tasteleif Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Hei, Har et lite dødpunkt på eiendommen min som jeg trenger å få opp trådløst nett på. Har en 25/25mbit linje som normalt virker de fleste steder på eiendommen, men på stedet jeg trenger at den skal virke så får jeg 6mbit. Har vært å kjøpt 3 forskjellige trådløse routere i dag og prøvd, disse skulle i følge selgere være flotte og flinke og levere kjappe hastigheter og mye bedre rekkevidde. Problemet er bare det at min 5 år gamle d-link leverer 6mbit, og disse nye har levert 0,23 og 0,60 mbit... Så, hva er sjefsruteren? Hvem har rekkevidden på plass og leverer, og ikke bare høres fin ut på esken? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Linksys WRT-54GL Lenke til kommentar
tasteleif Skrevet 12. november 2012 Forfatter Del Skrevet 12. november 2012 Okaj. Var noe lavere hastighet enn ønsket, men hvis den har overleggen rekkevidde så er det verdt det. Takk for tipset. Skal undersøke denne. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Ja, den har overlegen rekkevidde. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. november 2012 Del Skrevet 12. november 2012 Asus wl-520gc (umulig å få tak i) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Hvilke routere er det du har prøvd? Jeg ville ikke hørt for mye på rådene over, da dette er produkter fra steinalderen. Er det strøm tilgjengelig i nærheten av der du skal motta signalene? 1 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 En ny router med en SMA tilkobbling, monter deretter en YAGI antenne laget for 2400Mhz på den utgangen. Slike antenner koster en slikk og ingen ting, jeg har en tilovers om du er int. Ellers er en bridge eller homeplug og alternativer. Uansett for å utnytte 25/25 over trådløst så må må kansje begynn å vurdere en bro med 804.11n Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 (endret) Jeg ville ikke hørt for mye på rådene over, da dette er produkter fra steinalderen. http://lifehacker.co...e-wi+fi-routers ...at et produkt er gammelt betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig. Et eksempel her er "Telenor"-routeren Zyxel 660hw som er overlegen den nye "Telenor"-routeren ZyXEL P2812 mht rekkevidde. wrt54gl er en god router med svært god rekkevidde og som takler litt utfordrende dekningsforhold svært bra. Endret 13. november 2012 av mobile999 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2012 Del Skrevet 13. november 2012 Siden du peker til er bare en brukerpoll, og har ingen ingen testresultater. Det er som om en spør fanboys hva som er best av iPhone og Android... WRT54GL har dessuten 11g som trolig yter max 15-20Mbit ved god signalstyrke. Man kan anta den vil yte dårligere for trådstarter pga vanskelig dekning. *************************************************************************************************** Så on topic: ---------------- Smallnetbuilder er en webside som tester routeres ytelse grundig. Pr dato anbefaler nettstedet Asus RT-N66U for best trådløsytelse og dekning på 11n-standarden. Noe som stemmer bra med min erfaring med denne routeren. http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/bar/58-2_4-ghz-dn Personlig ville jeg valgt RT-AC66U som støtter den nye raske 11AC-standarden på 5GHz. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 Siden du peker til er bare en brukerpoll, og har ingen ingen testresultater. Det er som om en spør fanboys hva som er best av iPhone og Android... WRT54GL har dessuten 11g som trolig yter max 15-20Mbit ved god signalstyrke. Man kan anta den vil yte dårligere for trådstarter pga vanskelig dekning. *************************************************************************************************** Så on topic: ---------------- Smallnetbuilder er en webside som tester routeres ytelse grundig. Pr dato anbefaler nettstedet Asus RT-N66U for best trådløsytelse og dekning på 11n-standarden. Noe som stemmer bra med min erfaring med denne routeren. http://www.smallnetb...r/58-2_4-ghz-dn Personlig ville jeg valgt RT-AC66U som støtter den nye raske 11AC-standarden på 5GHz. God info. Jeg har nå testet min wrt54gl og fikk 21 Mbit/s, møkkarouter. Den har fremdeles utrolig god dekning. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. november 2012 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg er klar over at WRT54GL yter ca 20Mbit med en god trådløsklient. For å være en router designet i 2002, så er den utrolig bra. 1 Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har 2 av WRT54GLene selv, og har vært strålende fornøyd med de. De har super rekkevidde og stabilitet når jeg kjører DD-WRT, og klarer rundt 20Mbit. Men jeg vil likevel ikke anbefale noen å kjøpe disse når de først skal investere i ny ruter. Da går det ikke for lang tid før man må oppgradere igjen. 54Mbit er avleggs, og jeg merker veldig godt at jeg kunne trengt mer hastighet ved overføring av filer til NAS. Personlig kommer jeg til å investere i en dual band ruter neste gang jeg skal kjøpe ny, da jeg forventer at dual band vil bli mer og mer vanlig å inkludere som standard i laptoper, mobiler osv. i tiden som kommer. Det er trangt om plassen i 2.4GHz-båndet, mens det er rikelig med kanaler i 5GHz-båndet som venter på å bli benyttet Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har to WRT54GL av ulike årganger, begge er blitt rimelig ustabile over årene og er skifta ut nylig. Prøvd å reflashe firmware osv, ny dd-wrt, men de bare fryser. Det skal høres med at de var kjempebra sålenge de levde. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Har to WRT54GL av ulike årganger, begge er blitt rimelig ustabile over årene og er skifta ut nylig. Prøvd å reflashe firmware osv, ny dd-wrt, men de bare fryser. Det skal høres med at de var kjempebra sålenge de levde. Kjørte du hard reset ("30-30-30") både før og etter reflash? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. november 2012 Del Skrevet 19. november 2012 Personlig kommer jeg til å investere i en dual band ruter neste gang jeg skal kjøpe ny. Prisene på routere med 11ac kommer nok til å falle og det er router for framtiden. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Kjørte du hard reset ("30-30-30") både før og etter reflash? Vet ikke hva 30-30-30 er, men ja jeg brukte binders og resatte før og etter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. november 2012 Del Skrevet 20. november 2012 Det står om denne typen reset i forumet til DD-WRT. Det er for å slette NVRAM i routeren som lagrer noen data selv etter en vanlig reset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå