Gå til innhold

Router med BESTE rekkevidde? (og så god hastighet som mulig)

tasteleif

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et lite dødpunkt på eiendommen min som jeg trenger å få opp trådløst nett på.

Har en 25/25mbit linje som normalt virker de fleste steder på eiendommen, men på stedet jeg trenger at den skal virke så får jeg 6mbit.

Har vært å kjøpt 3 forskjellige trådløse routere i dag og prøvd, disse skulle i følge selgere være flotte og flinke og levere kjappe hastigheter og mye bedre rekkevidde.

Problemet er bare det at min 5 år gamle d-link leverer 6mbit, og disse nye har levert 0,23 og 0,60 mbit...

Så, hva er sjefsruteren? Hvem har rekkevidden på plass og leverer, og ikke bare høres fin ut på esken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ny router med en SMA tilkobbling, monter deretter en YAGI antenne laget for 2400Mhz på den utgangen. Slike antenner koster en slikk og ingen ting, jeg har en tilovers om du er int.

Ellers er en bridge eller homeplug og alternativer.

Uansett for å utnytte 25/25 over trådløst så må må kansje begynn å vurdere en bro med 804.11n

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke hørt for mye på rådene over, da dette er produkter fra steinalderen.

http://lifehacker.co...e-wi+fi-routers

...at et produkt er gammelt betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig. Et eksempel her er "Telenor"-routeren Zyxel 660hw som er overlegen den nye "Telenor"-routeren ZyXEL P2812 mht rekkevidde.

wrt54gl er en god router med svært god rekkevidde og som takler litt utfordrende dekningsforhold svært bra.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Siden du peker til er bare en brukerpoll, og har ingen ingen testresultater. Det er som om en spør fanboys hva som er best av iPhone og Android...

WRT54GL har dessuten 11g som trolig yter max 15-20Mbit ved god signalstyrke.

Man kan anta den vil yte dårligere for trådstarter pga vanskelig dekning.

***************************************************************************************************

Så on topic:

----------------

Smallnetbuilder er en webside som tester routeres ytelse grundig.

Pr dato anbefaler nettstedet Asus RT-N66U for best trådløsytelse og dekning på 11n-standarden.

Noe som stemmer bra med min erfaring med denne routeren.

http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/bar/58-2_4-ghz-dn

Personlig ville jeg valgt RT-AC66U som støtter den nye raske 11AC-standarden på 5GHz.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siden du peker til er bare en brukerpoll, og har ingen ingen testresultater. Det er som om en spør fanboys hva som er best av iPhone og Android...

WRT54GL har dessuten 11g som trolig yter max 15-20Mbit ved god signalstyrke.

Man kan anta den vil yte dårligere for trådstarter pga vanskelig dekning.

***************************************************************************************************

Så on topic:

----------------

Smallnetbuilder er en webside som tester routeres ytelse grundig.

Pr dato anbefaler nettstedet Asus RT-N66U for best trådløsytelse og dekning på 11n-standarden.

Noe som stemmer bra med min erfaring med denne routeren.

http://www.smallnetb...r/58-2_4-ghz-dn

Personlig ville jeg valgt RT-AC66U som støtter den nye raske 11AC-standarden på 5GHz.

God info.

Jeg har nå testet min wrt54gl og fikk 21 Mbit/s, møkkarouter.

Den har fremdeles utrolig god dekning.

Lenke til kommentar

Har 2 av WRT54GLene selv, og har vært strålende fornøyd med de. De har super rekkevidde og stabilitet når jeg kjører DD-WRT, og klarer rundt 20Mbit.

Men jeg vil likevel ikke anbefale noen å kjøpe disse når de først skal investere i ny ruter. Da går det ikke for lang tid før man må oppgradere igjen. 54Mbit er avleggs, og jeg merker veldig godt at jeg kunne trengt mer hastighet ved overføring av filer til NAS.

Personlig kommer jeg til å investere i en dual band ruter neste gang jeg skal kjøpe ny, da jeg forventer at dual band vil bli mer og mer vanlig å inkludere som standard i laptoper, mobiler osv. i tiden som kommer. Det er trangt om plassen i 2.4GHz-båndet, mens det er rikelig med kanaler i 5GHz-båndet som venter på å bli benyttet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...