crom Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hei Har hatt et tilbakevendende problem med pc'n min de siste ukene, og nå har den blitt ganske syk (les. død). Den har den siste tiden slått seg av uten forvarsel, noen ganger etter 2 minutter, andre ganger kan den stå på 14 dager uten problemer. Har også opplevd at den plutselig henger og 2 av skjermene blir svarte (gf4 skjermkortet) mens det fortsatt er bilde på skjerm no. 3 (gf 2 skjermkort). I dag tidlig hadde den slått seg helt av, som vanlig, men etter at windows startet igjen, slo den seg av og ville ikke på igjen. Viftene på chassiet går, så ergo er det 12 volt der, men cpu vifte starter ikke (denne er koblet på hovedkortet). Jeg har en magefølelse på at det kan være noen av spenningene på psu'et som ikke er der de bør være (i.e 5 volten). Kan jeg være inne på noe? mvh Tommy Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Skjekket temperaturer, kan hende den slår seg av fordi det blir for varmt. Kan jo prøve med åpent kabinett (kanskje gf4 kortet overopphetes mens gf2 holder koken?) Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Er mange ting som kan føre til spontan-reboot. Ofte er det gjerne PSUen som sliter ja. Enten overbelastet (nå, eller skade fra tidligere overbelastning) eller en produksjonsfeil. Hvordan står det til med temperaturen på CPU og chipset? Det kan til og med være skjermkortdriveren som plager deg, så det er veldig vanskelig å si hva som kan være galt. Du kan evt røske ut alle ikkeheltnødvendige-komponenter, for å se om det er noen av dem som er årsaken til problemene dine. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 har hatt lignende problem tidligere (slår seg av helt "random", problemer med å starte(noen ting i pc'en starter, mens andre ikke) osv), og begge gangene var det psu'en som hadde gått.. Lenke til kommentar
crom Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Ja, jo Tenkte også temperatur først; den ligger jevnt litt vel varm, ~40 grader på chipsetet og rundt 60 på cpu'n. Men i dag tidlig da den slo seg av og ikke ville på igjen var kjøleribba kald, så tror ikke det er hovedproblemet akkurat nå. Overbelastet powersupply skal jeg sjekke opp da jeg kommer hjem. Det begynner jo å bli litt saker inni der. 5 disker, cd rom, 2 stk skjermkort og en zipdrive. Poweret (360w chieftech) begynner jo å bli gammelt det også, så.. Se om jeg får tatt med meg et nytt fra jobb.. Lenke til kommentar
crom Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Ah Det var PSU'et.. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Ja, joOverbelastet powersupply skal jeg sjekke opp da jeg kommer hjem. Det begynner jo å bli litt saker inni der. 5 disker, cd rom, 2 stk skjermkort og en zipdrive. Poweret (360w chieftech) begynner jo å bli gammelt det også, så.. Se om jeg får tatt med meg et nytt fra jobb.. LOL Akurat samme problemet her. God følelse når du fant det ut hva? Lenke til kommentar
crom Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Indeed. Kjøpte et 400 watts psu nå, og har ikke hatt noen problemer de siste dagene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå