Gå til innhold

Gaming pc, budsjett ca 10000 - 12000(inkl skjerm)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en gaming pc, og ble anbefalt av en kompis å høre på dette forumet.

har sett på denne http://www.komplett.....aspx?sku=10711 men har lite peiling på komponenter, og har strengt talt ikkje bruk for de duppedittene som følger med! er denne et godt kjøp? eller er det bedre å kjøpe delene selv og sette sammen?

Det mest krevende jeg skal bruke pcen til tror jeg er BF3..

Endret av dan2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men er det fordel med ssd på noe annet en operativsystemet? starter spill og sånn fortere? hørte at det var greit med 120gb ssd til os og drivere, og fra 500gb hdd til øvrig lagring.

SSD'en gjør det slikn at alt du legger på den laster raskere, er det OS/spill eller programmer.

En SSD på 120/128GB burde holde helt fint til vanlig bruk hos folk flest da de ofte heller bør skaffe seg en god harddisk vedsiden av. Gode SSD'er er Samsung 830 128GB, Intel 330 120GB, Intel 520 120GB og Crucial M4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

er det med grafikkortet en smaksgreie? har bare hørt med noen kompisser, men de har foreløpig anbefalt geforce framfor radeon

Mange som vil påstå at Nvidias drivere er feilfrie og er millioner ganger mer stabile enn AMDs drivere, rent oppspinn selvfølgelig. En annen del er vel at de ikke har fått med seg at AMD har ledelsen i ytelse i dag takket være solide driveroppdateringer som har gitt imponerende ytelsesgevinster.

Uansett er det hipp som happ hvilket kort du velger, det er ikke noe galt valg her.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

se der ja! en sånn en har eg leitet etter :p utifra den skalaen e d lite som veier mot å betale extra for et 7970 framfor 670, de scorer jo ganske jevnt..

tror jeg skal sette meg ned i morgen og prøve å plukke ut delene manuelt, og se hvor mye det er å spare på det, framfor en de bygger for meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...