lperik Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Leste denne testen av ECS Desknote A530, og konkluderte med at den var ufattelig dårlig. Men jeg la også merke til at prosessoren var vifteløs og sånnt liker jeg. Har letet litt på nett etter andre bærbare med crusoe prosessor (norske nettbutikker) men uten resultat. Om noen vet hvor man kan lese om tester/kjøpe bærbare pcer med crusoe prosessoren (hovedsaklig i Norge) hadde det vært supert. Har fra før en IBM T21 pentium III 650mhz m/flymotor så er på jakt etter en ny laptop med disse kriteriene: så stille så mulig/billig/god skjerm/512mb ram og brukbar ytelse i det de skal bli brukt til(notere på forelesninger,programmere og se på divx) Er da crusoe noe å satse på, eller er det bare å glemme? ps:linker er å foretrekke om noen har forslag til bærbare Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Hva forteller det deg at en laptop får 1/10? Det forteller meg at den i beste fall kan brukes som bokstøtte. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Hva forteller det deg at en laptop får 1/10? Det forteller meg at den i beste fall kan brukes som bokstøtte. Er klar over hvilken karakter den fikk og jeg har ingen planer om å kjøpe den pcen, men det var ikke bare pga at crusoe prosessoren er svakere enn intel og amd karakteren ble 1/10.. Kan nevne ting som: Dårlig plassering av indikatorlys Ingen brukermanual følger med Sliter med avspilling av DVD Umulig å se hvor mye det er igjen av batteriet Ingen PC-kort spor Dårlig innfallsvinkel på skjerm Ikke spesielt lyssterk skjerm Ikke mulig å slå av WLAN via hardware eller ved hjelp av en knapp på maskinen Håpløst navigeringstast på pekebrettet Irriterende pipelyd ved oppstart Kort batterilevetid Ikke FireWire Ikke IrDA Om hadde rettet opp dette hadde man vel sittet igjen med en brukbar pc til skolebruk? Og det er det jeg er på jakt etter. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 8. september 2003 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har såvidt prøvd/sett på en Crusoe laptop, og det ville jeg unngått å gjøre igjen. Hele greia føltes som en Pentium2 hva ytelse angikk (kjøp heller enn 4000-5000 kroners brukt sak) eller se på Elkjøps "student lappis" tilbud Lenke til kommentar
lperik Skrevet 8. september 2003 Forfatter Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har såvidt prøvd/sett på en Crusoe laptop, og det ville jeg unngått å gjøre igjen. Hele greia føltes som en Pentium2 hva ytelse angikk (kjøp heller enn 4000-5000 kroners brukt sak) eller se på Elkjøps "student lappis" tilbud Ok, får vel holde ut med jagerflyet av en laptop jeg har nå en liten stund til og se om prisene på centrino synker litt. De skal jo være strømgjerrige de og, så da er de vel stille.. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå