedsatt smak. Siden jeg ikke har så veldig god råd så var denne pizzaen det eneste alternativet. Jeg var også svært sulten siden jeg hadde venta så lenge som mulig med å spise denne pizzaen. Det skulle være et høydepunkt men i stedet for så ble det en skuffelse for meg. Derfor ble det konsekvenser ved at jeg måtte gå sulten enda lenger enn det jeg hadde regnet med. Jeg måtte jo ha noe å spise nesten uansett så jeg måtte "som sagt" bare steke den og spise det jeg klarte. Jeg har i fra før en svekket tillitt til Grandiosa på grunn av feil som at det mangler ost i midten slik at man ser hele bunnen og når den er ferdig stekt så smaker det mer tomatpurrè. Nå er ikke jeg nybegynner på pizzasteking så jeg vet akkurat hvordan en ferdig stekt pizza skal være. Den eneste årsaken til at folk sier at dem ikke liker grandiosa er at folk steker den feil og da steker dem gjerne for lite og da blir den ikke så god som en grandiosa som er riktig stekt. Så Grandiosa er egentlig alltid en god pizza men bare når den er riktig stekt. Men jeg vil gjerne vise til vedlegg med bilde av plasten og produkt ID og jeg håper at det er forståelse for hvilke konsekvenser det ble for meg. Det er ikke bare deres skyld at konsekvensene for meg ble store men jeg mener at dere også har et lite ansvar i dette og når man ikke er mett og god så er man sulten og ond så det er alvorlig.

 

 

Kan jeg sende inn denne klagen?

 

Altså er jeg god til å klage slik at de må overgi seg eller er det noe som mangler?

 

Sist så var det klage til Tine og da ville dem at jeg skulle være med Tine sjefen på befaring på meieriene for å se på produksjonen så det må vel være noe drivkraft i klagene mine??

 

Hele klagen høres ut som at du prøver å overbevise produsenten om at de mister en god kunde dersom de ikke kompenserer med masse gratis pizza på grunn av en harmløs bagatell. Det hadde vært noe annet om det lå en død rotte på innsiden av plasten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du behøver strengt tatt ikke skrive mer enn følgende:

 

 

Jeg vil med dette klage på Grandiosa Pizza.

 

Da jeg åpnet den så var plasten rundt hullete. Det er vel en grunn til at det ligger plast rundt pizzaen og den skal vel egentlig være helt tett for å bevare kvaliteten. Dette er ikke første gangen jeg har fått hull i plasten. Når jeg har kjøpt og betalt for å få et produkt så har jeg forventinger om at det skal være et skikkelig produkt.

 

Pizzaen var ikke bortskjemt men virket gammel, tørr og nedsatt smak. Jeg har i fra før en svekket tillitt til Grandiosa på grunn av feil som at det mangler ost i midten slik at man ser hele bunnen og når den er ferdig stekt så smaker det mer tomatpurrè. Nå er ikke jeg nybegynner på pizzasteking så jeg vet akkurat hvordan en ferdig stekt pizza skal være.

 

Jeg vil gjerne vise til vedlegg med bilde av plasten og produkt ID.

 

Med vennlig hilsen

xxx

 

Alt det andre du skriver har ingen nytte for seg, verken for deg eller Stabburet, og kan bare resultere i at Stabburet ikke orker å lese teksten nøyaktig, men skummer gjennom, fordi det er så mye unødvendig fylltekst.

 

Jeg jobber selv med kundebehandling, og kunne ikke brydd meg mindre om alt det andre du skriver. Jeg leser riktignok alt som står i en e-post jeg får, men hvis det er mye unødvendig, så drukner budskapet litt i alt for mye tekst. Du skriver i tillegg veldig rotete, og det blir vanskelig å sortere det viktige fra det uviktige for den som leser.

 

Det er en universell og veldig kjent regel at man skal fatte seg så mye i korthet som mulig, for da vil budskapet og grunnlaget for klagen/henvendelsen komme veldig klart frem. Det klarer dessverre ikke du å få til i teksten du har skrevet ovenfor... det egentlige budskapet drukner hvis man ikke leser gjennom to-tre ganger. Og det gidder ikke alle kundebehandlere om man har dårlig tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er gøy å kalge du får mye rart :D Eldorando er geniale på det! Stabburet er geniale! Fikk mat boks ifra de som jeg faktisk bruker i dags dato!

 

Tine pleier å gi deg 100,- uansett hva slags produkt.

 

Som sagt er bare å klage.

 

Beste var vel ifra Grans er det ikke de som har tropico? Noen år siden 2-3(?)

Skulle åpne en flaske der tropico limited edition så sprakk glassflasken på toppen. Jeg drakk utrolig nok ifra den uten å merke at toppen hadde rykket. Fikk i meg glassbiter. Tok Grans en dag så ringte de meg opp ifra ledelsen!

 

Snakket lenge med de og spurte om alt gikk bra og alt mulig. Hadde dokumentert flasken med bilder og vitner. Hadde litt blod ifra leppen også som de fikk bilde av. Lurte på om jeg hadde vært hos Legen og hadde hatt noen utgifter og name it! Fikk en kasse tropico av dem!

 

Det som skjedde med den kassen var at en til røyk, da tok Grans å stoppet HELE bedriften en dag sikkert noen timer og fant ut at kutteren eller hva det var kuttet 0.2MM for mye noe som gjorde at glasset ble skørt.

 

Beste kundeservicen ever! Kan si jeg kjøper brus ifra dem i dags dato! Ettersom jeg veit de tar kundene på alvor.

 

Faren min tok en spøk ettersom på Grandiosa står det bruk Tine rømme så faren min ringte inn til Staburret og spurte om han kom til å dø hvis han brukte Q rømme. Saken skulle bli tatt videre. Litt morsomt, fikk brev tilbake og takket for alt og name it. Husker ikke hva som sto der.

 

 

Jo mer man klager jo bedre blir produktene! Tenkte bare på de glassflaskene jeg åpnet tenkt hvis det var en liten unge. Jeg gjorde at Grans tok saken alvorlig ifra første stund. Det koster å stoppe produksjonen!

Endret av Andzel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ost og skinke salat, salaten var dårlig men forbrukers-datoen var 29, jeg klagde den 29 med bilde også videre kjøpte den den 29 også.. Boksen revnet når jeg åpnet den så da hadde det eventuelt vært litt dårlig behandlet på veien til butikken. Salaten var gylden brun også.

 

De satt pris på at jeg sa ifra uansett om varen hadde siste dagen sin. Bama gjør det alltid bra når det gjelder klager og diverse! Skikkelig ros til dem :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en ost og skinke salat, salaten var dårlig men forbrukers-datoen var 29, jeg klagde den 29 med bilde også videre kjøpte den den 29 også.. Boksen revnet når jeg åpnet den så da hadde det eventuelt vært litt dårlig behandlet på veien til butikken. Salaten var gylden brun også.

 

De satt pris på at jeg sa ifra uansett om varen hadde siste dagen sin. Bama gjør det alltid bra når det gjelder klager og diverse! Skikkelig ros til dem :)

 

Fekk du noko erstatning?

Lenke til kommentar

Kult! Viser ein god forbrukarånd frå firmaet si side. Må gjerne opprette ein slik tråd.

 

Kan nevne det var et gavekort ifra presentkort. Vil ikke si summen ettersom denne kan variere hele tiden fra person til person og diverse. Du forstår hvorfor vel :)?

 

:). Hyggelig "brev" de sendte også :)

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...