Gå til innhold

Klage på Grandiosa, er denne klagen god nok?

Hexafix

Anbefalte innlegg

Bra slekta di tar vare på deg, vurderer og skifte til media. never too late too change,

Neida men Visst du lever på pose mat og ikke gidder og vaske opp 3 gryter per dag så er faktisk grandiosa ett perfekt valg, bare husk og kjøp med ekstra ost,

Her er mitt tips, 4 grandiosa på mega marked 100 kr. Kjøp 1000 gram kylling, under 100 kr, kjøp tikka masala toro paking, med Kokos melk. Og så juice melk og storfe kjøttdeig, som du lager til 4 -2 hamburgere og med kjøpte brød. det burde holde en stund

ok, men du kan ikke kalle deg kokk om du ikke ferdig utdanna...

Men bra det kom fram litt mer her nå fordi jeg glemte å skrive om det at man slipper opopvask etter grandis. Selv bruker jeg bare pappen som fat og da blir det bare pizzahjulet som må vaskes og jeg drikker fra flasker så det blir lite oppvask.

Godt å se at flere tenker som meg her. Fordi du kommer med ting som jeg har glemt å skrive fordi jeg syns det er så vanlig at jeg ikke tenker så mye på det til vanlig.

Men takk for tipset. Mat er liksom det eneste som går an å spare inn på dersom man jobber litt med det men andre varer som klær og utgifter til sosiale anledninger så blir det ikke så lett. Men maten skal være billig. Mener selvfølgelig at mat skulle være en selvfølge for alle uansett om folk har penger eller ikke...

Eller så har jeg et triks som jeg liker og det er å dra til sverige for å handle der. For meg så lønner deg seg ikke å dra på Mega siden jeg ville fått 300 kroner i reiseutgifter om jeg skal på nærmeste Mega. Også måtte jeg ha vært borte så lenge at det hadde vært helt nødvendig å kjøpe pøse på kiosken til 50 kroner så da handler jeg heller på Joker. Det er mye av grunnen til at folk faktisk handler på butikker som Joker, Samvirkelaget, Livi og Nærmat.

Så jeg liker å dra til Sverige. Men da må jeg være borte i 2 dager fordi det er langt til Sverige. Så det er begrensa på hvor mye jeg kan tjene men tenker jeg langsiktig så er det mye å tjene i Sverige og det er nødvendig at jeg kjøper alkohol og sigaretter som jeg selger i norge for å dekke utgiftene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men du kan ikke kalle deg kokk om du ikke ferdig utdanna...

Men bra det kom fram litt mer her nå fordi jeg glemte å skrive om det at man slipper opopvask etter grandis. Selv bruker jeg bare pappen som fat og da blir det bare pizzahjulet som må vaskes og jeg drikker fra flasker så det blir lite oppvask.

Godt å se at flere tenker som meg her. Fordi du kommer med ting som jeg har glemt å skrive fordi jeg syns det er så vanlig at jeg ikke tenker så mye på det til vanlig.

Men takk for tipset. Mat er liksom det eneste som går an å spare inn på dersom man jobber litt med det men andre varer som klær og utgifter til sosiale anledninger så blir det ikke så lett. Men maten skal være billig. Mener selvfølgelig at mat skulle være en selvfølge for alle uansett om folk har penger eller ikke...

Eller så har jeg et triks som jeg liker og det er å dra til sverige for å handle der. For meg så lønner deg seg ikke å dra på Mega siden jeg ville fått 300 kroner i reiseutgifter om jeg skal på nærmeste Mega. Også måtte jeg ha vært borte så lenge at det hadde vært helt nødvendig å kjøpe pøse på kiosken til 50 kroner så da handler jeg heller på Joker. Det er mye av grunnen til at folk faktisk handler på butikker som Joker, Samvirkelaget, Livi og Nærmat.

Så jeg liker å dra til Sverige. Men da må jeg være borte i 2 dager fordi det er langt til Sverige. Så det er begrensa på hvor mye jeg kan tjene men tenker jeg langsiktig så er det mye å tjene i Sverige og det er nødvendig at jeg kjøper alkohol og sigaretter som jeg selger i norge for å dekke utgiftene.

jeg endret litt på inlegget, men jeg er utdannet kokk, har bare tenkt og endre,

Det jeg skrev er bare 1 av mange måter og kjøpe mat på, jeg skriver bare til de som liker og spise mye,

Bare pass på visst du ikke spiser kan du ende opp med stress problemer.

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Menn pluss laks og grønnsaker? som kokk må jeg le.

Grandiosa er noe av den beste måten og spare penger på

Da er du ikke mye til kokk.. får mye mer ut av grønnsaker og fisk enn en pappbit.

Man kan også adde litt hjemmelagd potetmos for mer magefyll.. ett par-tre kokte poteter, litt melk, en dæsj smør, mose alt sammen, smake til med salt og pepper.. Man får ikke bedre mat!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er du ikke mye til kokk.. får mye mer ut av grønnsaker og fisk enn en pappbit.

Man kan også adde litt hjemmelagd potetmos for mer magefyll.. ett par-tre kokte poteter, litt melk, en dæsj smør, mose alt sammen, smake til med salt og pepper.. Man får ikke bedre mat!

Litt morsomt at Potetmos er mere usunt en grandiosa.

Slutt og ver så mat gal og la folk spise hva de vil.

Visst jeg bestemmer meg for og glemme grønnsakene så gjør jeg det.

Laks er som Møsbrømslefse og rømmegrøt du blir veldig fort lei av det,

Samme som grandiosa, visst du setter den på pappen vil papp smaken komme pluss at alle de 100 folkene som har tatt på pakken vil komme på pizzaen,

Derfor jeg sier ha litt ost på, og kjøp andre retter som hjemmelaget burger som du bare former med henda og kyliing og indisk mat, masse mat og du sparer litt.

Ikke glem juice og milk, kanskje litt sitron tran,,

Dette er hobby mat ikke kokke mat

Endret av Realzi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fremdeles ikke det beste for kroppen din.. med grønt i din diett får man bedre psykisk og fysisk helse.

Jeg er ikke matgal, men matglad :)

Er stortsett enig med det du sier. Men hva skjer med all fisken? Går fint ann å ta noe hvit kjøtt ala kalkun, sopp, broccoli, smør og løk f.eks. Veldig glad i fisk men synes også at de tynne pizzaene ala Dr. Oetker smaker godt en gang i blant. Enig at blir det oftere enn det så blir du fort slapp i kroppen og ikke minst vil du risikere å skade tarmene over tid m.t.p. fordøyelse.
Lenke til kommentar

Er stortsett enig med det du sier. Men hva skjer med all fisken? Går fint ann å ta noe hvit kjøtt ala kalkun, sopp, broccoli, smør og løk f.eks. Veldig glad i fisk men synes også at de tynne pizzaene ala Dr. Oetker smaker godt en gang i blant. Enig at blir det oftere enn det så blir du fort slapp i kroppen og ikke minst vil du risikere å skade tarmene over tid m.t.p. fordøyelse.

De tynne pizzaene er de som er inspirert fra Italia. Det er slik en pizza skal være. Men de med tjukk bunn er de amerikanske pizzaene. Jeg liker best de italienske med tynn bunn osv.

Grandis er grandis...

Lenke til kommentar

Litt morsomt at Potetmos er mere usunt en grandiosa.

Slutt og ver så mat gal og la folk spise hva de vil.

Visst jeg bestemmer meg for og glemme grønnsakene så gjør jeg det.

Laks er som Møsbrømslefse og rømmegrøt du blir veldig fort lei av det,

Samme som grandiosa, visst du setter den på pappen vil papp smaken komme pluss at alle de 100 folkene som har tatt på pakken vil komme på pizzaen,

Derfor jeg sier ha litt ost på, og kjøp andre retter som hjemmelaget burger som du bare former med henda og kyliing og indisk mat, masse mat og du sparer litt.

Ikke glem juice og milk, kanskje litt sitron tran,,

Dette er hobby mat ikke kokke mat

Jeg kan forstå at en kokk spiser mye rask ferdig mat hjemme siden du lager så mye mat på jobben...

Og ja, jeg spiser mye. Ikke fordi jeg liker det men fordi jeg må det. Og jeg spiser ikke maten fordi den er sunn. Jeg spiser maten fordi den er god og føles godt i kroppen ^^

Denne pappsmaken kommer ikke dersom du skjærer rett og ikke graver med pizzarullern / kniven ned i pappen. Det er da du får papp smak. Du som er kokk bør ha litt mer greie på godt håndverk og godt håndverk er å kunne skjære opp pizza på papp uten at det blir pappsmak i den.

Og jeg driter i dette med pappen så lenge den ikke er møkkete. Det er sikkert flere som har tatt på den men man har jo den på kjøkkenet og man vasker ikke hender etter å tatt på pappen. Og jeg har aldri blitt syk til tross for at jeg har plukket opp mat i fra gulvet og spist det. Tenk på alle de som har gått på gulvet da?? Og det er faktisk bra for immunforsvaret i kroppen. Da blir den mer resistant dersom du får i deg litt baktierier av og til. Jeg har aldri blitt syk og tenk på før i tiden hvor mye dritt som var i maten da? Og hvor mye dårlig kvalitet det var. Folk måtte til og med spise forderva mat.

Men du som er kokk bør vite hva godt håndverk er for noe hvis ikke så tror ikke jeg noe på at du er en god kokk. Da kan du like gjerne arbeide på et gatekjøkken hvor du ikke trenger utdannelse. Jeg tror ikke at du er kokk. Jeg tror du bor på hybel og går på vgs.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Jeg kan jo lage alle rettene jeg vil.

Baking og partering, filitering , er ikke det nok ?

Ganske bra det du sier om bakterier, faren min er veldig uhygenisk når han lager mat, og han har ikke vert syk på .... vel jeg kan ikke huske jeg har sett han syk...

Jeg er litt full så har ikke helt fått med meg denn kokke delen, men jeg er flink.

Du skriver bare så lange inlegg at jeg klarer ikke lese alt,

Og til Buffy, så spiser jeg grønnsaker, men jeg liker noen ganger og spise mektig mat hehe. man kan trøste seg med at i amerika gjøre noen det hver dag XP

Lenke til kommentar

Selvsagt kan man variere stort. Jeg får vann i munnen når jeg tenker på hjemmelagde karbonader med maaaasse løk og grønnsaker til f.eks! Det å bare supplere pizzastykkene med litt salat eller grønnsaker kan gjøre måltidet mye mye bedre.

Hexafix:

Pappsmaken på grandis er der på grunn av at selve bunnen på pizzaen smaker papp, det har ingenting med pappen rundt å gjøre. Den smaker bare pur dritt. Noe av det beste jeg vet derimot er hjemmelagd pizza, med ordentlig bunn med mel, vann, litt salt og litt olivenolje.. Det er en helt annen verden enn grandis!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og til Buffy, så spiser jeg grønnsaker, men jeg liker noen ganger og spise mektig mat hehe. man kan trøste seg med at i amerika gjøre noen det hver dag XP

Grønnsaker kan fint gå med mektig, fet mat, og jeg selv synes det er godt å lage en fløtesaus i ny og ne, er veeeeeldig godt for tarmene dine også! F.eks kan man ha kremfløte i en stekepanne, varme den, kutt opp masse ''brokkoli blomst'', ha i sausen, la sausen reduseres litt, så har du i pepper og gastromat, fiks tagliatelle ved siden av (det er pasta), og med en bit laks til. Himmelsk, godt, syndig og sunt!

NÅ skal jeg prøve å sove igjen!

Lenke til kommentar

Grønnsaker kan fint gå med mektig, fet mat, og jeg selv synes det er godt å lage en fløtesaus i ny og ne, er veeeeeldig godt for tarmene dine også! F.eks kan man ha kremfløte i en stekepanne, varme den, kutt opp masse ''brokkoli blomst'', ha i sausen, la sausen reduseres litt, så har du i pepper og gastromat, fiks tagliatelle ved siden av (det er pasta), og med en bit laks til. Himmelsk, godt, syndig og sunt!

Jeg er og diett kokk så jeg kan sån høvelig mye om dietter, startet med dietter, fy flate det er mye syke allergier og spesiall koster i norge

Oja leste ikke slutten,

God natt, legger meg og

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Enhver bedrift som produserer mat blir svært sårbar dersom dem ikke tar klagene på alvor. Jeg som enkelt person kan med enkle grep få salget deres til å stupe. Det kan hvem som helst så det er svært viktig for matprodusenter å bevare sanksjonene sine.

Som enkeltperson så er det svært vanskelig å påvirke store bedrifter, spesielt dersom klagen er utforma på ein slik måte at den er vanskelig å lese.

Det er derfor viktig at klagen er både saklig og lett å lese.

Dersom du vil ramme Stabburet fordi du meiner dei held for dårlig kvalitet på sine produkt så må du gå via media eller sosiale medium for å nå fram.

Dei fleste kjøperane av Grandiosa er såpass lite kvalitetsbeviste at Stabburet slepp unna med det meste.

Berre det at det ikkje ein gong er opplyst om kva type kjøtt som er brukt på pizzaen gir ein klar indikasjon på kor mykje Stabburet bryr seg om forbrukerane. Kva type dyr er det eigentleg som produserer "pizzakjøtt"? Kanskje ku? Kanskje gris? Kanskje kylling? Kanskje sau? Mest sannsynlig ei salig blanding av det billegaste kjøttet som er tilgjengelig. Det er tross alt prisen på produktet som er det viktigaste, smaken og kvaliteten kjem i andre rekke.

Det einaste som den gjennomsnittlige kjøper bryr seg om er prisen på pizzaen.

Forbrukerklagene direkte til produsent er kun meint som eit internt avvikssystem for Stabburet. Dersom dei får tilbakemeldinger som dei lett kan endre for å selge meir så vil dei ta klagen til etterrettning. Dersom Stabburet ikkje finner nytting informasjon i klagen så vil dei berre ignorere heile klagen. Det er først når mange klager på akkurat det samme at dei tar tak i problemet.

Private selskaper har ingen postliste som viser kva brev dei har fått. Stabburet kan derfor velge å kaste/slette klagen utan at nokon andre veit om det.

Så dersom dette er ein reell klage som du vil at Stabburet skal ordne opp i, så må du få med deg fleire forbrukere til å seie seg enig i dine klager. Den lettaste måten å få til dette på i dag er å lage ei facebook gruppe.

Lenke til kommentar

Selvsagt kan man variere stort. Jeg får vann i munnen når jeg tenker på hjemmelagde karbonader med maaaasse løk og grønnsaker til f.eks! Det å bare supplere pizzastykkene med litt salat eller grønnsaker kan gjøre måltidet mye mye bedre.

Hexafix:

Pappsmaken på grandis er der på grunn av at selve bunnen på pizzaen smaker papp, det har ingenting med pappen rundt å gjøre. Den smaker bare pur dritt. Noe av det beste jeg vet derimot er hjemmelagd pizza, med ordentlig bunn med mel, vann, litt salt og litt olivenolje.. Det er en helt annen verden enn grandis!

Nei, selve bunnen på grandis smaker ingenting og du som er så i mot grandis, spiser vel ikke det så ofte eller helst aldri. Du ville vel gått å sulta i stedet for å spise grandis.

Men, noe sier meg at du er dame og da skjønner jeg at du lager deg laks og poteter osv.. For damer har lettere for å stå på kjøkkenet og bruke mest mulig tid på omgivelser og seg selv. Siden menn liker best å bruke minst mulig tid på slike ting. Ingen menn som lager seg middag som gjør at de må bruke en halv time på å rydde kjøkkenet etterpå osv. noen ganger så sulter jeg fordi jeg ikke har tid til å lage mat så jeg skulle fått meg ei dame som du (hvis du er kvinne). For da kunne du ha laga mat så jeg kan få nok næring til å trene. Og på kvelden så kan vi trene sammen før vi sovner i samme seng. jeg vet om flere millioner måter å trene på så du vil aldri gå lei av en mann som meg. Jeg vet at dette ble litt off-topic nå men jeg håper at du kan fortelle meg hvorfor du skal bli min kone og befri meg fra ensomheten. Men off-topic har det vel vært omtrent helt i fra første stund siden dette opprinnelig var en tråd som jeg oppsøker svar på om klagen min er god eller dårlig. Det er jo fullt mulig å redigere hele tråden siden har utviklet seg til dette ekstra ordinære stadiet. Dette ble ganske hett så kanskje du kunne stekt en hjemmelaga pizza på hele innlegget mitt og se hvordan det ville utartet seg. Du må gjerne forsøke noen laksebiter også.. Det er jo ingen teori på om dette hadde gått bra eller dårlig. Men det er ingenting å tape heller. For dersom det ikke fungerer så kaster du både pizzaen og laksen i bakerovnen slik at det blir andre boller. Jeg mener at bolledeigen eventuelt kan brukes som pizzabunn og at pizzabunndeigen kan brukes til å bake andre boller. Kan jo vurdere pizzaboller og pizzaruller slik at man kan rulle pizza uten at den velter når den mister farta. For da kan vi gå på toppen av Holmenkollen og rulle pizza i stor fart nedover bakken slik at de spretter rundt i hele Oslo så alle duene kan spise seg mette på rulla pizza.

Når jeg lager hjemmelaga pizza så bruker jeg tomatpurre, 4-5 kjøttdeigpakker, veldig mye ost... en halv ost tror jeg. Tynn bunn osv... så tenk litt på meg som til og med liker grandis hvor godt jeg egentlig liker hjemmelaga pizza så jeg liker hjemmelaga pizza bedre enn deg og jeg kunne ha spist en hel pizza helt alene. hmmmm... maaaaaaaaat........ MAAAAAAAAAAAAAAAAT........ mmmmmm

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Til dere som absolutt skal diskutere mat og dens innhold: Hold kjeft.

Til trådstarter: Hold deg i korthet, formater teksten skikkelig. Stabburet trenger ikke å vite at du nå har traumer.

Takk,

For meg er korthet det samme som enfoldighet. Å formatere teksten skikkelig er ikke nødvendig så lenge jeg får frem det poenget jeg vil. Da har ikke jeg tid til å formatere teksten slik at det skal bli lettere for andre å lese. Folk som sliter med å lese innleggene mine bør trene mer på å lese og tolke. Folk skal også bruke god nok tid til å engasjere seg før eventuelt bidrag for å hjelpe og det gjelder generelt alle. Det handler om å hjelpe hverandre selv om det heter diskusjon. Nei, stabburet får ikke vite om jeg har traumer eller ikke men de skal få vite konsekvensene og utfallet.

Lenke til kommentar

hmmm... du bør utvikle deg videre og slutte med gastromat krydderet for det er ikk sunt. Sier ikke det fordi du tydeligvis forsøker å omvende meg i kostholdet men kan ikke du være så snill å lage laks til meg. Jeg har så sinnsykt lyst på en god laksemiddag med alt tilbehør og jeg vil så gjerne besøke noen for å få det eller få besøk av noen som kan gi meg det til middag. Jeg fikk plutselig lyst på laks etter all denne lesinga om laks for det du skriver frister meg enormt. Om du kunne gitt meg en laksemiddag med tilbehør så ville det vært en god start på et enda bedre matliv fordi jeg er sikker på at du lager himmelsk god laks siden du liker det så godt selv. Men det sier jeg bare fordi jeg er snill fordi det betyr vel egentlig at du kanskje ikke er så god til å lage laks siden du liker det så utrolig godt så har du kanskje en høyere terskel på om den er god. Men jeg liker som regel alltid laks. Laks er den beste fisken jeg veit om. Torsk spiser jeg ikke for det er vel ingenting som smaker mer vann!?? Jeg håper en gang i fremtiden at du kan lage laks til meg og det må vel være forståelig. Jeg kan begynne å fiske igjen også kommer jeg hjem til deg med laks som jeg har fiska. Også vil jeg ha deg som dessert av deg. Du må vel fatte og begripe at jeg er en svært sulten mann? Jeg er ikke gal men så sulten at jeg mister vettet. Når man ikke er mett og god så er man det motsatte. Så det betyr at jeg kan oppfattes som plagsom og da er jeg heller ikke helt god / snill :p Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Siden du faktisk liker grandiosa så vil jeg si at det er du som mangler smaksløker.. mer kjedelig middag skal man lete veldig lenge etter. Det eneste som kan toppe det er vel kun nudler eller noe sånt. Gastromat er godt og noe jeg kun bruker i ett lite utvalg av retter, jeg er egentlig ikke så veldig glad i salt mat, men til laks funker det sinnsykt godt.

Til resten: WTF?

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er korthet det samme som enfoldighet. Å formatere teksten skikkelig er ikke nødvendig så lenge jeg får frem det poenget jeg vil. Da har ikke jeg tid til å formatere teksten slik at det skal bli lettere for andre å lese. Folk som sliter med å lese innleggene mine bør trene mer på å lese og tolke. Folk skal også bruke god nok tid til å engasjere seg før eventuelt bidrag for å hjelpe og det gjelder generelt alle. Det handler om å hjelpe hverandre selv om det heter diskusjon. Nei, stabburet får ikke vite om jeg har traumer eller ikke men de skal få vite konsekvensene og utfallet.

Jo, å formatere teksten skikkelig er nødvendig. Det er du som har eit budskap du vil ha fram, då må du gjere det budskapet klart for den som leser teksta.

Det tar ikkje eit heilt sekund ekstra ein gong å sette inn eit ekstra avsnitt. Rekner ein med tida du sparer på å ikkje skrive ned alt som faller deg inn så vil du totalt sett spare mykje tid.

Det er du som stiller spørsmålet om klagen din er god nok. Det er den ikkje slik som du har foreslått teksta, men med nokre få endringer så vil du ha ein klagetekst som du kan sende inn til Stabburet utan at den blir ignorert.

Klagen starter saklig og konkret, men den går fort over til ei tekst som mest av alt minner om ein svært nervøs mann som bruker prating for å overkomme nervøsiteten. Dette fører altid til at det blir sagt mykje uviktig.

Når jeg lager hjemmelaga pizza så bruker jeg tomatpurre, 4-5 kjøttdeigpakker, veldig mye ost... en halv ost tror jeg. Tynn bunn osv... så tenk litt på meg som til og med liker grandis hvor godt jeg egentlig liker hjemmelaga pizza så jeg liker hjemmelaga pizza bedre enn deg og jeg kunne ha spist en hel pizza helt alene. hmmmm... maaaaaaaaat........ MAAAAAAAAAAAAAAAAT........ mmmmmm

Virkelig? 1,5 - 2,5 kg med kjøttdeig på pizzaen?

Når du i tillegg bruker tynn bunn så vil dette ende opp med ein pizzabunn som minner om ein svamp.

Skal du ha mykje fyll så må du også ha ein kraftig bunn som er i stand til å absorbere litt av fuktigheita utan å bli svampete.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...