Blacksheep Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Er eier av et P4C800-D Dette kortet har totalt 4 s-ata porter hvor 2 er koblet opp mot SB og 2 mot Promise Raid kontroller. Det jeg lurer på er om dette kan brukes samtidig altså 4* S-ata. og evt går dette på bekostning av ata100 neste spørsmål er da, på Promisekontrolleren : MÅ diskene som tilkobles her være i Raid ? For å benytte seg av S-ata til SB trenger man ikke drivere for at de skal detekteres, men gjør man det om man benytter Promisekontrolleren Situasjonen er den at jeg ønsker å skaffe meg 2stk S-ata disker i tillegg til at jeg har en fra før men ønsker ikke å koble disse i raid. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Det skal fint gå an å bruke alle disk-plassene samtidig. (4 SATA disker + 6(?) PATA disker) Du MÅ ikke kjøre de i RAID hvis du ikke vil. (Mulig du må enable noen Promise-kontrolleren i bios først) Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 OK takker meget Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Du trenger : Intel® Chipset Software Installation Utility ftp://aiedownload.intel.com/df-support/64...infinst_enu.exe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå