Zic0 Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Har lagd en shortcut i skrivebordet, men finner ikke path til floppy som jeg skal ha under "device". Noen som kunne hjulpet medå fortelle hvordan jeg gjør dette? vil si pathen jeg skal slå inn og alt. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 skriv disse kjekke kommandoene i Konsole, så skal det gå greit: mkdir /tmp/floppy mount /dev/fd0 /tmp/floppy kfmclient openURL /tmp/floppy burde funke fint. Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Er det en linje så enter ellre alt oppi en smørje? Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 når jeg tastet inn: mount /dev/fd0 /tmp/floppy fikk jeg denne erroren: mount: /dev/fd0 on /tmp/floppy: incorrect super block Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 du må ha i en diskett før du monterer stasjonen Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 14. september 2003 Forfatter Del Skrevet 14. september 2003 Vel fant ut at det var feil med disketten, men nå har je gfått en ny error: mount: (...) input/output error hva skal jeg jgøre nå? Lenke til kommentar
wil Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 finnes det ikke noe i FreeBSD som heter Fstab da? det gjør det iallefall i Linux. mye enklere å legge inn moutinga der da regner jeg med for da blir den mounta under booting også. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 wil: ja. det er fstab ja. zico: prøv "mount -t msdos /dev/fd0 /derduvilmounte" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå