Gå til innhold

Hvilken byggvarekjede er billigst?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei.

Spørsmålet mitt er enkelt; hvilken byggvarekjede er billigst? Kom med meninger om dere har erfaring.

Jeg har nettopp kjøpt min første leilighet og har handlet en god del hos Malia ettersom min far får rabatter der. Men det virker litt som om prisene er relativt saftige og at med rabatten blir det omtrent det samme som hos konkurenter.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper Byggmax eller Coop Obs Bygg. Det kan jeg si etter at jeg jobbet nesten fire år på Byggmakker. Dessuten er dette rabattsystemet bare tull. Enkelte kunder ga vi 70-80% rabatt på trelast, og vi hadde allikevel latterlig god fortjeneste på varene. Selv med denne rabatten var de som regel billigere på Obs Bygg.

Lenke til kommentar

Hvis vi snakker kun pris, og ikke kvalitet så er det ett enkelt svar på spørsmålet ditt:

Byggmax.

Bor i Molde, så nærmeste Byggmax ligger alt for langt unna, nærmere bestemt i Trondheim.

Til nå virker det som om coop bygg er rimeligste kjedeher i byen, men jeg har ennå ikke vært innom xl-bygg. Mulig de er enda billigere.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Handler for det meste på Coop obs bygg, hold deg unna Maxbo, byggmakker ol.

Når det kommer til rå-material så er det faktisk 5-6 kroner i forskjell på meteren, når du handler mye på OBS så får du som oftest varer litt billigere i tilegg til kjøpeutbytte.

Dog handlet eg desverre selv mye på Maxbo, siden dette var 200 meter unna, men har nok tapt noen tusen på det :)

Lenke til kommentar

Handler for det meste på Coop obs bygg, hold deg unna Maxbo, byggmakker ol.

Når det kommer til rå-material så er det faktisk 5-6 kroner i forskjell på meteren, når du handler mye på OBS så får du som oftest varer litt billigere i tilegg til kjøpeutbytte.

Dog handlet eg desverre selv mye på Maxbo, siden dette var 200 meter unna, men har nok tapt noen tusen på det :)

Maxbo blir som sagt uaktuelt mtp. at nærmeste butikk ligger 23 mil unna. Jeg synes

rett og slett Coop virker billigst over hele linja sammenlignet med konkurrentene her i byen. De eneste unntakene jeg har gjort gjelder gulvinnkjøp og en del malingsutstyr. Jeg endte opp med 50 kvm Optimus ask parkettgulv på Monter - en kjede som forøvrig tar blodpris på det meste. Videre har jeg handlet maleutstyr på Malia, og det virker som om de praktiserer en prissetting hvor produktene i utgangspunktet er overpriset og at du får rabatter på dette. Latterlig etter min mening.

Jeg tror ikke det er så mange flere å velge mellom her i området. Det gjenstår kun noen nisjebutikker slik som fargeriket. Ellers har jeg ennå ikke tatt turen innom xl-bygg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...