6 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Jeg og en kompis har bestillt tur til thailand nå i vinter Og jeg lurte bare på vanlige tips til ferien. Alt fra utesteder, restauranter osv. Vi skal til Phuket(hotellet ligger mellom Patong og Kathu) Noe jeg lurer på er om det er lurt å la kortet ligge i safen på hotellet isteden for å bli ranet eller noe der nede, når man er fulle Tenkte liksom å ta ut penger for kvelden og kanskje legge taxi reserve penger i skoen eller lignende Er det dumt å ikke ha med seg leg ? Leg sjekker de jo ikke på utesteder, men hvis vi kommer i en situasjon med politiet, så kan det jo være et problem og ikke hvis hvem man er ? Men kjør på med tips folkens Takk på forhånd Lenke til kommentar
Gene_Pool Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 (endret) Det er lurt å legge ting som kort, pass og billetter i safen, ja. Ikke det at risikoen for å bli ranet er så veldig høy, men det kan jo selvsagt skje. I tillegg er det rimeligere å ta ut maksbeløpet i minbanker pga gebyrer, for så å legge pengene du ikke trenger samme dag i safen. ID kan jo sikkert være en fordel om du skulle komme i spesielle situasjoner, men de eneste gangene jeg har brukt ID (pass) i Thailand er ved innsjekk på hoteller og ved uttak av større summer i bank, så jeg har alltid pleid å la det ligge i safen. Utesteder finner du flest av i Bangla Road i Patong. Selvsagt er det mange "jentebarer", men også rockeklubber og disco og mer alminnelige barer. Og ping pong-klubber da. Du vil muligens bli lei av maset om dem Spisesteder er det veldig mye bra av, men jeg husker ikke spesielle navn (men finner de igjen når jeg er der). Dere finner nok fort noen favorittplasser. Maten som blir solgt på gata er også ofte overraskende god, og flott som nattmat. Dere bør jo også få dere noen dagsturer selvsagt. Båtturer ut til diverse øyer med snorkling er nesten obligatorisk. Har dere dykkelappen, er minst én dykketur et must. Det går også ann å ta dykkelappen under ferien om dere ønsker det. Dykkingen der kan by på fantastiske opplevelser. Leie scooter er også en fin måte for å komme seg litt rundt på øya og se litt. Bare vær obs på at trafikken skiller seg på flere måter enn at det er motsatt kjøreretning, men det kommer man fort inn i. Leie vannscooter bør dere derimot være forsiktige med. Det finnes jo seriøse aktører også der, men det er en bransje hvor det har vært vedlig mye erstatningsvindel rettet mot turister. Håper dere får en fin tur. Selv reiser jeg ned i februar igjen Endret 14. november 2012 av Gene_Pool Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 22. november 2012 Del Skrevet 22. november 2012 En kopi av passet bude dere ha med dere til enhver tid. I Thailand er det lovpålagt for turister å bære gyldig legitimasjon. Sjansen for å bli stoppet av politi er ikke så stor, men skulle det skje og du ikke har leg kan det bli en tur til monkeyhouse med innlagt stopp i nærmeste ATM. Ble selv stoppet i alkokontroll for noen år siden, og tatt med til politistasjonen hvor jeg måtte vente i 4 timer før en politimann kjørte meg til huset for å hente pass. Ping pong show er strengt forbudt i Thailand, men det kryr av mer eller mindre lugubre bakgårdsklubber. Disse klubbene blir regelmessig raidet av både lokalt politi og spesialpoliti fra Bangkok. De sistnevnte er ikke noen man kødder med. En kompis forsøkte å bestikke en av politibetjentene fra BKK, og det endte med 14 dager i fengsel og permanent innreiseforbud til Thailand. Et kjekt tips: respekter kongen og buddismen! Majestetsfornærmelse straffes med flere år i fengsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå