AVF_Kokken Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Videoredigering og lyd: Ved en feiltakelse hadde ZOOM/GUN bryteren på den eksterne SONY mikrofonen kommet i ZOOM da jeg gjorde noen ferieopptak i Tunisia i vår som var... Alle kommentarene til filminga var jo så godt som useless. Så nå som jeg har hardware og software i orden til å redigere litt: Hvordan få tatt opp lyd til PC'en uten at det høres overkjipt. Er det i hele tatt vits å bruke MIC inngang på lydkortet (SB Live Value) og en standard PC-MIC eller blir det bare hermetikk-kvalitet ? Fra PC-world Norge leste jeg om en USB-MIC, kan det være et alternativ ? Eller kan jeg benytte MIC'en på videokameraet og lese inn via Firewire ? Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Heisann..... Jeg har faktisk amatør-rapper-kompiser som har laget en del låter med kun PC-mikrofon, og med overraskende bra resultat. Husk bare å bruke en vinddemper eller ullsokk eller lignende for ikke å få for mye pust inn i hodet da det skaper masse støy. Ellers kan du kanskje låne en sangmikrofon fra et lokalt band og kjøpe en jack-til-minijack og stappe dette inn i lydkortet og lese inn. Det var noen forslag, men lyd er ikke det jeg veit mest om... Du får prøve. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå