Blackhowling Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hey ! Er sikkert en del emner om akkurat dette, men ettersom jeg frykter at pc'en lever farlig orker jeg ikke å lete gjennom alle sidene Jeg har de siste ukene hatt noen sære problemer med pc'en jeg har kjøpt ifra Komplett. Jeg skal prøve å skrive en så detaljert liste jeg får til Jeg ser på meg selv som litt oppegående når det kommer til pc osv men her er jeg helt rådløs ! 1. Jeg spiller en del online, (wow, bf3 osv ) men har i det siste vært plaget med at lyden fyser helt, skjermen blir svart og alt henger seg oppe. Når jeg slår på pc'en igjen så virker ikke nettverkskortet slik det skal, da må jeg deaktivere kortet aktivere det på nytt + restarte router osv. Har også måttet installere drivere til både router og nettverkskort for å få alt til å funke igjen. 2. Internettleser lagger, alt ifra IE til Opera lagger, henger seg opp og må avsluttets med å lukke prosessen. Har som sagt prøvd de fleste browsere som finnes men lite funker, har også fjernet Java og Flash for å installere det på nytt uten noe særlig hell :/ 3. Plutselig restarter pc'en seg og når den starter igjen så får jeg opp at en kritisk feil har oppstått eller noe sånt, vet ikke hva som har fåresaket dette. 4. Dette er noe av det særeste jeg har opplevd når det kom til feil/bug med en pc, en dag så crashet pc'en men fikk en normal oppstart. Meeeen når jeg skulle gjøre et program som krevde admin, f.eks Utorrent, Firefox osv så ble skjermen svart i 3-5 sekunder helt til den ruta som kommer opp når man kjører et program som admin, når jeg klikker ja så blir skjermen svart igjen (3-5 sekunder ) helt til programmet kjører optimalt. Dette har skjedd et par ganger og er meeeget plagsomt, har søkt litt på internett og finner ingen grunn på problemet. Jeg oppdaterer pc'en men jevnlig mellomrom, har Driver Genius Pro Edition så alt av drivere er oppdatert til en hver tid. Skjermkortdivere er også oppdatert, samme med Bios osv. Pc'en er heller ikke mer en 7 mnder gammel, så det er ikke alder så er problemet, den står heller ikke i et rom som er varmt så den er ikke opphetet. Den er heller ikke bygd selv, den er satt sammen hos Komplett. Litt mer om pc'en : CPU : Intel Core i7 2600 - 3.6GhZ Ram : 8 GB Skjermkort : Nvidia GTX 570 Opprativsystem : Windows 7 64 bits Håper at det er noen der ute som har svar Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Dette kan være forårsaket av flere ting, uansett start med å laste ned memtest86 og kjør via usb eller dvd (husk å endre i bios for oppstart). Har du feil i minnet så vil denne testen avdekke det. Ellers så kan det jo også være feks strømforsyningen (kjekt å vite hva du har der) eller problemer med selve skjermkortet som forårsaker det, HD kan selvsagt også være et problem (spesielt noen typer ssd'er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå